Hallo? — Norwegian

Hallo?

Her er det lite aktivitet :( Tar sjansen allikevel jeg! jeg ønsker meg norske venner i myfitness-appen!

Jeg er ei nord-trøndersk 2-barnsmor på snart 32 år som starter på "nytt" i morgen! Har gått ned fra 86 til 72 kg for et år siden. Nå har jeg lagt på meg et par kg i jula og de skal selvfølgelig vekk. Målvekta er 65 kg. Hadde vært moro å hatt kontakt med andre likesinnede underveis :) legg meg gjerne til som venn :):):)
«1

Kommentarer

  • Butinox
    Butinox Innlegg: 8 Member
    Ja, er ikke mye aktivitet her. Men kanskje vi skulle gjøre noe med det?

    Her er meg:
    39 år, bor utenfor Skien.
    Er 159 cm, trivselsvekt 53 kg. Har en jobb å gjøre nå på nyåret, ni kilo skal vekk!
  • Heihei

    46, mann her. Tok 25 kilo i fjor frem til sommeren. Gikk opp igjen 7 frem til jul. Nå skal jeg ned minst15 før sommeren til 97.
    Jeg brukte shapeupclub i fjor, men etter at de endret til lifesum synes jeg det har blitt ubrukelig. Fra og med i dag telles kalorier nøye samt at ny turkamerat er bestilt:)
  • Har akkurat samme erfaring ned shapeupclub... Det verste er at jeg betalte for premiumutgaven :( nå har jeg bestilt meg et armbånd fra fitbit som jeg skal bruke sammen med myfitnesspal, håper det funker :) jeg trenger masse motivasjon kjenner jeg!
  • Butinox
    Butinox Innlegg: 8 Member
    Jeg var også innom ShapeUp noen måneder, og var kjempefornøyd (betalutgaven) helt til jeg snublet over MFP. Er mye bedre her, og ikke minst gratis! :)

    Fitbit er kjempemotiverende, jeg har Fitbit Ultra som man klipser på klærne, og prøver iherdig å nå 10.000 skritt hver dag. Det er mye mer enn man skulle tro!! Så du kommer nok til å bli kjempefornøyd med armbåndet, nyttliv2014! :)
  • Steele1812
    Steele1812 Innlegg: 1
    Hei, jeg er mann på 1.80 som skal ned fra 94 til ca 87. Trener en god del, men har spist for mye det siste året.
  • olejoa
    olejoa Innlegg: 1
    Bra det er litt aktivitet på forumet :)

    Mann, 1.75. Etter et år med studier i utlandet (og masse fantastisk junkfood) må jeg atter en gang ned i vekt. Trenger å gå ned fra ca.100 til 85 i første omgang. Har også vært innom ShapeUp, men enig i at dette her er mye bedre. Noen som vet hvorfor det er gratis?? Hvordan tjener de egentlig penger?

    Uansett, er motivert og klar for et lettere liv!
  • nafte1991
    nafte1991 Innlegg: 3
    jeg er ei jente 163cm og skal ned noen kilo har ikke satt noe ordentlig mål hvor mange kilo. men jeg lurte på om du har fått prøvd det FitBit armbåndet ? om det er noe og kjøpe eller kan jeg like godt ha den skrittelleren jeg allerede har?
  • odaemilieS
    odaemilieS Innlegg: 4
    koselig med norsk gruppe, blir mye lettere å skrive når eg slipper å tenke på om engelsken min ser lite lur ut.

    nafte1991: eg har bestillt et FitBit armbånd, gleder meg til det kommer! eg kan skrive litt om hvordan det funker for meg etterhvert :)
  • Kate87m
    Kate87m Innlegg: 1
    Hei!
    26 Telemark, sønn på 2år.
    Begynte å trene noen uker etter Lille kom til verden, men treningspartneren gav seg, klarte å holde på litt alene en stund men motivasjonen ble borte.
    166 cm ca, klarte å gå ned fra 85 til 70, er nå på 74kg.
    Tenkte å begynne med 5:2 dietten men trenger noe for å hjelpe meg med matinntaket,trening osv :-)
    Brukt denne appen før og var kjempe fornøyd.
    Men aldri hatt kontakt med noen her inne, så kanskje derfor jeg gav opp sist.
    Håpe det holder denne gang:-)
    Koseli å se flere norske her :-)
  • Jo_Bergen
    Jo_Bergen Innlegg: 6
    32 år bodd i Bergen litt drøyt ett år. Gått rett i "Samboerfellen" . Dette sammen med alt for mye jobbing (stillesittende) har gjort att vekta helt plutselig viste 7 kg for mye på ett år. Målet er 10 kg litt +/- beroende på hvor mye muskler jag lykkes få istedenfor fett. Startet dette idag. Håper det kan gjøre meg mer obs på hva og hvor mye jag spiser. Har hele tiden trent Yoga og Pilates men tenkte prøve meg på litt mer styrke og cardio om jag tørr.
  • sjandrea
    sjandrea Innlegg: 3
    Skal ned 6/7 kilo, ved å trene minimum 3 ganger i uken, samt noe justering i kosthold ;)
  • Hei!
    19 år gammel, 171cm på sokkelesten, bor i Buskerud! Planlegger å ta av 25 kg, eller nå målet om 90cm rundt midjen. Jeg planlegger å gjøre en del styrketrening, så målene går litt om hverandre, men jeg vet i alle fall hvordan jeg vil se ut til slutt! :)
  • nafte1991
    nafte1991 Innlegg: 3
    odaemilieS: det hadde vært kjempe fint om du hadde giddi og skrivi litt om det når du får det og har prøvd det.
  • odaemilieS
    odaemilieS Innlegg: 4
    Ja, glede meg veldig nå, håper den kommer i dag :)

    Kjenner meg igjen i det Jo_bergen skriver, den samboerfella er av den stille snikende typen felle..

    Ps: har fått med noen venner her veldig koselig, vil gjerne ha flere. Så bare legg meg til om dere føler for det!
  • Hei :wink:
    Alenemor til en gutt og en jente, 25 år som bor i Hønefoss. :heart:
    Har brukt mfp en månedstid nå og syns den er kjempe bra!
    Klarte å gå ned på egenhånd 12kg før mfp, men klarte å gå opp 4 kg pga noen vanskelige tider i livet.. Men har gått ned de 4 kg nå og skal gå ned hvertfall 20 kg til.. Så jeg har en lang vei å gå..
    Hadde vært veldig koselig å bli kjent med flere her :happy:

    Bare å legge meg til for de som vil det:flowerforyou:
  • johnr07
    johnr07 Innlegg: 2
    Hei, mann på 32 her. Har brukt vektklubb.no i mange år, og har 2 ganger tidligere gått ned over 10 kg, seneste i fjor sommer. Er litt lei av å betale VG for å klare å gå ned/holde vekten, så da leitet jeg etter alternativer og etter å ha prøvd både mylog og Lifesum, så ble jeg anbefalt MyFitnessPal.

    Dessverre har kostholdet sklidd litt ut igjen, er vel en typisk jojo-slanker, men prøver å gjøre noe med akkurat det! Begynte også å trene i fjor, da jogging. Vet ikke hvorfor, men fikk plutselig masse motivasjon til å løpe. Dessverre likte ikke kroppen det så godt, så etter 4 måneder måtte jeg ta en pause.

    Dro på ferie til USA og kom hjem med noen ekstra kg i "bagasjen" og fikk etterhvert meldt meg inn på ett treningssenter og begynte med programmet Stronglifts 5x5.

    Bruker Fitbit One, og har en Fitbit Aria vekt, i tillegg bruker jeg Endomondo til å logge treningsøkter (som synkroniseres til Fitbit), så da jeg oppdaget at MyFitnessPal også synkroniserer med Fitbit var valget enkelt.

    Skal ikke ned noe spesielt i vekt, er 171 cm høy og veier 70 kg, men har litt ekstra fett rundt midjen som jeg vil bli kvitt. Bruker MFP til å holde kontroll på kaloriene og at jeg får i meg nok protein.

    Hyggelig med flere norske her, legg meg gjerne til som venn.
    Har også en blogg på http://trimathlon.blogg.no/ for de som vil bli bedre kjent med meg ;)
  • sjandrea
    sjandrea Innlegg: 3
    Hei, er en mann på 50 som sakte men sikkert har gått opp i vekt den siste tiden. 22 desember 2013 veide jeg 82.7. (er 172 cm) Da var det bare å bestemme meg for å gjøre noe med det. Har til nå gått ned 3 kilo siden 22 desember. Målet er 75. Delmål er 78 innen 1 mars. 76 innen 1 mai. 75 innen 1 juni. I tillegg har jeg som mål å minimum få løpt en halvmaraton i løpet av året. Skal prøve å løpe minimum 3 dager pr uke. I tillegg prøver jeg å putte inn litt styrketrening hjemme (planke, armhevinger, situps) Prøver også å logge inntak av kalorier..... så får vi se hvordan det går ;)

    Legg meg gjerne til som venn
  • biccoline
    biccoline Innlegg: 2
    Heisann
    Funksjonshemmet dame på 55 år. Alltid synes det har vært veldig vanskelig å få litt oversikt over hva jeg skal spise og hvordan jeg skal komme meg ned i vekt.
    Har normal overkropp men korte armer og ben (kortvokst) Så kroppen vil jo ha mat som jeg er en 170 ca. Men tåler ikke så mange kilo pga. hofter og knær. Sitter en del i rullestol da det er tungt og vondt å gå. Håper jeg kan gå ned og kunne gå mer på egenhånd.

    Ikke lett, men føler jeg har kommet til rett sted, så får vi se hvordan det går.
    Så langt virker det ut som det funker.

    Kanskje det er flere funksjonshemmede her inne som sliter med det samme. Og at vi kan utveksle erfaringer her inne. Er også gla for andres påvirkning også.

    Legg meg gjerne som venn.
  • God dag,


    Ung herremann på 30, Bosatt i Moss.

    Jeg har over en peroide på snart 3 år (1 mars er 3 års jub.) hatt en drastisk livsstilsendring,
    Og gått fra å være ikke-aktiv til over-aktiv, og gått ned godt over 80KG.
    Mai i fjor tok jeg også en bukoperasjon som resultat av det store vekttapet over relativt kort tid, og er knallfornøyd med
    resultatet. Startvekta var 170kg (fordelt ujevnt på 190 cm), og veier i dag litt under 90 (målet er å bli noe lettere før sykkelsessongen er i gang)

    Jeg har stor interesse for sykling, bodybulilding/Fitness og enda større interesse for ernæring/matlaging.
    Og sitter på veldig mye kunnskap om mat og trening. Har bygget opp masse kunnskap på godt og vondt.
    Kommer til å prøve å være litt aktiv her på det norske forumet, syns det er veldig motiverende og givende å hjelpe andre som
    ønsker å få ett bedre, sunnere og lengre liv.

    Jeg har brukte tidligere diett.no, men tok spranget over på MFP for en stund siden, og er veldig fornøyd med det.
  • odaemilieS
    odaemilieS Innlegg: 4
    Hei

    Nå har eg brukt fitbiten i litt over en uke og eg syns det er veldig artig. Siden det er så kaldt ute nå er eg litt pysete, men eg har kommet opp i 10 000 skritt to dager på rad nå, gikk til jobbe og shoppet litt etter jobb :) plutselig bare Buzzet den veldig når eg var på vei hjem fra butikken, gøy!

    Så syns eg det e spennende å få oversikt over hvor mye eg sover og hvordan det påvirker meg. Så lik eg å bruke den som "stille" vekkerklokke, den buzzinga e jo ikke så stille.

    Fitbiten synker også fint med mfp appen men eg syns at den tar litt vell i når den regner ut brukte kalorier, blir litt skeptisk til at eg kan bruke såpass mye mer bare basert på daglig aktivitet? hmmm...

    - Hilsen Oda
  • wegar
    wegar Innlegg: 1
    Mann på 28 hær:-)

    I jula 2013 bestemete æi mæi for å gjøre nokka med kroppen min:-) ætter æi vart pappa i 2012 la æi på mæi 15kg.
    De kiloan skal bort. Har gått ned ca 5 kg sia nyttår:-) kjenne at formen allerede e bedre! Så skal fortsette med detta!
    Bare lægg mæi til den som vil:-)


    wegar
  • Oddingen
    Oddingen Innlegg: 1
    Mann, snart 58. Gikk kraftig opp i vekt i forbindelse med røykekutt. Er 1,8 m høy og veide på det verste 104 kilo. Fra september 2012 til jul samme år gikk jeg ned 15 kilo. Trikset var å (nesten) slutte å spise.. Drakk en liter grønnsakbuljong på formiddagen og spiste en avokado med litt reker til middag. Tok en mulitivitamintabelett med mineraler hver dag for å sikre at jeg fikk de vitaminene og de mineralene jeg har behov for.
    Når jula kom veide jeg ca 89 kilo.

    Ved nyttår nå veide jeg 95 kilo og har gått ned 2 kilo på tre uker. Passer på å ha et kaloriunderskudd hver dag. Jeg trener på treningsenter en gang i uka og svømmer en dag i uka. Målet er å ligge på mellom 85 og 87 kilo. Et mål jeg regner med å nå innen påsketider. Har vurdert 5:2 dietten men har ikke kommet i gang. Ser at slik jeg gjør det nå, med daglig kaloriunderskudd, så går det greit likevel.
  • wizarid
    wizarid Innlegg: 1
    Heisann, er 36 år og veier idag 82.2kg. Har som mål å komme ned i 72kg. Trener styrke og jogger endel. Blir også endel sykling utpå våren. Kjekt å se at det er flere norske innpå her.

    Legg meg gjerne til....lettere å nå målene sammen :)
  • Hei:smile: Trønder dame på 48 år som liker og trene og har noen kilo får mye. Vekt i dag 79 kilo og er 173cm. Ønsket vekt er 65 kilo. Trener allsidig på helsestudio som pump (s) 60 min, pulsspinn 45 min og tabata55.
    Bare og legg meg til som venn her for den som måtte ønske det:smile:
  • Nurken66
    Nurken66 Innlegg: 1
    Hei, dame på 48. Slutta å røyke 1 april, har jobba masse overtid (kontorjobb), og sittet masse stille i sofaen, nå er det jammen nok. Jeg skal i første rekke ned 12 kg, har brukt MFP i 3 uker er strålende fornøyd og bevist. Tror aldri jeg har spist så mye og sunt, i tillegg har jeg kommet godt i gang med trening. BMI er alt for høyt har hjulpet litt nå og har gått ned 3 kg på 3 uker (mål 0,5 i uka) litt opp i dag etter en kosehelg på fjellet og mat på restaurant noen dager (vanskelig å måle) Uansett, tror den snur nedover igjen i morgen etter dagens kaloriforbruk og trening ;) Fantastisk enkel app og veldig motiverende. Lar meg gjerne motivere av flere ;)