Kalorie justering — Danish

Kalorie justering

Indstillinger
Hej alle,
Jeg er fornyligt startet med at bruge myfitnesspal-appen og undrer mig en smule over kaloriejusteringen. Jeg forstår ikke, hvorfor jeg får motionskalorier, så snart jeg begynder at bevæge mig fra morgenstunden. Det ville give mere mening for mig, hvis jeg først fik motionskalorier efter x antal daglige skridt.

Hvordan bruger I andre denne funktion? Spiser I de ekstra kalorier i får tildelt fra gang?

Kommentarer

  • danskdansk
    danskdansk Indlæg: 313 Member
    Indstillinger
    Hej den synkroniserer jo hver gang du afslutter en øvelse, så kommer nok an på, hvilken app det er du er forbundet med. Jeg bruger ikke kalorierne i mit regnskab med mindre jeg har lavet noget ekstremt fx en lang løbetur men Max halvdelen af det trænede
  • carolineelgstroem
    carolineelgstroem Indlæg: 3 Member
    Indstillinger
    Jeg benytter ingen app, den trækker blot data fra skridttælleren på min iphone automatisk. Lyder meget fornuftigt med max at spise halvdelen af motionskalorierne. Tak for svar :smile:
  • edageyr
    edageyr Indlæg: 232 Member
    Indstillinger
    Jeg bruger normalt ikke motions kalorierne, og har også i beregningen af antal kcal per dag angivet ingen motion. Jeg vil hellere belønnes med større vægttab end at have dårlig samvittighed over jeg måske ikke nåede den forventede motion.

    Hvis jeg skal til fest eller andet hvor jeg forventer at spise mere end mine 1200kcal, så dyrker jeg ekstra meget motion inden, således jeg håber ikke at tage så meget på som jeg måske førhen ville have gjort.

    Jeg har forbundet Endomondo med MFP, her kommer motionen ind når jeg afslutter et træningspas.

  • carolineelgstroem
    carolineelgstroem Indlæg: 3 Member
    Indstillinger
    Mange tak for svar edageyr, altid sjovt at høre hvordan andre gør. Jeg tror så vidt muligt også jeg vil forsøge ikke at spise motionskalorierne
  • serwall86
    serwall86 Indlæg: 2 Member
    Indstillinger
    det svinger lidt om jeg benytter mig af de ekstra kalorier. men først og fremmest synes jeg det vigtigste er, at man har styr på sit ligevægtsindtag og så tage den derfra.
  • netegs
    netegs Indlæg: 1 Member
    Indstillinger
    Er der nogen af jer som ved hvordan man slår negativ kalorie justering til på den danske app? :) jeg kan simpelthen ikke finde det nogen steder og den engelske guide passer ikke med hvad der står på hjemmesiden når jeg logger ind :)

    Det svinger lidt om jeg regner mine motions kalorier til. De dage hvor jeg har gået 18-20.000 skridt kan jeg godt give mig lov til en lille dessert, men en dag hvor jeg ikke føler jeg har lavet noget særligt så holder jeg mig på mine 1200 kalorier.
  • riehoeg
    riehoeg Indlæg: 1 Member
    Indstillinger
    Jeg er godt nok også helt ny her, men har lige set at under indstillinger > Indstillinger for mad- og motionsdagbog - og så nederst på siden, så du skal scrolle ned for at kunne se det.