Rekk opp hånden hvis du er aktiv her — Norwegian

Rekk opp hånden hvis du er aktiv her

Instillinger
Hei, her er Valmue. 1960 står for fødselsår, så jeg er godt voksen. Ønsker å logge spisingen min en stund i håp om at jeg lærer hvorfor de ekstra kiloene sniker seg på. Det er en like stor overraskelse hver gang det skjer! Er vi mange nok her fra Norge som kan støtte hverandre?
«1

Kommentarer

  • fruLyng
    fruLyng Innlegg: 1 Member
    Instillinger
  • komborr
    komborr Innlegg: 1 Member
    Instillinger
    Hei, hei. Begynte her den 5 juni 2017 :)
  • flemmingss
    flemmingss Innlegg: 1 Member
    Instillinger
    aktiv i 2mnd ca her. med 3 uker avbrekk i ferie
  • nettmusa
    nettmusa Innlegg: 1 Member
    Instillinger
    Jeg er med!
  • GRM87
    GRM87 Innlegg: 1 Member
    Instillinger
  • hambroger
    hambroger Innlegg: 25 Member
    Instillinger
    Se ut som vi er noen stykk. Håper folk blir aktive i forumet, husk å starte emner på ting dere lurer på :)
  • kristinanilsen89
    kristinanilsen89 Innlegg: 7 Member
    Instillinger
    Helt ny her :) Har tidligere brukt Lifesum, men etter jeg kjøpte Fitbit fikk jeg høre at MFP var bedre for å få synkronisert kaloriinntaket. Ganske fornøyd så langt, men fortsatt mye å lære :)
  • 123tine
    123tine Innlegg: 18 Member
    Instillinger
    Hei jeg begynte på onsdag:) ganske fersk her.
  • monorla
    monorla Innlegg: 1 Member
    Instillinger
    Litt lite aktivitet her, eller? Jeg holder på med et treningsopplegg og skal loggføre 1300 kcal til dagen. Blir ofte at en spiser fast det samme hver dag, så alle dager blir ikke loggført. Men lett å legge inn repriser er jo veldig greit
  • susanne_78
    susanne_78 Innlegg: 1 Member
    Instillinger
    Jeg er relativt aktiv her, men har stort sett kun vært her for meg selv, og ikke utforsket type diskusjonsforum så mye.. Men veldig kjekt om vi er flere nordmenn som er aktiv her og gjerne kan hjelpe og motivere hverandre :smile:
  • 123tine
    123tine Innlegg: 18 Member
    Instillinger
    Jeg er aktiv her og går ofte inn på forumet også for å kikke og får også svar på ting jeg har lurt på. :D
  • Sindiwa
    Sindiwa Innlegg: 2 Member
    Instillinger
    Hei! Jeg er aktiv! Startet i august og har brukt matkalenderen aktivt siden da. Har en del kilo å kvitte meg med: har gått ned 9.5 kg siden oppstart og har 30 kg igjen å gå ned.

    Har hatt flere uker med stillstand nå, så trenger et forum for å holde fokus og motivasjon. Å bli mer aktiv er også et mål - og å komme i gang med litt treningsrutiner etterhvert. :).
  • hambroger
    hambroger Innlegg: 25 Member
    Instillinger
    Folk er aktiv her, men ofte så er det ikke så mye aktivitet siden folk ikke har så mange spørsmål.

    Men er bare å spørre når dere lurer på ting!
  • onswimmer
    onswimmer Innlegg: 3 Member
    Instillinger
    Hei! Jeg er aktiv. Benyttet kaloritelling i fjor sommer, men fant gode vaner som jeg har holdt på. Føler ikke jeg trenger å telle så nøye når jeg spiser sunt. Benytter MFP mest til å følge opp og bli fulgt opp på treningsfronten. En spisevane som har gjort en forskjell for meg er å erstatte brød til frokost med omelett m/grønnsaker + avokado. Det holder utrolig godt utover dagen, og salat er nok til lunsj.

    Jeg jogger/sykler mest og har lekt med Calisthenics siden i sommer.

    Artig med norske venner, så har du lyst har du lov :-)
  • 123tine
    123tine Innlegg: 18 Member
    Instillinger
    > @onswimmer sa:
    > Hei! Jeg er aktiv. Benyttet kaloritelling i fjor sommer, men fant gode vaner som jeg har holdt på. Føler ikke jeg trenger å telle så nøye når jeg spiser sunt. Benytter MFP mest til å følge opp og bli fulgt opp på treningsfronten. En spisevane som har gjort en forskjell for meg er å erstatte brød til frokost med omelett m/grønnsaker + avokado. Det holder utrolig godt utover dagen, og salat er nok til lunsj.
    >
    > Jeg jogger/sykler mest og har lekt med Calisthenics siden i sommer.
    >
    > Artig med norske venner, så har du lyst har du lov :-)

    Hei Hei, så spennende. Hvor mange egg til en omelett til frokost og hva slags grønnsaker? Steke du alt sammen? Tips mottas med takk :)
  • onswimmer
    onswimmer Innlegg: 3 Member
    Instillinger
    Fint hvis det kan inspirere.

    To egg. En halv chili. Ca ti tynne skiver av: purreløk, søtpaprika, løk..eller hva man har. Broccoli. Sopp. Jeg steker et par minutter på middels varme i olivenolje. Skrur så ned og steker langsomt før jeg flipper den over. Typisk steker eggene langsomt mens jeg dusjer. En slik omelett er ca 250kcal.

    Legger du til noen cherrytomater og en halv avocado holder du fint utover dagen og har fått minimalt med karbs.

    Jeg presser en halv sitron i et stort glass vann, og drikker det i stedet for juice. Har vendt meg til sitron og det er så friskt og godt på morgenen. Har kuttet ut melk også.
  • herminl
    herminl Innlegg: 2 Member
    redigerte november 2017
    Instillinger
    Hei. Hatt hatt en lang pause fra her, men startet igang igjen i dag. Målet er å gå ned 20 kg, og gå ned ca 0,5 kg i uken..alt annet blir ett pluss.
    Moro at det er flere aktive her :smile:

    Hadde vært moro og motiverende å hatt litt flere venner på vennelisten min merker jeg. Flere som føler det slik?
  • ingis2016
    ingis2016 Innlegg: 1 Member
    Instillinger
    Enig med dere alle - tar gjerne imot flere venner @mita_saastad@hotmail.com
  • maritamor
    maritamor Innlegg: 6 Member
    Instillinger
  • erikwie
    erikwie Innlegg: 2 Member
    Instillinger
    Tilbakevendende til MFP. Har fra slutten av okt 17 logget på papir, men begynte å savne litt motivasjonen å ha andre å ha dialog med underveis, så nå er jeg tilbake på MFP.
    Ser at de vennene jeg hadde her inne sist ikke lenger er aktive her, jeg satser på at det er positivt.
    Legg meg gjerne til som venn om du har lyst.

    Oppsummert så er jeg mann 40år.
    Første mål er 19+ kg på 19 uker, 26 juni starter jeg på en 220 km lang fottur og trenger å få kroppen så lett som mulig for ikke å få tilbake en kneskade jeg fikk for noen år siden og som tok meg av MFP og inn i sofaen. Endte med 35+kg innen psyken var tilbake. Nå er også kneet i drift igjen og jobben med å bli kvitt litt vekt er i gang.
  • eirikorn
    eirikorn Innlegg: 4 Member
    redigerte februar 2018
    Instillinger
    Aktiv :) :) super app for og gå ned, og for å gå opp.
  • Gulz0103
    Gulz0103 Innlegg: 1 Member
    Instillinger
    Tatt opp tråden igjen etter å ha skadet kneet i 2015, og gradvis gått opp igjen i vekt etter det!

    Legg meg gjerne til, alltid enklere når man er flere om å gå ned i vekt! :smiley:
  • jvarhaug
    jvarhaug Innlegg: 1 Member
    Instillinger
    Hei, jeg gikk ned ca 15 kg i 2012, men det gikk etter hvert bedre mer trening enn spising. Nå er jeg bedre i form enn da, men nesten like tung som da jeg begynte. Jeg har jobbet med maten nå i juli, og håper på resultater. Det var motiverende med aktive venner i 2012, og forsøker derfor å finne noen nå også. Jeg regner med å være aktiv ca ut 2018 - men tiden vil vise. Håper du vil legge meg til som mfp-venn.
  • lazy7509
    lazy7509 Innlegg: 1 Member
    Instillinger
    Hei,

    8 mnd erfaring med prosjekt "ny livstil" gått ned 26 kg på 6 mnd og er nå inne vedlikeholdfase og jobber med å finne levemåte for å holde vekt og spise riktig.

    Startet på 104 kg og er nå ca 78 kg, og planen er å bli der:-)

    Siste 8 mnd har vært lærerike med tanke på mat og aktivitet, hvordan jeg prøver å lure meg selv, og hva som må til for å lykkes.
    For min del en reise i selvutvikling og mestring.