Motivasjon gjør susen! — Norwegian

Motivasjon gjør susen!

Instillinger
Hallo der! Trenger motivasjon for å holde dagliglivet gående. Er på skole fra 08:30, og kommer hjem 16:15 hver dag, første jeg gjør er å jogge i 13-15 min, og så sykle i 60 min. Etter dette gjør jeg noen situps, og div. Syntes dere det var litt mye? Er veldig sliten hele tiden, og orker ikke være med vennene mine - men tenker på at hvis jeg ikke gjør alt dette så faller kiloene på. Er for øyeblikket 1.56cm og veier 46-47 kilo. Jeg vet veldig godt at jeg ikke skal klage, men jeg er så UTROLIG redd! Hjelp!

Kommentarer

  • solsikke74
    solsikke74 Innlegg: 5 Member
    Instillinger
    Hei. Når du skriver at du er sliten hele tiden, så tror jeg du har svaret ditt. Trening henger sammen med hvordan du føler deg og hvis du er sliten hele tiden, så er det nok lurt å roe ned litt.

    Det viktigste er å bli glad i seg selv og akseptere den kroppen man har. Man kan fort gå i fella på en side som dette og bli for opptatt av mat og trening.

    For at kroppen skal trives og ha energi, er det viktig at du får i deg nok mat og drikke og at du kan skeie ut en gang i blant. Jeg tenker over hva jeg spiser, men i går spiste jeg en hamburger, og i dag lagde jeg rawfood mousse med avokado.

    Jeg har lyst til å at du skal gå inn på disse linkene:
    http://www.klikk.no/mote/detnye/skjonnhet/article535311.ece
    http://www.kjendis.no/2014/05/21/kjendis/mote/det_nye/retusjering/bildemanipulasjon/33411692/
  • theninamartine
    Instillinger
    Takk så mye!
  • ivers87
    ivers87 Innlegg: 8 Member
    Instillinger
    Vektnedgang er ren matte, om du spiser mindre kalorier enn det kroppen din forbrenne så vil du gå ned i vekt, så enkelt er det bare. En person på din størrelse forbrenner ca. 1500 kalorier om dagen ved å gjøre absolutt ingenting. Det vil si at alle kaloriene du forbrenner ved å gå/trene osv kommer i tillegg til dette. Så lenge du bruker fitnesspal til å holde oversikt over hvor mye du spiser og du legger deg under dette så kommer du ikke til å gå opp i vekt. Gjelder bare å ikke overdrive, da vil det ikke være gjennomførbart i lengden, du vil bli sliten osv og til slutt så vil du gi opp. Anbelfaler deg å vurdere og starte med styrketrening, bygge litt muskler dette forbrenner mer kalorier. Jo mer muskler du har jo flere kalorier vil kroppen din forbrenne. Desuten er det ikke tallet på vekta som betyr noe, det er hvordan man tar seg ut. To personer som veier akkurat det samme kan se vidt forskjellig ut, derfor vil jeg igjen reklamere for å prøve på litt styrketrening dersom du ønsker å ta noen grep.
  • flisafakto
    flisafakto Innlegg: 4
    Instillinger
    At du er sliten hele tiden tyder på at du ikke får i deg nok energi, spesielt ikke med så mye trening. Det høres ut som du trener veldig mye kondisjon for noen på din størrelse... Og utfra dette innlegget og andre, er du tydeligvis veldig opptatt av vekten.

    Jeg skal prøve å ikke anta så mye mer her, men jeg ville anbefalt deg å spise godt og sunt, ikke nødvendigvis lavkalori. Tenk heller på næringsstoffer, hva du får i deg osv. Om det er en slank og veltrent kropp du er ute etter, så er det viktig å få i seg nok mat, riktig mat, og drive med styrketrening framfor kondisjon. Det trenger ikke å være tunge vekter på treningsstudio, om det ikke er noe du liker, men for eksempel trening med egen kroppsvekt som kan utføres hjemme om du vil.

    I det store og hele så ville jeg anbefalt mer kunnskap om slanking, kropp og vekt. Tror du trenger et litt annet perspektiv enn bare tallene på vekta :smile: