Stevee doet IIFYM & Fitness — Dutch (Netherlands)

Stevee doet IIFYM & Fitness

Opties
SteveeDoesIIFYM
SteveeDoesIIFYM Berichten: 4 Member
september 2015 aangepast in Stel jezelf voor
Hey :smiley:

Ik ben 25, en binnenkort verhuis ik naar een nieuwgebouwd appartement, BOVEN EEN FITNESS :smiley: !!
Ondertussen ben ik daar al twee weken aan het fitnessen, en werd het tijd om verder aan m'n voeding te gaan sleutelen.

Dus, eindelijk! Here I am :smile:
Lengte: 1m83
Gewicht: 100kg :neutral:
Body Fat: 26% :neutral:

Mijn macros:
Kcal/dag: 1936kcal
Koolhydraten: 149g
Eiwitten: 200g
Vetten: 60g

Succes aan iedereen hier, en ik hoop dat we er (samen) geraken ! :expressionless:
«1

Reacties

  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    Welkom en succes Stevee
  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    Opties
    Hey jij ook succes en natuurlijk komen we er! (als we er niet al zijn)
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Het gaat niet om het einddoel , maar t gaat om de reis. ZENNNNNN o:)
  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    Opties
    Sorry Jan, meestal zou ik het met je eens zijn maar nu ff niet :tongue:
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Geniet ook van dit deel van je leven , en focus je niet te veel op je einddoel (of ben ik nu te zweferig)?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Denk dat dit persoonsgebonden is Janeack... Ik ben zéker gefocust op mijn doel en dat ik deze haal, maar ik weet ook dat het belangrijk is te genieten van het proces (en het leven). Maar mijn doel is wel mijn prioriteit.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Natuurlijk is een doel iets waar je naar toe werkt, maar soms blijkt dat je doel niet berijkbaar is. Is dan alles voor niets geweest?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    Een doel kan flexibel en aanpasbaar zijn, althans, bij mij that is... Als iets niet haalbaar is, dan moet je je doel bijstellen. Ik ga er ook vanuit dat men ook scherp blijft op een doel en dit dus als zodanig ook bijstelt. Wat ik mij ook afvraag is wat de reden dan is waarom een doel niet bereikbaar is... wegens bepaalde factoren, of werk je er niet hard genoeg voor, of iets anders? Waarom zou een bepaald doel niet te bereiken zijn?

    Sowieso is nooit iets "niet voor niets"... alles heeft een reden en kun je alleen van ervaring spreken. Je leert overal van, dus eventueel ook als je "faalt" of iets bij moet stellen. Tenminste, zo denk ik er dan over :smile:
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Mijn doel bleek niet haalbaar te zijn (ik wilde veel spiermassa). ik kon toen de handdoek in de ring gooien, maar ik ben blij met hoe ver ik gekomen ben een genieten van het sporten is mn doel geworden en niet meer het resultaat. :)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Wat is "veel" spiermassa, vraag ik mij dan af? Voor massa dien je uiteraard in een overschot te zitten. Iedereen kan massa aanmaken namelijk. At je voldoende? Trainde je juist? Maar inderdaad, als je op een bepaald moment tevreden bent, dan is het ook oké toch?
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Itzhanna. neem van mij aan samen met mn trainer hebben we alles geprobeert op voeding , training en rust gebied. Ik ben 58 jaar , dus testosteron is er laag, bovendien ben ik ectomorph. Dus t lijf van Swarzenegger zal ik nooit krijgen tenzij ik anabole ga gebruiken Daar heb ik ook veel over getwijffeld en gelezen, maar ik ben tevrede zoals het nu is en geniet gewoon van het trainen op zich.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ah yes, dan lijkt het me dat je er alles aan hebt gedaan om het wel voor elkaar te krijgen en was het uiteindelijke doel te hoog gegrepen! Maar no problem toch? Het is toch vaak een kwestie van uitproberen. Vind het alleen maar tof dat je je erbij hebt kunnen neerleggen en dat je trots bent op wat je wél hebt behaald :smile:
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Al ben ik geen spierbundel, toch ben ik trots op mn lijf, en daar gaat het toch om
  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    Opties
    janeckbear schreef: »
    Al ben ik geen spierbundel, toch ben ik trots op mn lijf, en daar gaat het toch om

    je foto zegt toch war anders :smile:

    maar ik begrijp wat je bedoelt
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    jpderidder schreef: »
    janeckbear schreef: »
    Al ben ik geen spierbundel, toch ben ik trots op mn lijf, en daar gaat het toch om

    je foto zegt toch war anders :smile:

    maar ik begrijp wat je bedoelt

    Dat is niet hoe janeck er echt uit ziet. Dat is zijn idool Frank Medrano

    En ik ben eerlijk gezegd eens met janeck, de reis naar je doel (die je tussendoor uiteraard soms moet bijstellen) kan net zo plezierig en belangrijk zijn. Misschien juist belangrijker, omdat je tot inzichten komt tijdens die reis.
    Mijn doel vorig jaar was de 85 kg aantikken, dat had ik gehaald, alleen was nog steeds niet tevreden met hoe ik eruitzag.

    Toen wat meer gaan verdiepen, en caliper gekocht om te meten van vetpercentage. Bleek dat ik toen nog op 25% vet zat.
    Nu was dit jaar het doel mijn vetpercentage te verlagen naar 17% eind november (net voor verjaardag), maar halverwege het jaar (juni ergens) had ik voor mezelf gezegd dat ik tussen den 18 en 19% wil zitten, omdat ik zag dat ik 17% op dit moment niet ga halen.
    Zit nu op 19,9% (laatste meting) dus het is nog heel goed haalbaar, eventueel zelfs de 17% als ik er hard aan ga trekken, maar doel is nu onder de 19% te komen.
  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    Opties
    dat van die foto begreep ik al :)

    tja mijn doel is ook vooral een laag vet% zit nu op 29,5% (kom van 33%) en ik denk niet dat er calipers zijn die mij nu kunnen meten. eerst verder cutten.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    in hoe zit het met t vet rond de organen? HEEL belangrijk
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Caliper kan best ver meten, kon bij mij al op 38% (kom van boven de 45%)

    @janeckbear Ja dat is grootste probleem bij mij.
    Als je naar mijn cijfers kijkt zie je ook dat dat het grootste deel is in mm van de totale meting (in topic van @jpderidder) Het is bij mij het laatste wat eraf gaat, waardoor ik door sommige al skinnyfat ben genoemd, omdat de rest wel dun is/was (mijn armen bijvoorbeeld, maar door krachttraining in volume toegenomen)
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Ik heb het over Viscerale vet (Inwendig vet) was voor mij het moeilijkst om naar beneden te krijgen. Ik heb een tijd heel veel junk food gegeten , en dan bouw je inwendig vet op. Ik ben daarom heel streng gezonde voeding gaan
    eten en nu is het 80 (boven 100 wordt het riskant)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Oh zo, sorry begreep je even verkeerd.
    Eerlijk gezegd niet op gelet bij mijn metingen, maar zal er wel ergens opstaan, dus zal eens nakijken hoeveel dit was.

    Aan buikomvang te zien zou ik haast zeggen dat dit te hoog is (geloof dat mannen een taille van 94 cm ongeveer moeten hebben) maar volgens mij kan het ook zo zijn dat iemand met een laag zichtbaar lichaamsvet nog steeds een hoge viscerale vetwaarde heeft.
    Dus hoe je er van buiten uit ziet, zegt weer niet zo heel veel.

    Echter heb ik jaren te vet gegeten, denk zo'n 2 keer per week de frituurpan als avondeten.
    Of als ik een toernooi weekend had, dan was het ook 2 dagen lang patat en hamburgers eten.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Buikomvang zegt nix. Mijn omvang is 78cm, en toch is mn viscerale vet aan de hoge kant.

    Die periode heb ik ook gehad . Veel patat ,pizza en diepvriesmaaltijden, Dat schijnt de rede te zijn voor visceraal vet
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ja klopt
    Heb collega hier die ziet er echt dun uit, doet op zich ook veel aan hardlopen, maar gezond eten doet die niet.
    Dus die zal ook hoge viscerale waarde hebben.

    En heb net ff gekeken, had namelijk nog zo'n meting van sportschool in bureaula liggen, maar viscerale waarde staat daar op 13 (balkje is nauwelijks gevuld).

    Nu ik erover nadenk, had die instructeur wel gezegd dat mijn viscerale waarde erg netjes was.

    Weet niet hoe nauwkeurig die sportschool meting is natuurlijk, maar zal eerst volgende keer met officiële sportmeting in de gaten houden
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    En heb net ff gekeken, had namelijk nog zo'n meting van sportschool in bureaula liggen, maar viscerale waarde staat daar op 13 (balkje is nauwelijks gevuld).
    Visceraal vet is juist het vet wat het meest 'gevaarlijke' is. Ik had een visceraal vet van 3 of 4... heul erg laag schijnbaar, in vergelijking dat jouw balkje bij 13 nauwelijks gevuld is... :worried:
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ja dat is idd nog veel lager
    Maar janeck geeft aan dat die van hem 80 is, dan is dat best hoog ivm mijzelf
    Maar bij hem zie je het niet aan de buitenkant. Maar hopelijk komt dat dan bij mij ook, en kan ik dus het viscerale vet en het subcutaan vet laag krijgen.

    Maar die 13 verbaasd me wel, zeker als ik kijk naar verleden.
    Zal eens zoeken thuis of ik oude metingen van toen ik net begon met sporten nog heb
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Net ff gegoogled en vond deze tekst:
    Viscerale vetgehalte

    Het vet dat zich in de interne buikholte bevindt rondom de vitale organen in het bovenlichaam (buik). Onderzoek toont aan dat zelfs bij een constant gewicht en lichaamsvetgehalte, de verdeling van het vet verandert en het geneigd is zich te verplaatsen naar de buik, vooral na de menopauze. Door voor een gezonde hoeveelheid visceraal vet te zorgen, verkleint u het risico op bepaalde ziekten zoals hartaandoeningen, hoge bloeddruk en stelt diabetes 2 uit.

    Het viscerale vetgehalte wordt aangegeven aan de hand van een schaal van 1 tot 59.
    1 tot 12: Een gezonde hoeveelheid visceraal vet.
    13 tot 59: Een teveel aan visceraal vet.

    (bron: http://www.internetmr.nl/cgi/editpg_show41.php?sportbalans.nl;tekst;50)

    Vraag @janeckbear hoe kom jij aan een waarde van 80? als ze dus schijnbaar meten t/m 59
    Misschien dat ze andere maatstaf hanteren, maar ben dan ff benieuwd welke.

    PS zit dus aan de onderkant van teveel visceraal vet, terwijl dus op die meting het balkje nauwelijks gevuld is, en goed lijkt te zijn.