Hjælp til hurtig mad søges — Danish

Hjælp til hurtig mad søges

Indstillinger
nadjamelchiorsen
nadjamelchiorsen Indlæg: 6 Member
Jeg er godt på vej, men er løbet lidt sur i grøntsager og salat med 1 stk kød!! og salat til frokost. Min morgenmad fungerer.
Må indrømme at maj måned er gået lidt skævt, men nu er jeg ovenpå igen.
Det der er svært er madpakker, snacks og den hurtige aftensmad. Jeg mangler bud på hvad jeg kan erstatte det jeg plejer med, som er nemt.
Snacks: Plejer chilinødder evt gulerødder (men er blevet træt af dem), chokoladebarer, boller med ost/skinke.
Madpakke: plejer sandwich, rest fra aftensmad, boller med ost/skinke, pizzasnegle, pølsehorn...
Aftensmad: mangler erstatning for fx:
Pølser og spagetti
Spagetti og kødsovs med ost
spagetti carbonara
Bagt/stegt oste med brød eller ris
hjemmelavet pizza (på købt bund)
Altså noget man kan komme sent hjem og lave, uden at køre ned og handle og uden at stå længe i køkkenet.
Håber på gode ideer..
Nadja

Kommentarer

  • pjaltenborg
    pjaltenborg Indlæg: 8 Member
    Indstillinger
    Jeg kan stærkt anbefale pasta lavet på bælgfrugter ...der er mange i handelen pt af feks kikærter, linser, ærter osv. De er gode både gode til varm mad og madpakker. Kog en god sjat og gav dem klar i køleren til alt muligt. Alm kogte bønner kan løsfryses og er nemme at bruge som basis for en madpakke med hvilken som helst ret hældt over eller bare med tun og hytteost.
    Jeg bruger rå snittet kål i stedet for pasta. Luner det bare i mikroovnen så det ikke stjæler varmen fra sovsen.
    Der kan hurtigt laves en sovs på løg, hvidløg, besked Beans og evt dåse tomat. Den kan bruges til alt muligt.
    Kager lavet af most banan blandet med proteinpulver og havregryn er super nemme at have med på farten.
    Det var bare lidt forslag
  • pjaltenborg
    pjaltenborg Indlæg: 8 Member
    Indstillinger
    Nårh jo. Resten fra morgengrøden blandet med kerner, grønt eller hvad man har lyst til...mases ud på bagepapir ....så kan der kommes kogte kartoffelskiver , tomater og lidt revet os på ...eller hvad man har lyst til. Super "pizza" også god kold i madpakken.