Hvordan logger I når I spiser ude? — Danish

Hvordan logger I når I spiser ude?

Indstillinger
Hej alle MFP danskere!
Jeg har haft lidt problemer med at forstå hvordan man bruger MFP til at logge mad, men efter de har fået stregkodescanner tænker jeg at jeg bør kunne få det til at fungere nogenlunde. I hvert fald med tingene i mit køleskab.

Men, hvad gør man så når man spiser ude? I dag var jeg f.eks. ude og købe en madpandekage med ost. Hvordan ville I logge sådan en? Jeg aner ikke hvor meget den vejede, hvad det var for en type ost eller noget af den slags...

Kommentarer

  • Sackmann410
    Sackmann410 Indlæg: 1
    Indstillinger
    Jeg gætter bare ca. hvor mange kcal der er og skriver det "frit" ind...
    I en madpandekage gætter jeg på der er ca. 200 kcal, alt efter størrelsen og ost vil jeg nok vælge at sætte til 100 kcal. alt efter mængde.

    Skyder nok til tider lidt for højt, men hellerere det end for lavt :) Jo længere man har brugt appen eller tidligere har talt kalorier, desto lettere bliver det at gætte sig til det aktuelle kalorieindhold i forskellige madvarer alene fra udseendet...
  • Sjoerringvej100
    Sjoerringvej100 Indlæg: 5 Member
    Indstillinger
    det er altid en udfordring at få kcal. tal på mad man ikke selv arbejder med, specielt færdiglavet, junkfood og andet man en sjældent gang tillader sig, jeg har en bizar ide om at hvis vi alle gik sammen og hver gang vi spurgte et sted om deres kcal tal og de ikke kunne svare, ville vi bare gå vores vej: dette ville måske føre til at alle "spisesteder" ville indføre kcal. tal på deres menu kort. det ville jo være rigtig skønt ...
    men derud over så gætter jeg mig også til indhold, og efterhånden når man kender basal varernes kcal. tal så bliver det nemmere at sjusse sig frem til en ok mængde
    hilsen
    kenneth
  • RegitzePilshoej
    Indstillinger
    Hvis man spiser på sunset, bones, macdonald eller mad fra 7eleven f.eks, som er amerikanske kæder, så kan man oftest finde det på enten nettet eller på MFP app'en :)

    Men hvis jeg ikke kan finde ud af hvor mange kalorier der er i det jeg spiser, indsætter jeg bare et forhøjet antal kalorier ind, efter eget gætværk.
  • gottorp67
    gottorp67 Indlæg: 20 Member
    Indstillinger
    ;Min datter og jeg var på Jensens bøfhus forleden dag, det gik fint for vi valgte Mørbrad og jeg fik grillede grøntsager, hun fik salat til sammen med en lille smule fritter. Efter måltidet gjorde jeg det , som Sjoerringvej anbefalede. jeg spurgte nemlig om kalorietallet på det jeg fik. Dette kunne de desværre ikke oplyse, men som hun sagde, de havde det ikke, men næste gang de blev spurgt om ideer, ville hun da sige, at det måske var en ide, der kunne lokke folk til, fordi det så ville være lettere at gå i vyen for mange af deres kunder.

    At jeg så kunne finde det herinde under madvarerne var jo bare fint. Så jeg vil anbefale folk at spørge, det kunne måske blive en vane både for os og for restauranterne.
  • TBoy3
    TBoy3 Indlæg: 1 Member
    Indstillinger
    Giv et kvalificeret gæt og gang det med 2, så har du ca. hvad du skal indtaste :) Så har du ikke snydt.
    Problemet for mange overvægtige er at de (tror) de ikke har fået ret meget at spise. Så hellere skrive lidt mere på end du reelt har fået.

    Jeg spiser sjældent ude i hverdagene. Når jeg spiser ude i weekenderne er jeg ikke så hysterisk med hvad jeg spiser, men prøver at holde mig til et fornuftigt indtag. Jeg har fast vejedag om mandagen, så der er hurtig afstraffelse efter weekenden hvis ikke jeg har holdt mig selv i ørene.
  • omolbech
    omolbech Indlæg: 4 Member
    Indstillinger
    Hvis man spiser på sunset, bones, macdonald eller mad fra 7eleven f.eks, som er amerikanske kæder, så kan man oftest finde det på enten nettet eller på MFP app'en :)

    Hørt, meget anvendeligt I sunset. vær dog opmærksom på at brødet ikke engang er groft.
  • SiegaPlays
    SiegaPlays Indlæg: 8 Member
    Indstillinger
    Ja, jeg sjusser også på restaurant besøgende. Finder noget der ligner noget tilsvarende ved en søgning og skyder en smule over, hvad jeg formoder, at jeg har spist, for at være sikker på at det ikke er sat for lavt.

    Det lyder som en god ide at spørge i restauranten, specielt dem med meget standardiseret menu, både i fald de har det, men også så de er opmærksomme på at der er interesse for det.
  • surviv_ed
    surviv_ed Indlæg: 2 Member
    Indstillinger
    Man kan ikke gøre det præcist medmindre man spiser et sted hvor de har oplysninger om kalorier i maden som fx sunset boulevard eller lign. Man kan gætte sig frem, det er det eneste :)
  • alexanderholm556
    alexanderholm556 Indlæg: 7 Member
    Indstillinger
    Er en god ide at lære på øjemål hvor meget en fødevare vejer. Men kan starte med at vej de mængder man skal bruge i et måltid og se hvad mængden er i gram og langsom gå vægt fra vægt angivelse og se det på øjemål. Men self kan det variere meget. Men mange mange hvor jeg har gætte et vægt ud fra en fødevarer har det næsten altid været rigtig. Håber det have mening eller kan du bruge siden schuldstad hjemmehjemme da de har en masse brød hvor man kan se hvad et vejer i vægt og skiver og evt undersøge de forskellelige foodservice hjemmesider med fødevarer de bruger i restauranterne