trenger motivasjon for å holde ståpåviljen oppe — Norwegian

trenger motivasjon for å holde ståpåviljen oppe

Instillinger
hei.

jeg er 30 år og har 2 barn..ett på 9 mnd og en på 3 år.
Har også en samboer og 2 innekatter.

Jeg skal nå prøve å gå ned 20 kg, men hadde vært ekstra motiverende med flere i samme situasjon som venner her :) Så er det noen der ute som vil være på vennelista mi?

Kommentarer

  • nyttliv2014
    nyttliv2014 Innlegg: 6
    Instillinger
    Hei :) ! Jeg trenger også motivasjon og støtte! jeg gikk ned 15 kg høsten 2012 og var stolt over det men kom liksom ikke i mål... Siden da har jeg holdt vekta stabil, men nå har det kommet på 3 kg.... Nå er målet mitt å gå ned 10 kg. Det har jeg sagt til meg selv hver mandag siden jul...
  • herminl
    herminl Innlegg: 4 Member
    Instillinger
    kjenner til det.har sagt siden høst at nå til uka skal jeg være flink.så er jeg flink noen dager også dabber det av.nå har jeg hvert flink de siste 20 dagene og gått ned 1,4 (til tider mer,men så kom påsken).
  • nyttliv2014
    nyttliv2014 Innlegg: 6
    Instillinger
    Nesten akkurat det samme som meg.... Vi må skjerpe oss!!!! ;)
  • sa69ju
    sa69ju Innlegg: 1
    Instillinger
    æ kan bli venn din..
  • fuzzy76no
    fuzzy76no Innlegg: 31 Member
    Instillinger
    20 ned og 20 igjen her. Det går helt fint, jeg lover! :)
  • RanjaE
    RanjaE Innlegg: 2
    Instillinger
    Hei. Jeg er også ny her. Dame på 46. Er singel, og har en sønn på 15. Skal ned 41 kg. Tatt av 10 til nå. Noen som vil være på vennelista mi?
  • helenslife77
    helenslife77 Innlegg: 3 Member
    Instillinger
    Hei !!

    Ja, det er alltid lettere om vi er flere som kan motive hverandre. Jeg jobber meg sakte ned i vekt. Målet er å gå ned 15 Kg, har til nå gått ned 9 av dem. Men det er tungt å gå ned de siste 6 kg. Selv om jeg føler jeg trener bra og spiser ok, så har vekten stått stille de 2 siste måneder, så noe feil gjør jeg sikkert. Vet at muskler veier mer enn fedt, men det er ikke alltid så lett å holde motivasjonen oppe, selv om jeg prøver så godt jeg kan.

    Så det er veldig hyggelig å bli venn med noen av dere, så får vi heie på hverandre :)
  • merca666
    merca666 Innlegg: 2
    Instillinger
    Hei,

    Sliter med motivasjon selv etter vekten har ført til grønt på BMI og flest av klærene sitter OK. Har nå lyst å endre livstilen, så jeg kan slutte med jo-jo slanking som jeg har gjort siste 3 år nå. Om jeg plusser sammen alle gangene jeg har mistet vekt og lagt den på igjen, så har jeg mistet min nåværende antall kiloer dobbelt :angry: .

    Jeg vil gjerne bli venn med folk her for støtte hverandre, utveksle erfaringer, gi/få "thumbs up" når ting går bra :happy: og løfte hverandre opp når ting ikke går så bra :wink:
  • fuzzy76no
    fuzzy76no Innlegg: 31 Member
    Instillinger
    Tror mye av hemmeligheten ligger i å slutte med slankekurer eller tenke at man bare skal gjøre et skippertak for å nå en vekt man er fornøyd med. Da har man jo ikke gjort noe med årsaken til at man gikk opp i vekt til å begynne med. Og den vil fortsatt være der å vente på deg når du er ferdig med kuren. Har prøvd min del av jo-jo slanking selv, men nå er jeg ferdig med det. :)

    Årsaken til at man gikk opp kan riktignok være en engangshendelse (og da vil en kur fungere), men for de aller fleste av oss er det ikke det. Det er bare en dårlig livsstil, og den må erstattes for godt skal man unngå å komme tilbake!

    Bare legg meg til som venn, de som vil. Synes det er veldig kjekt å kunne motivere hverandre. :)
  • merca666
    merca666 Innlegg: 2
    Instillinger
    Tror mye av hemmeligheten ligger i å slutte med slankekurer eller tenke at man bare skal gjøre et skippertak for å nå en vekt man er fornøyd med. Da har man jo ikke gjort noe med årsaken til at man gikk opp i vekt til å begynne med. Og den vil fortsatt være der å vente på deg når du er ferdig med kuren. Har prøvd min del av jo-jo slanking selv, men nå er jeg ferdig med det. :)

    Årsaken til at man gikk opp kan riktignok være en engangshendelse (og da vil en kur fungere), men for de aller fleste av oss er det ikke det. Det er bare en dårlig livsstil, og den må erstattes for godt skal man unngå å komme tilbake!

    Bare legg meg til som venn, de som vil. Synes det er veldig kjekt å kunne motivere hverandre. :)


    Vet mye om slankekurer og "quick fix" og har vært på mange av de, men ikke alltid like lett å endre tankegangen :ohwell: . Nå er jeg nok kommet så langt at helse er mer viktig enn miste raskt vekt. Jeg har problemer med overspising (når det kommer til mengde), trøstespising og spising av kjedsomhet. Og selv om jeg vet innmari godt hvor problemene ligger og hva som skal til for å lykkes - går det ikke alltid så bra. Men hodet opp og ikke mister jeg motet og nå skal det endres ting :bigsmile:.

    Har holdt meg mest alene når det gjelder vekt, så litt felleskap og støtte tror kan hjelpe til :tongue:
  • trening71
    trening71 Innlegg: 2
    Instillinger
    Det som er vanskelig nå på sommeren å komme seg på trening er når det er så varmt og fint ute....!Jeg skal ha bort min muffin mage :-).... Så får gå neste uke i møte med flere treningstimer og et mer kontrollert kosthold...Skal ikke ned mange kilo ....Jeg behøver et godt treningsprogram
  • fuzzy76no
    fuzzy76no Innlegg: 31 Member
    Instillinger
    Kan anbefale å stå opp og dra på trening før hanen fiser. God kapasitet på maskinene, det er tid du ikke hadde brukt på noe nyttig uansett og du får en knall start på dagen. :) Som familiefar er det egentlig den eneste tiden jeg har å bruke på trening uten at det går ut over tiden jeg vil bruke på ungene (sent på kvelden er det alt for tungt å komme seg noen steder som helst).
  • kosyxy
    kosyxy Innlegg: 2
    Instillinger
    Hei,

    Det er bare å se seg selv i speilet og finne ut om man er fornøyd. Jeg har nå gått ned fra 101kg til 77kg og begynner å nærme meg min slankeperiode. Jeg skal bygge muskler fremover. Ikke bry deg like mye om vekta, bry deg om hvordan du ser ut. Det som teller.
  • ErikPerez88
    ErikPerez88 Innlegg: 1
    Instillinger
    Mitt beste tips er å innse at man må endre livsstil og se på trening som noe positivt og gøy.

    Det som har hjulpet meg en god del er å snakke om trening med folk på jobben daglig, lese mye om trening og kosthold + at jeg har kuttet ut brus og drikker bare bris, vann og kaffe til daglig :)

    Ikke kjøp ferdigmat (ferdigvasket salat er selvfølgelig greit), lag maten din fra bunnen av, så vet du hva du får i deg og du får mer og bedre næring og mindre salt.

    Ikke sammenlign deg med noen som har trent i 3 år mer enn deg, tenk heller "Jeg skal også se sånn ut om 3 år eller bedre"
    Skaff deg pulsklokke og mål pulsen din mens du trener - over tid vil du mest sannsynlig se at pulsen din har gått ned og at du har fått en bedre hvilepuls :)

    Det er lov å skeie ut en gang i uken eller ved spesielle anledninger, det er ikke dette som avgjør om du går ned eller opp, men gjennomsnittet ditt i løpet av et år - men ikke lur deg selv, det er ikke spesielle anledninger hver dag.

    Ikke heng deg opp i vekt, fordi muskler veier 3 ganger mer enn fett og når du trener og spiser riktig så vil du også bygge muskler. Baser deg heller på å måle midje, lår, armer og bryst.
  • solsikke74
    solsikke74 Innlegg: 5 Member
    Instillinger
    Det gjelder å finne noe man synes er gøy, og at man tar hensyn til seg selv. Har kjøpt boka kjernesunn familie, og har blitt flinkere til å ta hensyn til meg selv og mine treningsbehov, selv om jeg har små barn. Tror kanskje at noe av hemmeligheten blir å akseptere at man trenger tid alene til å gå eller jogge en tur. Ofte har man en tendens til å sette familien først uansett, og så blir man trøtt, lei og sliten, og får problemer med å komme ut av sofaen.

    Jeg er så heldig å ha en mann som ønsker det samme som meg. Selv om du har oss her inne, har du noen andre som du har daglig kontakt med, som kan hjelpe deg?
  • nemi2507
    nemi2507 Innlegg: 4 Member
    Instillinger
    Jepp, hvis vi skal klare å gå ned i vekt og forandre livsstil som varer, er vi nødt å like ( helst elske :heart: ) den treningstypen man gjør. Og ikke minst like og se fordeler med sunn mat og næring. Da kommer vi langt på vei med endring og etterhvert vedlikehold :smile:
  • theninamartine
    Instillinger
    Hallo alle godt-folk! Er ikke så gammel, men sliter med å se alle andre som virker så "perfekte". Har gått ned 5.2 kilo på 2-3 uker, og sliter enda med selvtilliten. Hva skal jeg gjøre/noen som kan hjelpe meg?

    Jeg klarer ikke å kose meg med mat lenger, og jeg velger det jeg kan finne med minst kalorier - uansett om det har noe protein eller ikke. Hva skal jeg gjøre? Foreldrene mine er livredde for at jeg har fått anoreksi, men jeg bryr meg ikke - for kiloen er ikke lav nok enda!!! Jeg er også veldig redd for å bli som foreldrene mine, for de er farlig overvektige begge to. Nå er jeg 1.56-ish høy, og veier 48.8 kilo!

    HVA SKAL JEG GJØRE?!
  • fuzzy76no
    fuzzy76no Innlegg: 31 Member
    Instillinger
    Man kan si mye om at BMI ikke er pålitelig osv, men når den er 20 (slik din er) er det ingen andre forklaringer enn at det sitter i hodet (med mindre du har amputert en arm eller noe). Beklager å si det, men løsningen din er neppe å velge matvarer med minst kalorier. Den er nok heller å få hjelp til å utvikle et sunt syn på kroppen din.

    Tall lyver ikke. Hodene våre gjør.
  • trening71
    trening71 Innlegg: 2
    Instillinger
    har ingen barn så blir ikke helt i samme situasjon, men tenker å gå ned i fettprosent...ser det fungerer når jeg skriver hva jeg spiser og ser hvor mye kalorier det er i div
  • helenslife77
    helenslife77 Innlegg: 3 Member
    Instillinger
    Det er ikke alltid så lett å holde motivasjonen oppe nei. For min del har vekten min nå stått stille i over 2 måneder. Ja, det er frustrerende. Men har nå valgt å holde fokus med målbånnet istedenfor og det hjelper. cm gryper nedover i livet, rompe, lår , så noe riktig gjør jeg da .). Og før og etter bilde hjelper også.

    Men har lært meg at jeg må slutte å stresse for det tar tid å få resultater. Det tok jo tid å få disse ekstra kg på kroppen, så det tar jo også tid å få dem av igjen.

    Vi får sammen motivere hverandre og ikke gi opp .-)

    Heier på dere alle, en dag kommer vi til målet vi ønsker oss, så lenge vi tenker livsstil og ikke diett.
  • Jo_Bergen
    Jo_Bergen Innlegg: 6
    Instillinger
    theninamartin- Syns ikke du skal tenke så mye på hva vekta viser om det er sånn att du føler det er det eneste som betyr noe nå. Du er ung og definitivt ikke veldig overviktig mtp. hva du veier. Men att for den saks skyld ville vare sunn er super. Att velge de mest kalorifattige matvarene er ikke veien att gå. Fokuser på sunn ernæring og trening og la vekta vare.
    Kos deg med att finne nye sunne matoppskrifter med ren og sunn mat. Og spis deg mett. Att være "redd" for mat og se seg blind på kcal er dumt. Det kan ende i en vond sirkel som er vansklig att komme seg ut av. Trust me, er ikke noe gøy att leve på epler o knekkebrød. Fokuser att finne en balanse i kostholdet ditt med ren mat som du blir mett av. Finner du balanse der skal du se att du får så mye mer ut av både trening og skule og att det viser på kroppen din som kommer må veldig mye bedre.
  • saaju69
    saaju69 Innlegg: 1 Member
    Instillinger
    skal ned 35kg.noen som vil bli min venn.
  • prath33sh
    prath33sh Innlegg: 1 Member
    Instillinger
    :)
  • moonpoke
    moonpoke Innlegg: 1 Member
    Instillinger
    Livsstil endring på gang igjen etter kraftig tilbakefall. I perioder hvor jeg er mye syk og sliten sklir jeg veldig ut med både kost og trening.
    Jobber meg inn igjen nå og vil gjerne ha kontakt med blide og motiverte folk.