Ting du ikke havde tænkt over før vægttab — Danish

Ting du ikke havde tænkt over før vægttab

Indstillinger
edageyr
edageyr Indlæg: 232 Member
Inspireret af det engelske MFP forum, vil jeg gerne komme med forslag til tråd omkring de små ting som du ikke havde overvejet før vægttab.

Jeg vil gerne ligge ud med et par eksempler, håber så i andre kan komme med flere. Personligt har jeg fået mange smil af de små ting jeg har læst, og tænkt - ja sådan havde/ har jeg det også.


Jeg havde ikke overvejet at strækbukser bukser ikke havde bæltestopper, så de er faktisk de bukser jeg hurtigst må droppe at kunne passe i forbindelse med vægttab.

Før vægttabet havde jeg flere strækbukser/ gamache bukser mange med elastik i taljen/ siderne, så liningen kunne spændes ind. - Har nu fundet ud af at disse smarte bukser ikke er så smarte, for ingen af dem har bæltestropper, når elastikken så ikke kan spændes mere ind, kan bukserne ikke bruges uden de falder ned. Også selvom at de sidder til i lår og lægge.


Mange bukser har ikke en bæltestop foran

Selvom jeg kan holde bukserne oppe med bælte, så sidder de ikke godt, fordi de poser ud under bæltet lige foran, da der ikke er en bæltestop lige ved knappen. - Er dog løst med en alm. elastik igennem knaphullet og rundt om bæltet.

Kommentarer

  • danskdansk
    danskdansk Indlæg: 313 Member
    Indstillinger
    Jeg havde aldrig troet jeg ville turde købe et jakkesæt efter kort tid, men købte efter 2 mdr herinde et jakkesæt som jeg ville kunne passe om et halvt år...og som sagt så gjort, det kommer jeg også til :)
    Jeg havde heller aldrig troet at jeg fandt modet til at smide det tøj jeg ikke længere kan passe til genbrug, de andre gange jeg har forsøgt mig er de blevet aktuelle igen. Men jeg tror fuld og fast på det, så utallige bukser siden starten i straks 46 er nu røget ud og glæder mig nærmest til at smide mine 36 ud og se pengene fosse ud. .men alligevel fejre det :)
  • edageyr
    edageyr Indlæg: 232 Member
    Indstillinger
    Jeg er blevet solbrun allerede i april/ maj

    Normalt er jeg temmelig bleg (rødhåret), men de mange gulerødder og mindst 1½-3 timers udendørsmotion har gjort at jeg er blevet mere brun i ansigtet end jeg normalt er efter 14 dages badeferie i Middelhavet.
  • danskdansk
    danskdansk Indlæg: 313 Member
    Indstillinger
    Haha sweet.
    Jeg er kommet på et par.
    Har altid hadet flysæder, men nu kan jeg faktisk sidde komfortabel.
    Jeg sover bedre igennem om natten.
    Mit blodtryk er sænket voldsomt.
    Mine lægmuskler er ikke længere konstant hævede, kan nu slappe af ind i mellem.
    Jeg kommer hurtigere ud af døren da det nu er nemmere at finde tøj jeg passer i skabet :)
  • edageyr
    edageyr Indlæg: 232 Member
    Indstillinger
    Snorker mindre

    Manden har kommenteret at efter jeg er begyndt at tabe mig, så snorker jeg mindre.

    Føler nu ikke jeg sover bedre da det ikke har vækket mig selv. Gad vide hvor meget jeg skal tabe mig før det får manden holder op med at snorke ;)
  • edageyr
    edageyr Indlæg: 232 Member
    Indstillinger
    Lænken på armbåndsuret er blevet for lang/ uret for stort

    Ikke nok med jeg må gå med bælte for at holde de gamle bukser oppe, i går måtte jeg få fjernet 1 cm lænke på uret fordi uret kartede rundt om håndleddet. Igen en lille indikation af at selvom vægten ikke vil samme vej som mig, så er noget blevet tyndere.
  • danskdansk
    danskdansk Indlæg: 313 Member
    Indstillinger
    Jeg har opdaget, at jeg har ribben