Kan jeg fastfryse mit mål for kalorieindtag? — Danish

Kan jeg fastfryse mit mål for kalorieindtag?

Indstillinger
Hej
jeg har bemærket at MFP automatisk sætter mit mål for kalorieindtag op, når jeg taster motion.
Kan denne funktion ændres så jeg altid har samme mål uanset om jeg har eller ikke har været en smule eller meget aktiv?


vh abelcat

Kommentarer

  • jjorgensen2
    jjorgensen2 Indlæg: 1
    Indstillinger
    Det du forbrænder via motion er sådan set en slags "gave" til dig selv. Så kan du få lov til at spise lidt mere.
    Du ligger i forvejen i kalorie underskud, da beregneren selv regulere det efter hvad dine mål er.
    Ved at ligge i for stort kcal underskud (Hvis du følger planen, og ikke spiser mere efter motion) Så taber du dig ganske enkelt for hurtigt. Det vil resultere i at du nærmest sulter din krop, og den dag du så spiser mange kcal en dag. Så sætter det sig direkte på dig igen. Da kroppen er indrettet til at "overleve", så når den får ekstra mange kallorier, så tænker den "De skal gemmes til senere tider" og så producere kroppen fedt i meget høj grad.
    Men altså hvis du taber dig for hurtigt, så vil din krop ikke kunne følge med. Dine muskler vil blive spist, og din hud vil ikke kunne følge med. Så resultatet bliver at du får en tyndfed krop. :(

    Jeg har smidt 13kg under mit cut, og træner 6 gange i ugen både cardio og styrke træning. Så jeg går meget efter at bibeholde min muskel masse, da det nu engang er det, som definere kroppens udseende. :)
  • abelcat1
    abelcat1 Indlæg: 7 Member
    Indstillinger
    jjorgensen jeg er enig med dig i at hyppig motion bør udløse ekstra indtag af kalorier. Men jeg har leddegigt og cykler blot en eller to gange om ugen, så jeg ville foretrække at lade min beskedne cykeltur være en bonus som jeg ikke regner med i kalorieregnskabet.
    Jeg kan selvfølgelig selv regne baglæns og forlæns som jeg lyster. ville bare af psykologiske årsager foretrække et gå efter det faste kalorie-mål-tal. For mig er det "nemmest" hvis jeg ikke dagligt skal tage stilling til hvor meget jeg må indtage. Billedet ville selvfølgelig være et andet hvis jeg trænede op til miss fitness eller noget... ;-)
  • Dorthe86
    Dorthe86 Indlæg: 1
    Indstillinger
    Det tror jeg ikke at du kan, men du kan stadig holde øje med at du ikke kommer over dit oprindelige indtag, da der på hjemmesiden er en streg er en streg der markere hvad dit daglige indtag, og i app'en står der også hvad dit mål skal være uden motion. Så kan du jo bare holde dig indenfor det. :-)
  • CharlottesDK
    CharlottesDK Indlæg: 11 Member
    Indstillinger
    Når du taster din cykeltur ind, så tryk på kalorier og skriv 1. På den måde kan du se at du har cyklet den dag, men den tager ikke alle kalorierne med i dit regnskab. :-)
  • abelcat1
    abelcat1 Indlæg: 7 Member
    Indstillinger
    Dorte 86, jeg kunne ikke finde stregen du taler om, men charlottesDK din forklaring forstod jeg. Mange tak. Nu kan jeg selv styre det.
    vh abelcat
  • Tefnut49
    Tefnut49 Indlæg: 1
    Indstillinger
    Jeg gik ind og ændrede min nuværende vægt, fra hvad den var da jeg startede, til det den er nu. Og satte så mål som det samme som nu. Så får jeg en forhøjelse af de kallorier jeg på indtage pr. dag. Håber det hjælper dig..?