Kender nogen det som hedder EM2WL? — Danish

Kender nogen det som hedder EM2WL?

Indstillinger
Hej!
I de engelsksprogede grupper er jeg stødt på denne metode: EM2WL - eat more to weight less. Er der nogen som kender den, bruger den og kan fortælle hvad deres erfaringer er?
Det lyder umiddelbart fornuftigt, tænker jeg. Mine erfaringer med vægttab stopper ligesom når jeg har været inde i det et stykke tid og er gået sur i for lidt kalorier. Så dropper jeg det og så kommer der ekstra kalorier på og dermed mere vægt..... Same procedure as last year.....
Jeg har ikke kunnet google nogen med erfaring på dansk - men måske nogen herinde kender eller har lyst til at udforske sammen med mig....
Venlig hilsen Bibsenbi

Kommentarer

  • SiegaPlays
    SiegaPlays Indlæg: 8 Member
    Indstillinger
    Kendte ikke EM2WL, men det ser lidt ud som de tanker jeg har gjort mig og grunden til at jeg skiftede til premium her på MFP.

    Jeg tror ligesom EM2WL på, at en skrap calorie restriktion ikke fungerer i længden for os der skal tabe en anseelig mænge. Hvis det blot var 5 kilo, ok, men...

    Kroppen har ikke godt af at indrette sig som om der er hungersnød i verden, for de indre forsvarsmekanismer vil forsøge at forebygge mod at tage skade fra hungersnød i længere tid ved at holde hårdt fast i de eksisterende ressourcer.

    Jeg har kun to egentlig lav kalorie dage, onsdag og torsdag, på 1395 cal, som ligger over det anbefalede minimum fra MFP.
    Søndag er sat til en god del mere og ofte en fed middag, 2100 cal, som er ca. det jeg skal have for at vedligeholde min start vægt.
    Resten af dagene og det daglige gennemsnit er dermed sat til det samme midt imellem mål 1630 cal, som er det der anbefales dagligt for at tabe mig 1 kg om ugen.

    Dvs. at min krop en gang om ugen får et boost, der minder den om at nej, vi sulter ikke, der er ikke hungersnød, så der er ikke behov for at holde på resourcerne. Det hjælper tilsyneladende, men jeg kan ikke lige sige det er videnskabeligt bevist.

    Det fungerer blot for mig, og hvordan min uge generelt er indrettet med flere alene måltider onsdag og torsdag og samlet husstand om søndagen.

    Det skal lige siges at de par hundrede gram jeg måske stiger i vægt efter søndagens slaberas - alt andet lige - er væk igen tirsdag morgen, hvis mandagen overholdes.

    Som du kan se, så er min mad egentlig ikke under skrappe restriktioner. Jeg tror ikke på at 75 kg forsvinder hurtigt gennem selv indført madtortur eller at jeg kan bruge en 8 ugers træningsplan i I Form til at komme i bikini format til sommer.

    At tabe meget vægt er et langt sejt træk, og det er bedre at indrette sig mentalt, for kroppen er indrettet til at modarbejde ethvert ønske om en quickie på området, og så står man det med et stift ansigt og kan ikke forstå hvorfor vægten efter et par ugers styrtende success pludselig står fastforankret, selvom man næsten intet spiser.