hejsa hvorfor taber jeg mig ikke — Danish

hejsa hvorfor taber jeg mig ikke

Indstillinger
Hejsa nu har jeg været på denne hjemmeside i en måned og fulgt mig tæt til anbefalede totaler for et vægttab. Jeg vejer idag 91,7 kg- mere end for en måned siden. Jeg begriber ikke hvorfor.... Jeg har kigget efter grønne resultater og motioneret en hel masse mere end jeg plejede. Altså cardiotræning - fedtforbrænding. Jeg er ikke ude på at få flere muskler, men vil gerne ned på 70 kg med tiden på en medmenneskelig måde. Derfor sætter jeg små delmål for det ikke bliver for ubehagelig en omvæltning. Men gør jeg det rigtigt??? Hverdag kigger jeg på min mad og motion og ser efter hvad jeg må få. ca. 1500 kal, altså vil jeg veje 87 kg på 5 uger. Og nu da jeg har fulgt det virker det altså ikke for mig, nogle der kan hjælpe om jeg gør det her rigtigt? Kan nogen forklarer mig hvad og hvordan totalerne skal læses?

Kommentarer

  • Jularsen
    Jularsen Indlæg: 18 Member
    Indstillinger
    Hej :smile: - først og fremmest synes jeg det er flot at du stadig prøver selvom du har haft en ikke så heldig startmåned.
    Når du beskriver hvordan du ikke opnår det ønskede/forventede resultat og så spørger om du gør det rigtigt er svaret selvfølgelig nej. Hvor problemet så ligger er jo ikke direkte læsbart af dit indlæg. De muligheder der umiddelbart ligger lige for at kigge på er: får du skrevet alt rigtigt ind? (det er ikke altid lige nemt da der både er stor forskel på tilsyneladende ens varer og desværre er der jo også ind imellem forkert registrerede varer). Er din motion registreret korrekt? Og sidst men ikke mindst så er anbefalede antal kalorier jo udregnet ud fra en gennemsnits person med din alder-vægt-aktivitetsniveau-køn sammensætning og nogen gange passer det bare ikke på den konkrete person (altså måske må du selv ind manuelt og sætte nogle lidt skrappere krav, hvis problemet er at din krop simpelthen forbrænder færre kalorier end andre der ligner dig).
    Hvis jeg læser dit spørgsmål rigtigt er svaret at totaler skal læses sådan at du har et antal kalorier du kan indtage for dagen (mål). Netto er så resultatet af kalorier fra den mad du spiser fratrukket kalorier fra den motion du dyrker. Og så skulle netto jo gerne holdes under mål :smile:
  • steengod
    steengod Indlæg: 12 Member
    Indstillinger
    Hvad jeg har læst mig til herinde, udvikler musklerne noget væske, især hvis du ikke har dyrket nogen form for motion. Det kan være noget af det.

    Du skal også sørge for at få nok at drikke, så længe du vil tabe dig.

    Jeg har læst mig til 1/3 af din vægt i deciliter.

    Det er meningen din mad skal indeholde de mål Carbs, Fat , Protein , Fiber og Sugar osv. for at leve sundt.

    Jeg har ændret mit arbejde til stillesiddende
  • Juliemusen
    Juliemusen Indlæg: 147 Member
    Indstillinger
    Jeg tænker du får for lidt protein, når jeg ligekigger på din maddagbog de sidste to dage.
    Prøv at spis kyllingebryst, skyr, mandler osv og sundt fedt dvs fedt fra netop mandler, avokado, planteolie.

    Muligvis skulle du prøve i en periode ikke at spise dine motionskalorier og se om det gør en forskel, for de kanjo godt være lidt ude i hampen... altså sat lidt højere en det du virkelig forbrænder.
  • KatrineBas
    KatrineBas Indlæg: 11
    Indstillinger
    Jeg oplever det samme for tiden, og jeg kører eller på kun 1300-1400 kalorier om dagen. Men det kan sagtens være væske der ophober sig i kroppen, og at din krop bare lige skal vende sig til denne nye livsstil :)
    Derudover får du også muskler af cardiotræning, så hvis du aldrig har trænet så meget før, vil din krop højst sandsynligt opbygge en del, fx benmuskler, hvis du løber, lige til at starte med.

    Men jeg håber da det kommer til at gå bedre fremover for dig, det vigtigste er ikke at give op. Held og lykke her fra :D
  • brianlundlarsen
    brianlundlarsen Indlæg: 2 Member
    Indstillinger
    Vejer du hvad du spiser, eller er det sådan lidt på estimater og portions/servings sizes? Det kan godt snyde meget hvis man ikke vejer.
  • RegitzePilshoej
    Indstillinger
    Jeg havde sat mig et mål for, at jeg skulle tabe mig et halvt kg om ugen, så jeg skulle spise for 1620 kcal. Men jeg begyndte at tage på, så jeg skyndte mig at ændre det til, at jeg skulle tabe mig et kg om ugen, og er nu røget ned på 1200 kcal. Nu kan jeg så tabe mig de halve kg om ugen.

    Ved ikke om det er muligt for dig at sætte dine kalorier ned, men hvis du kan, kunne du give det et forsøg.
  • steppe_mig
    steppe_mig Indlæg: 1 Member
    Indstillinger
    Min første tanker må være:
    Hvorfor spiser du ikke morgenmad...?
    Hvilket aktivitets niveau står din profil til..?
    Vejer du din mad eller taster du ind hvad du tror det vejer...?
    Der ud over ville jeg anbefale dig IKKE at spise dine motions kcal, det er kun dem fra gang der passer sådan ca på mig...
    Resten af de motions former fra Endomondo jeg bruger ligger LAAANGT over hvad mit pulsur siger...
    Men derud over vil jeg også sige flot du holder ved...! :-)
  • larsenj35
    Indstillinger
    Hej! Er ny i firmaet. Det ser ud til, at jeg slås med de samme problemer. Taber mig overhovedet ikke en disse,tvært imod min vægt er uændret, så det kan godt være, at jeg som du skulle sætte mit mål til 1kg mod 500 gram om ugen, og så prøve at se hvad der sker. Mvh John
  • elimt
    elimt Indlæg: 1
    Indstillinger
    Sejt du holder ved!!!! Håber du holder det!

    Jeg vejer 66 kg og vil gerne ned på 60, men jeg kan ikke tabe mig og sidste gang jeg gik igang med 'forsøg kom i form', tog det mig 2,5 måneder før der virkelig skete noget.

    Så kan jeg fortælle at jeg fandt ud af, at have puls måler på er den eneste måde at registre din motion på. Den er meget generel og min forbrænding er ikke særlig god.. det kommer forhåbentlig.

    Jeg hepper på dig!!!!!!

  • gribova180
    gribova180 Indlæg: 2 Member
    Redigeret august 2015
    Indstillinger
    nøjagtigt det samme her, har kørt efter 1700 Kcal siden 27. april og har ikke tabt et gram..jo...100 g... vægten svinger lidt op og ned inden for et kg.. jeg spiser hovedsageligt fisk, kylling, mandler, salat, og kun andet kød et par dage om ugen. Jeg prøvede også i en periode at droppe brød, og kartofler mv.. men det hjalp heller ikke. Mit BMI er 25,7.
    jeg er 175 høj, mand, og vejer ca 79,5 kg. 56 år.
    Indtil for 6-7 år siden vejede jeg altid mellem 68 og 72kg uden at have problemer med at holde det!! og dyrkede nada motion på det tidspunkt ! og spiste lige nøjagtigt hvad der passede mig.

    tilbage til nutiden:
    Skal jeg så ud en aften og spise "normalt" incl øl og vin, så kan jeg sagtens tage 1½ kg på !!... som jeg så er 1-2 uger om at slippe af med igen. og det kan jeg jo så tabe, omend jeg ikke så meget som skal kikke på en en småkage, så ryger der lige 1 kg mere på som straf :).... Jeg løber og dyrker fitness 3 gang om ugen, og cykler ca 1 gang om ugen mellem 5 og 15 km. ikke tour de France..i know..men alligevel.. og sidder ikke stille hele dagen iøvrigt. drøner rundt ude i haven osv...
    skal man holde helt op med at spise?? :)

    jeg rammer nooogenlunde den der fordeling med fedt, proteiner og kulhydrater.
    Det skal lige siges at mit stofskifte var for lavt for 2 år siden, og jeg får eltroxin, og stofskiftet ligger i den lave ende men ikke for lavt iflg. min læge... og min læge påstår den slags stofskifte ikke har noget som helst at gøre med at tabe sig eller ej.. jeg er MEGET tvivlende må jeg sige...
    Samtidigt er jeg konstant sulten, og noget træt af manglende resultater overhovedet. ... og overveje at flytte ind på Burger King og droppe alle planer om at tabe mig :)

    Iflg indstillingerne med de 1700 Kcal burde jeg tabe mig ½ kg pr uge dvs jeg burde teoretisk have vejet 70,5 Kg i dag.. i stedet har jeg tabt præcist 0 Kg...

    Jeg prøvede 2 uger hvor jeg gik ned på 1500 Kcal, men uden synligt resultat, ud over at jeg drømte om burgere hele døgnet.. :)