Hvordan logge styrketrening for å få det som kcal-forbruk — Norwegian

Hvordan logge styrketrening for å få det som kcal-forbruk

Instillinger
jonaspa
jonaspa Innlegg: 9 Member
Hei,

tenkte å bruke myfitnesspal for å holde litt oversikt over trening og mat fremover. Jeg ser at styrketrening ikke teller som kcal-forbruk, og tenker dette jo må bli litt feil. Regner med jeg da kan føre det som kardio i stedet, men hvor mye forbrenner man egentlig på en økt med RYP-programmet til Tech Nutrition?

Noen som har noen tips for å finne ut dette når pulsklokka ikke virker?

Kommentarer

  • fuzzy76no
    fuzzy76no Innlegg: 31 Member
    Instillinger
    Det jeg har endt opp med er å ikke føre treningene i MFP, men i Runkeeper. Det blir riktignok bare omtrentlige greier som "40 minutter styrke", og MFP ender opp med å liste det som "aerobic". Men det gir meg kaloritall ihvertfall. :) Og selve styrke-rutinene tar jeg i appen Fitocracy.
  • lissp2014
    lissp2014 Innlegg: 3
    Instillinger
    Jeg gjør noe liknende som fuzzy76no. Jeg fører styrketrening i Endomondo. Det blir sikkert ikke nøyaktig, men gir nå en pekepinn om at noe er forbrukt i allfall. Så går tallene derfra til MFP og Fitbit.

    (Hurra for den elektroniske hverdagen....)
  • jonaspa
    jonaspa Innlegg: 9 Member
    Instillinger
    Takk for svar.

    Jeg logger allerede gåturer med Runkeeper, så jeg får vellegge til styrekn der også.
  • usmanmc
    usmanmc Innlegg: 1 Member
    Instillinger
    Jeg går inn på kardiov. istedenfor og velger "styrketrening" og puncher inn hvor mange minutter jeg trente. Så får man opp omtrentlig hvor mange kalorier som ble forbrent. Det er sikkert ikke nøyaktig, men som noen andre nevnte her, gir det en pekepinn.
  • hambroger
    hambroger Innlegg: 25 Member
    Instillinger
    Skjønner at dette er en "død" tråd.
    For de som vil ha en lur idè, så fant jeg ut at det å bruke et pulsbelte gjennom de forskjellige treningene (styrke og evt cardio), dette er veldig nøyaktig måte å finne ut hvor mye kcal som blir forbrent.

    Jeg bruker Ticker X med Wahoo fitness appen. Starter appen med tilkoblet puls belte og avslutter når jeg er ferdig, får en fin oppsummering av hvordan hjerte rytmen var gjennom treningen :) Hjelper meg å se hvor mye kcal jeg forbrenne gjennom treningene mine. Vill anbefale dette!
  • hambroger
    hambroger Innlegg: 25 Member
    Instillinger
    og appen kan synkroniseres med MFP :)
  • csstora
    csstora Innlegg: 3 Member
    Instillinger
    Trenger du det da? Du vet jo selv at det lønner seg å trene styrke. Trenger ikke spise mer av den grunn, utenom ekstra protein innen den første timen etter styrketreningen. :-)