At finde rundt i alle de forskellige argumenter.... — Danish

At finde rundt i alle de forskellige argumenter....

Indstillinger
Hej med jer.

Nu har jeg så kigget på MANGE forskellige slankekure-bøger, og der er bare SÅ mange argumenter for hvad man skal og ikke skal gøre. Jeg støtter naturigvis fuldt ud op om at tælle kalorier... ellers var jeg ikke her...

MEN jeg prøver også på at holde lidt igen med kulhydrater. Ikke at jeg vil skære dem helt væk, eller gå i ekstremer på andre måder, men jeg synes at argumentet med at man bliver afhængig af "sukkeret" i hvidt brød og sådan lyder meget overbevisende, og jeg har faktisk fundet ud af at det er lettere for mig at undgå de værste kaloriebomber ved også at holde lidt igen med kornprodukter og andre kulhydratfyldte ting.

Og det fik mig til at tænke på.... hvad med jer andre, har i ting som i gør/ ikke gør fordi i har læst et godt argument i en bog eller har hørt det et andet sted?

Kommentarer

  • Jularsen
    Jularsen Indlæg: 18 Member
    Indstillinger
    Jeg prøver så vidt muligt at begrænse antallet af kalorier fra drikke. Et nemt hurtigt og billigt "trick" :smile:

    Det bedste råd jeg kender er: at lytte til alle råd/argumenter og så glemme dem der ikke virker for en selv - det kan jo godt være at den eller den kur/ting virker for 95,7 % af dem der gør det, og at grunden til at det måske ikke virker for mig, er min egen manglende viljestyrke - det er min vægt altså bare bedøvende ligeglad med :wink:
  • steengod
    steengod Indlæg: 12 Member
    Indstillinger
    Jeg har egentlig kun været på kur en gang før, hvor der var noget i fjernsynes, hvor en familie skulle leve en uge af en uges nødration. Det ville jeg så prøve også, og det tog jeg på af.

    Så tog jeg mig sammen i år, og det er gået rigtig godt indtil en måneds tid før jeg gik med her, hvor det så er gået i gang igen.

    Den størte ændring efter har nok været at jeg har skiftet mit rugbrød ud med et med mindre salt.

    Ellers har jeg læst at man skulle tabe sig ½ kilo på 3 måneder ved at drikke grøn te, og ændre på blodsukkeret, så jeg har skiftet morgenkaffen ud med grøn te.
  • Cilledyr
    Cilledyr Indlæg: 8
    Indstillinger
    Jularsen>>> Det med drikkevarerne er en rigtig god ide, som jeg virkelig burde lære noget af. Du har ret i at det er en "billig" måde at skære nogle kalorier væk på. Men jeg indrømmer da gerne at jeg ikke er helt så god til at drikke vand som jeg burde være... :blushing:

    steengod>>> Det lyder som en ret hård kur at være på nødrationer i en uge... bare af nysgerrighed, hvordan påvirkede det dig? Det men grøn te har jeg ikke hørt om før, men det lyder da interessant, så det kan da være der er noget om det, og hvis det virker for dig, så er det jo bare super. :smile:
  • steengod
    steengod Indlæg: 12 Member
    Indstillinger
    Jeg synes det var meget sjovt, så det mest som en slags sport.

    Jeg kan huske, jeg skulle købe tørgær, mel, ris og hvide bønner, jeg kan ikke huske om der var mere og så måtte jeg drikke alt det vand jeg ville.

    Jeg var ikke så klog den gang, så jeg valgte at spise de hvide bønner lidt som en popcorns-snack den ene dag. Jeg blev ret klog dagen efter, hvor jeg fandt ud af jeg skulle have kogt dem.

    De hæver ret meget, som de så gjorde nede i maven i stedet for, så dagen efter spiste jeg kun, fordi jeg ville have noget at spise og ikke fordi jeg havde lyst til det.

    Det er udemærket mad og smager og mætter fint, men jeg glædede mig til det snart var slut inden aftensmaden på dag 4.

    Jeg synes ikke der var nogen forskel på mig.
  • Jularsen
    Jularsen Indlæg: 18 Member
    Indstillinger
    Der er virkeligt mange kalorier at hente på drikkevarer - men som sagt: så vidt muligt :wink: ,,, vand får jeg selv stort set kun drukket når jeg tvinger mig selv til en-kop-vand-før-hver-kop-kaffe-legen :tongue: ,,
    men for det meste læner jeg mig op ad light (havde været i seriøse problemer uden light cola),, og så er light øl (for mig betyder det de der halv styrke/ halvt så mange kalorier) en udmærket opfindelse, hvis man kan li øl. ,,, og ja jeg ved godt vand er sundest, men for mig virker det at erkende hvor jeg er og ikke ignorere mit "behov" for smovs :laugh:
  • miscpc
    miscpc Indlæg: 2
    Indstillinger
    Jeg er mere eller mindre holdt op med at læse kostråd fra såkaldte "eksperter"

    Jeg er af den overbevisning at min krop nok skal fortælle mig hvad jeg har behov for. Det vigtige for mig er ikka at fornægte mig selv en masse ting, for så bliver det for surt, men simpelt hen hele tiden at tænke på hvor meget jeg skal træne for at forbrænde de kalorier der er i nogle fødevarer.

    Det er det der virker for mig.
  • Cilledyr
    Cilledyr Indlæg: 8
    Indstillinger
    miscpc>>>> Hvis jeg kun lyttede til min krop ville jeg leve af chokolade... hahaha... Men jeg er glad for at det virker for dig. :) Det med motionen er helt klart en god ide, jeg skal også selv til at blive lidt bedre i det nye år med at få min krop i gear. :)
  • kcsorensen
    kcsorensen Indlæg: 1 Member
    Indstillinger
    Hej Cilledyr

    Jeg har også tidligere læst mange bøger og såkaldte "eksperters" råds om slankekur uden det store held. Derfor har jeg over det sidste års tænkt meget over hvad der får mig til at "hoppe i" igen og hvorfor den livsstil jeg falder tilbage til er så "usund". Det gik op for mig at det er pga. mine dårlige vaner... well nice going captain obvious :)

    Et eller andet sted giver det sig selv, men alligevel tror jeg at folk tit glemmer hvor stor del ens vaner fylder og hvor meget de styrer ens liv. Det gik op for mig, da jeg kom til at tænke på at det kun er når jeg foretager min visse ting, at jeg har lyst til at spise. Som f.eks. at gå hjemme alene, biografen, hygger med kæresten osv. Men når jeg var f.eks. var på arbejde havde jeg aldrig behov for at spise hele tiden eller spise usundt, selv om kagen stod på bordet :)

    Nå for at gøre en kort historie lang! Gjorde jeg op med mig selv, hvad for nogle vaner der skulle vendes fra dårlige til gode vaner. Det er fandeme svært og det kræver rygrad, specielt til at starte med :) Men kan se virkningen nu. Lysten til slik er stort set ikke eksisterende. Ikke engang når jeg skal i biografen. Ser frem til sunde måltider og elsker følelsen af ikke at være proppet. Det vigtigste er, og det jeg håber på fremover er, at dette er min nye tilstand at ”falder” tilbage på. Håber det giver mening :)

    Er helt enig med dig i at tælle kalorier eller i det mindste have en fornemmelse af hvor mange kalorier man får pr. dag er den eneste vej frem at tabe sig på. Holder mig generelt til proteinrig, ikke fordi jeg har noget med fedt eller kulhydrater :) men fordi det bare mætter mere i forhold til kalorieindtaget. Er generelt rigtig glad for rugbrød, fedtfattig ost, kylling, æg, grønsager o.l.
  • Cilledyr
    Cilledyr Indlæg: 8
    Indstillinger
    kcsorensen>>> Der har du virkelig givet mig noget at tænke over. For når du nævner det, så er det jo rigtigt nok at man eller i hvert fald jeg, ikke altid er lækkersulten. Det er mere i visse situationer.... Tak for dit indlæg, som sagt har det givet mig et andet aspekt at tænke over...
  • shapefitter
    shapefitter Indlæg: 4
    Indstillinger
    Paa arbeidet spiser jeg mer, siden jeg trenger energien. Ti minutters pause, er nok til en sjokolade, siden jeg ikke kan ha sjokolade liggende hjemme for fristelsen, spiser jeg en sjokolade omtrent tre eller fire ganger i uken. Bounty er favoritten min.
  • chichinana
    chichinana Indlæg: 1
    Indstillinger
    Jeg tabt 7 pounds hidtil ved at tage "DESTRUCTOR" fra regimestorecompany.com
    Det er naturlige slankende kapsler til at tabe sig og lykkes hans kost.

    http://www.regimestorecompany.com/www-regimestorecompany-com-English-bbdaaafJa.asp


    Jeg vidste ikke, hvordan man kan tabe sig og tage "destruktionsfunktion" og en sund kost jeg tabte vægt. Jeg tager også naturlægemidler slankekur i aften butikken altid selskab.

    Jeg er super glad! Endnu lidt mens jeg ville have mistet min ekstra pounds.
    Jeg vil bogføre fotos.
  • danskdansk
    danskdansk Indlæg: 313 Member
    Indstillinger
    Well er jo ikke ekspert, og selv ernærings-"eksperterne" har jo delte meninger, så er jo lidt op ad bakke...
    Det største problem er at stortset alle kure virker - kortsigtet - men at vi ved de fleste tager dem på igen relativ hurtigt, fordi kroppen tror den har sultet og nu igen vil tage det hele på igen, og vil bruge mange beskidte kneb for at gøre dette igen..

    Jeg har personligt prøvet nærmest dem alle, jeg er i øjeblikket på 5:2 som jeg godt kan lide fordi det a) er simpelt, b) er nemt også at fortsætte med efter man er "færdig" med kampen.
    Nu må vi se, jeg er meget tidligt i forløbet, så har ingen fornemmelse af endnu, hvor godt denne virker vs de andre.. Men som det nok gælder de fleste, så handler det jo om at få noget grønt og ikke for meget med dårlig fedt og dårlige kulhydrater..
    Jeg skal jo så kun tælle kalorier 2 dage i ugen, men gør det så alle dage, synes det hjælper mig med at tænke mig om og ikke indtage alt for mange dårlige ting - i alt for store potioner.
  • shapefitter
    shapefitter Indlæg: 4
    Indstillinger
    Paa arbeidet spiser jeg mer, siden jeg trenger energien. Ti minutters pause, er nok til en sjokolade, siden jeg ikke kan ha sjokolade liggende hjemme for fristelsen, spiser jeg en sjokolade omtrent tre eller fire ganger i uken. Bounty er favoritten min.

    Hei. Dette hvar meg for to uker siden. Har siden da bragt mine egne protein drikker, og noen ganger drikker jeg bare soya. Har derfor mistet 0.1-0.2kg i vekt for uken :) totalet er dermed 1.2kg i dag :)
  • otakucupcakegirl
    Indstillinger
    1 er vegetar både pga sundhed og dyrevelfærd.

    2 går altid i kolde bade iskolde. det forbrænder en del. og er sundere for håret.

    3 spiser gulerødder meget istedet for mange andre ting fordi du forbrænder lidt bare ved og spise dem.
  • mncdk
    mncdk Indlæg: 2
    Indstillinger
    3 spiser gulerødder meget istedet for mange andre ting fordi du forbrænder lidt bare ved og spise dem.
    Man forbrænder ikke mere ved at spise gulerødder, end man ville gøre ved at spise hvad som helst andet.
    jeg synes at argumentet med at man bliver afhængig af "sukkeret" i hvidt brød og sådan lyder meget overbevisende
    Alle kulhydrater bliver til sukker når det skal sendes rundt i kroppen. Det er der energien fra kulhydraterne kommer fra.
    Kulhydrater er ikke en værre eller bedre kaloriekilde end nogen anden. Det eneste du bør sikre dig er, at du får nok protein og fedt. Resten er lige meget, såfremt du når dine kaloriemål.
  • KatrineBas
    KatrineBas Indlæg: 11
    Indstillinger
    Jeg har selv skåret det meste brød, pasta, ris, kartofler osv. fra min kost :) jeg spiser det selvfølgelig nogle gang, men fx sjældent til aftensmad.
    Det virker helt fint for mig, og så er jeg også mindre oppustet, hvilket jo er rart ;)
  • Migalice67
    Migalice67 Indlæg: 7
    Indstillinger
    Vil sige det, som det er - kure virker ikke! :0).

    -Spis kun få kulhydrater i form af brød osv. og kun morgen og frokost - de er der for, at de skal bruges, ergo har du ikke brug for dem om aftenen og natten, hvor din krop begynder at slappe af.

    -Hold øjnene med dine kalorier, uden at blive fanatisk - skal du til fest, så spis lidt sundere dagen op til, og dyrk evt. lidt ekstra motion. Skal du hygge, så hyg! Jeg hygger gerne to/tre måltider/gange i weekenden f.eks.

    -Dyrk motionen - motion er kun sjovt 10% af gangene. Men du kan lære at holde af, hvad det gør for din krop :0) og du når et punkt, hvor du slet ikke tænker, dårlige undskyldninger, når du skal ud af døren - det er bare noget du gør.

    Det er den mest simple opskrift på et sundt legeme :0)