Når der ikke sker noget.. — Danish

Når der ikke sker noget..

Hej,

Jeg har længe gerne villet tabe mig cirka 7 kilo, og jeg har nu igennem noget tid brugt myfitnesspal til at logge mine kalorier, og jeg ligger på cirka 1200 hver dag. Jeg skal gerne indrømme, der har været nogle dage indimellem, hvor jeg har ligget på 1500-1600 men ikke ofte (cirka 1 dag pr. uge). Ift. motionen har jeg lidt udfordringer, da jeg døjer med en skulderskade og derfor ikke må belaste den. Jeg går dog altid 10.000 skridt pr. dag og cykler.

Men, der sker bare ikke noget. Jeg forstår bare ikke helt, hvad jeg ellers skal gøre, for at få tabt kiloene. Har I nogle gode råd? :smile:

Mvh
Diana

Kommentarer

  • Jularsen
    Jularsen Indlæg: 18 Member
    Hej

    Hvis du vejer 7 kg for meget burde din vægt gå ned med det kalorieregnskab du beskriver. - Ligger din vægt 7kg eller mere over hvad sundhedsstyrelsen anbefaler og du ikke taber dig med et gennemsnitligt indtag på under eller omkring 1300 kalorier om dagen – ville jeg umiddelbart anbefale at du fik lægen til at checke dit stofskifte.
    Mvh :)
  • anjabgh
    anjabgh Indlæg: 1 Member
    1200kcal lyder heller ikke til at være meget. Det kan være at din krop er gået i sultemode, og derfor har nedsat dit stofskifte således at du ikke forbrænder mere, og derfor i princippet ligger i kalorieoverskud eller at det så lige præcis passer med dit ligevægtsindtag. Prøv at hæv dit kalorieindtag i en periode, 3 uger eller sådan, og se hvad der sker. Sådan at du ikke ligger mindre end 500kcal under dit ligevægtsindtag! Det plejer at virke for mig, når vægten stavnere. Og generelt bør man ikke ligge mere end 500kcal under sit ligevægtsindtag.
  • mikaelchi
    mikaelchi Indlæg: 1 Member
    Sundhedsstyrelsens minimums anbefalinger på 30 min. motion af moderat intensitet hver dag plus 2 x 20 min om ugen med høj intensitet , hvad pulsen skal være tjek for effektive træning og forbrænde fedt kopier = iform.dk/traening/find-dine-personlige-pulszoner
  • moxxen
    moxxen Indlæg: 1 Member
    Hej Diana

    Dit indlæg er godt nok over et halvt år gammelt, men jeg prøver alligevel.

    Mon du har fået gang i vægttabet igen?

    Du er ikke den eneste med et lavt kaloriebehov. Mit ligevægtsindtag er ca 1200 kalorier. For at tabe mig prøver jeg at holde mig på ca 1000. Det er svært. Det giver et langsomt vægttab. Og går ofte i stå. Jeg har ved lægen fået konstateret et 'stofskifte i den lavere ende'. Og så er jeg jo heller ikke ret høj 😉

    Du skal sørge for at få fedt nok....uden at få for meget. Det er ikke let at styre, for der skal ikke meget ekstra til, før det ER for meget. Og noget af fedtet er svært at styre, f.eks. når man steger noget på panden, eller ikke kender det præcise fedtindhold af et stykke kød. Der går det ofte galt for mig.

    Jeg har ikke helt løsningen, men prøver at komme omkring det ved at have lave mål for hvor meget, jeg ønsker at tabe mig samt sørge for op til 3 x motion med høj puls om ugen. De andre dage går jeg
    Jeg supplerer med valnødder, når fedtindtaget er for lavt. Det er sundt fedt, men der skal kun få til.

    Mit kaloriemål må gerne være lidt højere et par gange om ugen, men aldrig højere end ca ligevægtskalorieindtaget.

    Mit mål for vægttab er 1 kg om måneden. I efteråret tabte jeg mig 5 kg og så har jeg taget 2 kg på hen over jul, så sammenlagt 3 kg. Det er ok.
    Mål til sommerferien er 5 kg mere, så jeg når målet på 52. Ellers bliver det til jul 😁.

    Jeg holder skarpt øje med fordelingen af proteiner, kulhydrater og fedt. Og så måler jeg alm.talje, lav talje og hofte een gang om ugen. Det er motiverede, da der ofte er resultater her, selv om vægten ikke viser noget.
    Men jeg giver også mig selv lov til at slappe af.

    Håber du kan bruge det her til noget.