Dela framgång och motvind- Sida 4 — Swedish

Dela framgång och motvind

124»

Kommentarer

• Frk_M
    Frk_M Inlägg: 79 Member
    @KarinSanden vet inte! Jag har samma situation och att tro att jag skulle få till en omstart sista veckorna före jul var ju helt korkat. Imorgon är en annan dag…
  • Frk_M
    @KarinSanden gott nytt år och god fortsättning. Nu slår vi in på vägen in i ett nytt år och har bara möjligheter framför oss. Kraschade när jag väl fick ledigt så har fokuserat på återhämtning i form av sömn och ljudböcker. Knappt rört mig en meter och inte gjort något av allt jag tänkt mig. Idag tog jag tag i att gå ned till gymmet igen.

Jag har ett nyårslöfte och det är att prioritera mig och inget eller ingen annan. Kanske inte alltid men mer än idag så jag får balans. Har du något nyårslöfte?
  • KarinSanden
    KarinSanden Inlägg: 74 Member
    Frk_M skrev: »
    @KarinSanden gott nytt år och god fortsättning. Nu slår vi in på vägen in i ett nytt år och har bara möjligheter framför oss. Kraschade när jag väl fick ledigt så har fokuserat på återhämtning i form av sömn och ljudböcker. Knappt rört mig en meter och inte gjort något av allt jag tänkt mig. Idag tog jag tag i att gå ned till gymmet igen.

Jag har ett nyårslöfte och det är att prioritera mig och inget eller ingen annan. Kanske inte alltid men mer än idag så jag får balans. Har du något nyårslöfte?

Gott nytt år och god fortsättning till dig med!

Jag håller med dig om att vi nu gör 2025 till vårt framgångsår. Jag vet inte riktigt hur gammal du är men jag fyller 48 i år och jag vill vara i bra form när jag fyller 50. Jag vill inte leva resten av livet och känna att jag inte kan ha på mig det ena eller andra eller klä mig i kläder som mest liknar tält när jag vet att det bor en riktig pudding under allt fluff.

Vad tråkigt att du kraschade, jag hade lite på känn att du höll ett väldigt högt tempo. Jag gjorde samma sak för två år sedan och det tog lång tid innan jag kände inspiration och glädje igen. Jag rekommenderar promenader, helst utan ljud i öronen om du känner dig stressad. Promenader är läkande för själen och ökar den dagliga förbräningen.

Jag har alltid mål för varje år som jag jobbar väldigt aktivt med. Jag har inte satt mina mål för 2025 än, jag brukar göra det under januari samtidigt som jag stämmer av målen för det passerade året.

Ett mål för 2024 var att skapa mer tid och utrymme för saker som gör mig lycklig. Steg för att uppnå målet är till exempel att minska mobiltiden på sociala medier, så det har jobbat hårt med under 2024. Jag får återkomma senare med vilka mål det får bli för 2025.

Jag tycker att det låter väldigt bra att prioritera dig själv!!! Men det är ett ganska luddigt mål. Får jag föreslå att du bryter ner det i tydliga actions? Kanske att du bokar in en aktivitet som du gärna vill göra varje vecka och ser till att gå på den?
  • Frk_M
    @KarinSanden vas roligt att se dig igen! Jag blev 50 förra året…

Tack för alla råd och tips! Jag ska försöka vara mer konkret men just nu funkar inte huvudet så bra. Ska försöka få till lite struktur på jobbet då ska det nog gå bra sen.
  • KarinSanden
    @KarinSanden vas roligt att se dig igen! Jag blev 50 förra året…

Tack för alla råd och tips! Jag ska försöka vara mer konkret men just nu funkar inte huvudet så bra. Ska försöka få till lite struktur på jobbet då ska det nog gå bra sen.

Har du förresten funderat något på "hjälpmedel" som GLP-1? Jag har det men inte gjort ngt av det. Tänker att det säkert funkar när man använder det, men problemet är väl att hitta en hållbar vardag.
  • Frk_M
    @KarinSanden vad är det för något?
  • KarinSanden
    @KarinSanden vad är det för något?

Även känt som Ozempic: https://www.novonordisk.se/for-patient/ozempic-anvandning.html

Jag har funderat och funderat men bestämt mig att jag bara ska göra åtgärder jag är beredd att hålla fast vid hela livet.
  • Frk_M
    @KarinSanden aha då är jag med. Nej inte sånt men försökte ett tag med de gamla tabletterna. Efter en tid sa min mage ifrån då jag har flera diagnoser. Bara på det igen på vanligt sätt.
  • KarinSanden
    @KarinSanden aha då är jag med. Nej inte sånt men försökte ett tag med de gamla tabletterna. Efter en tid sa min mage ifrån då jag har flera diagnoser. Bara på det igen på vanligt sätt.

Hur går det för dig?

Jag har kommit igång bra med att hålla mig till mina kalorier och träningsrutiner igen efter förkylningar och ledigheter men än så länge har det inte gett någon effekt på vågen. Men det känns bra i kroppen och kläderna sitter ett uns lösare. :)
  • Frk_M
    @KarinSanden härligt! Bra jobbat 😊
    Jag är precis hemkommen från Spanien. Många steg blev det men också mycket mat och vin 😓 nu på det igen.