Hvad gør I ved den søde tand! — Danish

Hvad gør I ved den søde tand!

Indstillinger

Måltiderne har jeg efterhånden fået styr på, men jeg savner noget om aftenen når jeg ser en god film eller læser en god bog. Jeg har som regel altid haft lidt "guf", men prøver at finde alternativer. Har forsøgt med nødder, men disse gav alt for højt kalorieindtag, har I nogle gode forslag til erstatninger?

Kommentarer

  • jetnoy
    jetnoy Indlæg: 4 Member
    Indstillinger
    Tak skal du have - jeg skal nok have noget lækkert dip for at snyde mig til fornemmelsen af sødt.
  • rikkeblomt
    rikkeblomt Indlæg: 1 Member
    Indstillinger
    Frossen frugt er en god sød snack. Ellers tager jeg ofte en kop te eller et stykke tyggegummi - så har jeg noget med smag som kan distrahere mig mens jeg kommer af med sukker-vanen :)
  • jetnoy
    jetnoy Indlæg: 4 Member
    Indstillinger
    Tak rikkeblomst... frossen frugt lyder dejligt.
  • leif6400
    leif6400 Indlæg: 1 Member
    Indstillinger
    Jeg har også en sød tand, men frugter som appelsiner og æbler stiller trangen til det søde. Jeg kan bedst administrerer trangen til kager og slik, ved at holde mig HELT fra det. Og når så trangen kommer op i mig, så tager jeg et stykke frugt, og det er nok for kroppen, bare den får noget sødt.
  • isblomst
    isblomst Indlæg: 4 Member
    Indstillinger
    Jeg har tabt 18 kg på 8 mdr og er ved at være i mål med en bmi på 25.2. I den tid har jeg prøvet helt at undgå søde sager, idet jeg kan mærke, at bare det at spise sødt en enkelt dag, kalder på trangen i flere dage derefter. I næste uge skal jeg til en fødselsdag, hvor jeg ved, at der vil være masser af kage og andre søde sager. Jeg ved også at jeg nok vil blive udsat for pres som " tag bare et lille stykke ". Jeg håber der vil være en grovbolle på bordet også
  • peterburholt
    peterburholt Indlæg: 2 Member
    Indstillinger
    For at undgå, "sukkertrang" så er krom tabl. et rigtigt godt middel. 1 tabl. om morgen og blodsukkeret stabiliseres.

    Kan købes i matas eller på svenskkosttilskud.dk
  • edageyr
    edageyr Indlæg: 232 Member
    Indstillinger
    prøv æble skåret i tynde strimler, som du kan dyppe i naturel skyr rørt med lidt vaniliekorn eller kanel. Det giver mig følelsen af at spise æblekage.
  • betinakim627
    betinakim627 Indlæg: 3 Member
    Indstillinger
    Et æble skåret i tern med lakridspulver drysset over 😍😍😍
  • MaikenThorsson
    MaikenThorsson Indlæg: 1 Member
    Indstillinger
    Jeg guffer som regel med hjemmelavet youghurt is : 1 pk frost frugt i en foodprocessor, fuld knald på i 1-2 minutter, tilsæt 1/2 dl youghurt til ønsket konsistens + 3-4 dråber perfekt sød. Det er ca 300 kcal ialt og rækker til 4 portioner.😀
    (Jeg foretrækker frossen mango)
    Stay strong 💪
  • vibkuh
    vibkuh Indlæg: 1 Member
    Indstillinger
    Jeg tager en frossen jordbær og blander med scoop saftevand i blenderen og dejlig fedtfattig og kaloriefattigt.
    En hel pose frossen jordbær giver ca 120 kal og så meget kan man slet ik drikke
  • sLe33k
    sLe33k Indlæg: 0 Member
    Indstillinger
    Jeg har selv været en kæmpe sukkernarkoman. En dag ramte verdenen mig i hovedet og jeg blev nødt til at ændre det. Det første jeg gjorde var en måned uden sukker. Når trangen kom spiste jeg riskiks eller friske gulerødder. De tager det værste aftenhygge og fandt ud af 50% af gangene jeg følte en sukkertrang, var det faktisk fordi jeg var tørstig. Drik et stort glas vand og se om det ikke hjælper. Kroppen ved bare den mangler noget og tænker med det samme på sukker selvom den mangler væske. Efter en måned er min sukkertrang reduceret stærkt! Var i biffen og spiste for første gang kun halvdelen af mit slik. Det er svært at komme af med den.. men en periode uden sukker kan gøre underværker!
  • pjaltenborg
    pjaltenborg Indlæg: 8 Member
    Redigeret maj 2019
    Indstillinger
    Lakridste ....gerne mere end en kande i løbet af aftenen ....så går det også bedre med at holde væskeindtaget.
    En anden ting er at spise proteinrigt ....det holder ekstra mæt ..og husk at gå i seng i ordenlig tid.
    Jeg har aldrig kunne spise morgenmad ......altså indtil jeg holdt op med al det pjatspiseri om aftenen.
    Og ja ...så er det bare den bedste løsning at undgå sukker ...så forsvinder trangen.
  • LMFS3600
    LMFS3600 Indlæg: 4 Member
    Indstillinger
    jeg tager et lille stykke mørkt chokolade med højt kakaoindhold.
  • MarioPahlke
    MarioPahlke Indlæg: 12 Member
    Indstillinger
    Til hardliners: rens dine tænder snart efter aftensmal :D

    Alle andre: se forskellige forslog toppen

    Jeg:
    først valg: protein shake
    anden valg: 15 g valnødder, 10 g mandler, 5 g honning

  • LazyQtip
    LazyQtip Indlæg: 1 Member
    Indstillinger
    I øjeblikket (sommer) holder jeg af et frugt/bær spyd. Fx jordbær, æble, gerne lidt exotiske frugt også på et spyd (flere da et æble, eller annannad på spyd er lidt i overkanten) og så max en teske smeltet god mørk chokolade over
  • peterburholt
    peterburholt Indlæg: 2 Member
    Indstillinger
    spis krom, det er en vitaminpille.
    det tager sukkertrangen..
    jeg garanterer det virker..😊
  • Tandhjul
    Tandhjul Indlæg: 3 Member
    Indstillinger
    Jeg laver tyk protein drik og spiser den med ske , det giver fornemmelsen af ,at snyde, jeg bruger karamel smag
  • Smukke1970
    Smukke1970 Indlæg: 1 Member
    Redigeret oktober 2019
    Indstillinger
    .
  • hfottesen
    hfottesen Indlæg: 6 Member
    Indstillinger
    Faktisk havde jeg lidt den samme udfordring. Jeg har så løst den med frugt te/urtete. Jeg er kaffedrikker, men nyder smagen nu. Nogle af frugteerne er faktisk ret søde I smagen:-)
  • lisa_bianca
    lisa_bianca Indlæg: 1 Member
    Indstillinger
    Når trangen kommer over mig, så spiser jeg over en hel aften en pakke tyggegummi (10 stk, Stimorols wild cherry). Så er munden underholdt og smagen er sød og det bedste er at der kun er 25 kcal i de 10 stykker😊
  • stefaniemy483
    stefaniemy483 Indlæg: 2 Member
    Indstillinger
    Jeg spiser en eller to kanal knækbrød fra wasa, man kan evt komme lidt hytteost på og spise det som mellemmåltid 😊 eller er der 2 slags te som jeg drikker som er lidt søde i det uden de er tilsat sukker. Den ene er Fuldmåne te fra chaplon. Den anden er Christmas tea fra østerlandsk tehus (se evt deres hjemmeside)
  • ditteassentoft
    ditteassentoft Indlæg: 1 Member
    Indstillinger
    Jeg laver nicecream, smager som softice men mange færre kalorier ❤️
  • Sparlex
    Sparlex Indlæg: 1 Member
    Indstillinger
    Jeg bruger personligt søde pinklady æbler og eller søde vindruer ( ikke for mange)