For få kalorier, god råd søges! — Danish

For få kalorier, god råd søges!

Indstillinger
Hej alle sammen :)

Jeg er lige begyndt herinde, for at se om jeg spiste for meget eller for lidt i min hverdag, da jeg prøver at tabe mig. Jeg har undervejs besluttet at undgå pasta, ris, brød og kartofler så vidt som muligt, for at se om det hjælper mig, da jeg har tendens til at blive oppustet.

Problemet er bare, at fordi jeg kun spiser kød, grønsager, frugt, æg så får jeg slet ikke nok kalorier om dagen. De sidste to dage har jeg kun fået omkring de 1000-1100, selvom jeg er propmæt når jeg går i seng.
Jeg spiser også nødder nogle gange, men vil heller ikke have for meget fedt.

Nogle gode råd til hvad jeg kan spise for at få flere kalorier, men uden alt for mange "tomme kalorier"??

Kommentarer

  • thomas925
    thomas925 Indlæg: 2 Member
    Indstillinger
    Der er ikke noget galt i at få for meget fedt, så længe det er sundt fedt. Gode kilder til sundt fedt kan f.eks. være fra fisk eller nødder.
  • danskdansk
    danskdansk Indlæg: 313 Member
    Indstillinger
    Enig, samt mørk chokolade. Synes det er svært kun at have 2000 kalorier: p
  • KatrineBas
    KatrineBas Indlæg: 11
    Indstillinger
    Jeg kan ikke lide chokolade så det er ikke et problem for mig ;) og jeg spiser skam også nødder hver dag, men det er ikke helt nok. Men jeg tror jeg begynder tage rugbrød ind i min kost igen, det skulle gerne hjælpe
  • Migalice67
    Migalice67 Indlæg: 7
    Indstillinger
    Du skal ihvertfald huske at have minimum 30 procent at det sunde fedt om dagen. Tag evt. Et stykke rugbrød om morgenen eller noget havregrød, for at nå dine kalorie mål.
  • Rsbg2014
    Rsbg2014 Indlæg: 3 Member
    Indstillinger
    Jeg har helt samme problem, med at få nok kalorier nok.

    Jeg spiser endda en skive rugbrød til frokost og indimellem til aftensmad. Er heller ikke forskrækket i forhold til kartofler og ris.
    De dage jeg træner har jeg kæmpe problemer med at nå min kaloriemål.

    Måske man skulle forsøge med Chokoladen:)
  • Migalice67
    Migalice67 Indlæg: 7
    Indstillinger
    Nu ved jeg ikke hvad jeres kalorie ligger på. Jeg spiser for 1200 om dagen uden træning regnet med for at tabe mig. Det er tre måltider a 300 kalorier og en dessert som nogle isis småkager eller en skyr. En løsning kan være brune ris, grov pasta, oksekød. Spis f.eks. To grov pitaer med stegt oksefars, avokado og feta. Det burde ikke være noget problem.
  • mncdk
    mncdk Indlæg: 2
    Indstillinger
    Et godt "nordisk" brød har meget mere næring end eksempelvis toast, så det har også mere energi (kJ / kcal).
    Et rugbrød med kerner har masser af gode næringsstoffer, og så er en skive med 3 stjernet oftest nem at finde plads til, hvis man mangler at spise mere energi. :)

    Et andet trick er at droppe alle light produkterne... Hvis du mangler energi fra din mad, så fjern "fedtfri" fra dit ordforråd og dine skabe. :D
    Fisk, avocado, nødder, 8-12% hakkekød istedet for 3-7%, oliven olie, osv.
  • KatrineBas
    KatrineBas Indlæg: 11
    Indstillinger
    Jeg er begyndt at tage lide brød ind i min kost igen, og så en del mejeri produkter, så det går fremad nu :)
  • larsenj35
    Indstillinger
    Du skriver,at du får for få Kalorier om dagen.Prøv at supplere op med (Body Lap) (Whey 100 Extra Pure) det er 99,5% ren protein,jeg bruger ca 20 gram om dagen,eller mere,resultat ingen problemer med mit daglige indtag af callorier.
  • mikkelsand
    mikkelsand Indlæg: 1 Member
    Indstillinger
    Hvordan ligger din fordeling af Protein, carbs og fedt? :-)
  • edageyr
    edageyr Indlæg: 232 Member
    Indstillinger
    Jeg har kørt på 1000-1200 kcal om dagen siden januar. Må sige at det er ikke mit problem ikke at få nok.

    Hvis der er dage jeg mangler lidt, så tager jeg en cafe au lait eller Skinny Cappucino. Vi har en Dolce Gusto maskine og det koster omkring 52 kcal for 1 kop.
    Alternativt spiser jeg et granatæble, 2 blendede appelsiner med ingefær, eller noget andet luksus. Der er også nogle dage hvor jeg spiser noget sundt fedt i form af banan skåret i skiver på skyr til morgenmad.
  • hrmdn28
    hrmdn28 Indlæg: 3 Member
    Indstillinger
    Jeg supplerer meget med Skyr og protein shakes. Jeg cutter pt, hvor jeg ligger på 2300 Kcal dagligt, heraf er cirka 800-1000 af kcal shakes og skyr, som ikke indeholder hverken for meget sukker eller fedt. Det gør også at jeg kan komme op og holde min macro fordeling.