Mathjelp — Norwegian

Mathjelp

Instillinger
Hei. har biiiig issues med detta att få i meg riktig mengde av feks proteiner og karbohydrather. Hva spiser dere for o få i er nok med proteiner? Føler jag har veldige problemer att få det til. Jag syns kesam og cottage cheese er helt kvalmende, spiser ikke tunfisk eller makrell i tomat. Er en total carbojunkie og syns det er vansklig o finne alternativer. Finns en grense for hvor mye blomkålmos man kan spise liksom...
Hit me med deres beste tips :)

Kommentarer

  • flisafakto
    flisafakto Innlegg: 4
    Instillinger
    Jeg sliter med akkurat det samme! Selv om jeg har klart å kutte litt ned på karbohydratene, så får jeg aldri i meg nok proteiner. Jeg har kjøpt proteinpulver men jeg synes ikke det smaker noe godt, men klarer å skjule de i smoothie og sånt. Ellers kan det være en idé å bytte ut carbo-favorittene med lavkarbo-variant. Jeg spiser f.eks Atkins pasta, og lavkarbo tortilla istedenfor de vanlige. Det minsker litt på "skadene".
  • fuzzy76no
    fuzzy76no Innlegg: 31 Member
    Instillinger
    Mine ekstra proteinkilder er Proteinfabrikken Diet Protein shake, Skyr og Dr. Carbrite Protein Bars (fra iHerb). Detour (også iHerb) er også relativt lavkalori.
  • Jo_Bergen
    Jo_Bergen Innlegg: 6
    Instillinger
    Takk for tips! :) Syns og proteinpulver smaker utrulig ille og har ofte ekkel grynete konsistens men med nok andre ting i en smoothie er det brukbart. Får vel helt enkel fortsette "jakten på proteinpulveret som smaker godt" :). Skyr er greit innimellom men litt samme ting som med kesam. Litt rar smak og ekkel konsistens. Er nok litt av en "prinsesse" når det kommer til meieriprodukter helt enkelt..
    Proteinbarer tenker jag nok styre unna annet enn som belønnings-godteri. Er akkurat blitt fulltidsstudent og har ikke planer om att ta studielån. Så tenker holde stramm budsjett og då er ikke proteinbarer veien att gå :D. Jag får nok helt enkelt "suck it up" og lære meg leve med smaken og konsistensen på kesam, cottage cheese og proteinpulver.

    Atkinspasta har jag ikke prøvet. Det var ett fint tips. Nå spiser jag bare vanlig fullkornpasta.
  • jonaspa
    jonaspa Innlegg: 9 Member
    Instillinger
    Jeg jukser også med proteintilskudd, har faktisk i tillegg satt opp proteinandelen i dagsmålene siden jeg trener styrketrening nær sagt hver dag. Foretrekker prozyme fra TechNutrition (tn.no, eller bare gå på xxl, de har som oftest samme pris), den smaker best etter min mening. Proteinpannekaker fra proteinfabrikken er digg og raskt å lage, men kanskje med litt mye karbohydrater og fett hvis man ser på det som tilskudd til annen mat, som måltid er det derimot genialt.

    Til frokost tar jeg kun proteintilskudd (trener før jobb og tar proteinet etterpå, da er jeg ikke sulten før lunch), til lunch lager jeg omelett hvis jeg er hjemme, på jobb forsøker jeg å få i meg leverpostei(med lite fett), kylling, kalkun eller laks på rugsprø. I tillegg til å ha større porsjoner av kylling, laks og liknende til middag kombinert med lite karbohydrater i form av ris, pasta eller lignende selvfølgelig.

    Questbars fra iherb.com er også ganske greit, prøv strawberry cheesecake eller apple pie ;)
  • Jo_Bergen
    Jo_Bergen Innlegg: 6
    Instillinger
    DÅ skal jag prøve TN. Den er ennå ikke smakt på :). Questbars er fantastiske. Men, som sagt. Sånt får bli istedenfor snop.
  • solsikke74
    solsikke74 Innlegg: 5 Member
    Instillinger
    Vi spiser en del kylling og kalkun. Det har kommet mange gode alternativer vanlig kjøtt. Men styr unna MUK vis du skeier ut med pølser en dag, så slipper du å spise oppmalt kyllingskrog. Rema 1000 har ikke MUK.
  • ivers87
    ivers87 Innlegg: 8 Member
    Instillinger
    Kylling, kalkun, bønner (mye proteiner og en flott sidedish), skyr, smothies med proteinpulver, fisk, kjøtt, EGG osv....
  • ivers87
    ivers87 Innlegg: 8 Member
    Instillinger
    føyer på wok og karbonadedeig. Og du sier du ikke liker kesam, har du prøvd den nye lime kesamen? Prøv den med litt jordbær i....
  • Jo_Bergen
    Jo_Bergen Innlegg: 6
    Instillinger
    Bønner ja. Har helt gått i glemmeboka. Det er ju superyummy. Lime-kesamen var definitivt godkjent . Thumbs up for den :).
    Styrer alltid unna MUK. Spiser rent kjøtt. Det mest "processade" er vel karbonadedeigen :).
  • bente_me
    bente_me Innlegg: 1
    Instillinger
    Viss du liker youghurt så pleier eg å kamuflere kesamen oppi der:)