Doelen aanpassen — Dutch (Netherlands)

Doelen aanpassen

Opties
hi allemaal,

hoe doen jullie het met het (laten) berekenen van je afval- en fitnessdoelen? Ik had die oorspronkelijk zelf vastgezet op 1200 kcal en zelf verzonnen fitnessdoelen. Sinds enige weken laat ik het door de website berekenen, maar ik heb wel ontdekt dat de doelen niet automatisch worden aangepast als je een nieuw gewicht hebt ingegeven. Dat betekent dat ik dus na elke keer gewicht ingeven de doelen weer opnieuw laat berekenen.

Hoe bepalen jullie je doelen?

Reacties

  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Ik snap niet helemaal waarom de doelen aangepast moeten worden als je een nieuw gewicht in voert? Ik heb geen fitnessdoelen ingesteld, dus dat verander ik ook niet. Ik verander wel eens in de zoveel tijd mijn aantal calorieën op een dag. Komt omdat ik een beetje probeer uit te vogelen wat de juiste hoeveelheid voor mij is om af te vallen. Ik kom er alleen niet helemaal uit, heeft er misschien ook een beetje mee te maken dat me lichaam dit gewicht wel oké vindt.
  • elkevn
    elkevn Berichten: 58 Member
    Opties
    Ik snap niet helemaal waarom de doelen aangepast moeten worden als je een nieuw gewicht in voert? Ik heb geen fitnessdoelen ingesteld, dus dat verander ik ook niet. Ik verander wel eens in de zoveel tijd mijn aantal calorieën op een dag. Komt omdat ik een beetje probeer uit te vogelen wat de juiste hoeveelheid voor mij is om af te vallen. Ik kom er alleen niet helemaal uit, heeft er misschien ook een beetje mee te maken dat me lichaam dit gewicht wel oké vindt.

    Als ik instel dat ik een pond per week af wil vallen, dan zit daar een max. kcal aan vast. Maar als ik afval, gaat dat max. dus omlaag. Omdat ik dat graag up to date hou, moet ik dus elke keer opnieuw het max. kcal laten berekenen. Hopelijk is het zo iets duidelijker?
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Ahh ik snap het! :) Toen ik begon was mijn max voor een pond verlies al 1200 calorien (wat het minimum is) dus daar zat sowieso geen verandering meer in bij mij. Ben ook al vrij snel daarna mijn eigen doel gaan instellen. Wat onhandig dat MFP dat niet zelf corrigeert :s misschien een goed punt om feedback over te geven?
  • doordikendun
    doordikendun Berichten: 1
    Opties
    Ik zit altijd op 1200 ckal en geen extra fitness.Ik vecht ook maar met 5 hele hardnekkige kiloos ;-)
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Ik heb toen ik MFP voor het eerst gebruikte mijn doelen automatisch berekent en hierna alles handmatig aangepast. Ik probeer rond de 1kg per weer kwijt te raken.
    Enige tijd geleden heb ik, aan de hand van gemiddelde calorie intake per week en gemiddelde gewichtsverlies per week, berekend hoeveel ik minimaal zou moeten binnen krijgen om gemiddeld 1 kg per week af te vallen tot een bepaald gewicht. Ik weet dus van mijzelf dat op het moment ik dat gewicht bereik ik alles weer even moet gaan narekenen. Is wel even werk om alles goed uit te kunnen rekenen maar zo heb ik een beeld wat ik over langer termijn kan eten en weet ik hoeveel ik ongeveer zal wegen in een bepaalde tijd.
  • elkevn
    elkevn Berichten: 58 Member
    Opties
    Ik heb toen ik MFP voor het eerst gebruikte mijn doelen automatisch berekent en hierna alles handmatig aangepast. Ik probeer rond de 1kg per weer kwijt te raken.
    Enige tijd geleden heb ik, aan de hand van gemiddelde calorie intake per week en gemiddelde gewichtsverlies per week, berekend hoeveel ik minimaal zou moeten binnen krijgen om gemiddeld 1 kg per week af te vallen tot een bepaald gewicht. Ik weet dus van mijzelf dat op het moment ik dat gewicht bereik ik alles weer even moet gaan narekenen. Is wel even werk om alles goed uit te kunnen rekenen maar zo heb ik een beeld wat ik over langer termijn kan eten en weet ik hoeveel ik ongeveer zal wegen in een bepaalde tijd.

    Inderdaad wel wat werk :-), maar kan me voorstellen dat je dat wel een heel prettig overzicht biedt. Goed idee van je!
  • elkevn
    elkevn Berichten: 58 Member
    Opties
    Ahh ik snap het! :) Toen ik begon was mijn max voor een pond verlies al 1200 calorien (wat het minimum is) dus daar zat sowieso geen verandering meer in bij mij. Ben ook al vrij snel daarna mijn eigen doel gaan instellen. Wat onhandig dat MFP dat niet zelf corrigeert :s misschien een goed punt om feedback over te geven?

    Ik ben eens bij de faq gaan kijken en daar is te vinden dat het programma je 'vraagt' of je je doelen wil aanpassen zodra je 10 pond bent afgevallen sinds de doelen werden ingesteld. Ik vind dat verschil zelf vrij groot, maar goed…ze hebben er dus blijkbaar wel iets voor verzonnen.
  • marshal75
    marshal75 Berichten: 27 Member
    Opties
    Wat ik raar vind. Je kan als doel invullen (onderste invulveldje) hoeveel kilo je per week wilt afvallen/aankomen of gelijk blijven.
    Als ik invul 1 kg per week afvallen mag ik maar 1200 kcal eten. Vul ik in dat ik 5kg per week wil afvallen dan mag ik 1350 kcal eten en vul ik in 25 kg per week afvallen (wat me erg ongezond lijkt) dan mag ik 1600 kcal eten.
    Dit klinkt mij erg onlogisch .... Heeft iemand hier een idee over?
  • elkevn
    elkevn Berichten: 58 Member
    Opties
    Wat ik raar vind. Je kan als doel invullen (onderste invulveldje) hoeveel kilo je per week wilt afvallen/aankomen of gelijk blijven.
    Als ik invul 1 kg per week afvallen mag ik maar 1200 kcal eten. Vul ik in dat ik 5kg per week wil afvallen dan mag ik 1350 kcal eten en vul ik in 25 kg per week afvallen (wat me erg ongezond lijkt) dan mag ik 1600 kcal eten.
    Dit klinkt mij erg onlogisch .... Heeft iemand hier een idee over?

    dat is een fout in het programma :-). De 5 kg is eigenlijk 0,5 kg en de 25 kg is 0,25 kg. Kan ook niet anders, want meer dan een kg per week is inderdaad erg ongezond.
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Huh dat is inderdaad raar. Bij mij staat er overal een punt voor dus bijvoorbeeld .5 kg per week. Dus kort voor 0.5 kg/week. Dat is bij de website in het Nederlands dus niet zo?
  • marshal75
    marshal75 Berichten: 27 Member
    Opties
    Nog even extra nagekeken maar die punt staat er echt niet in de Nederlandse versie.
    Maar inderdaad is dit wel de meest logische verklaring. Bedankt voor dit inzicht.
  • KarinNurse
    KarinNurse Berichten: 8 Member
    Opties
    Ja bij mij passen ze wel automatisch aan. Ik heb het niet steeds precies bij gehouden maar het verscheeld soms zo 100 calorieën per dag. Maar weet niet precies hoe dat komt. Probeer gewoon steeds rond de 1000 à 1500 te komen.
  • elkevn
    elkevn Berichten: 58 Member
    Opties
    Ja bij mij passen ze wel automatisch aan. Ik heb het niet steeds precies bij gehouden maar het verscheeld soms zo 100 calorieën per dag. Maar weet niet precies hoe dat komt. Probeer gewoon steeds rond de 1000 à 1500 te komen.

    Ik denk dat jij dan kijkt naar hoeveel kcal je gegeten hebt, nietwaar? Dat denk ik in ieder geval te begrijpen uit je eetdagboek. En jij bent niet de enige bij wie ik dat idee heb. Probleem is alleen dat je niet zozeer moet kijken naar wat je gegeten hebt, maar naar je netto kcal. Die worden berekend door: kcal die je hebt gegeten en gedronken - kcal die je hebt verbrandt.

    Denk maar eens aan sporters…die eten heel veel terwijl ze slank zijn. Dat komt omdat ze ook moeten eten wat ze verbrandt hebben. Daarom wordt ook aangeraden om NETTO minimaal 1200 kcal binnen te krijgen. Anders kun je je lichaam gaan uithongeren, met alle gevolgen van dien.

    Ik heb deze 'denkfout' zelf heel lang gemaakt en geloof me…de uiteindelijke resultaten zijn nooit positief geweest. Nu ik het idee doorheb, ben ik 15 weken al 13,4 kg afgevallen. En daarbij let ik er nu dus echt op om niet onder die 1200 kcal netto te gaan zitten.

    Ik ga hier ook nog even een apart topic van maken, omdat ik (vooral ook door mijn eigen verleden) me afvraag of dit voor iedereen duidelijk is.
  • KarinNurse
    KarinNurse Berichten: 8 Member
    Opties
    Ik moet inderdaad nog uitvinden hoe ik mijn netto 1200 haal zonder teveel koolhydraten, suiker en vet. Maar voorlopig gaat het afvallen goed en ik voel me goed!
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    Ik moet inderdaad nog uitvinden hoe ik mijn netto 1200 haal zonder teveel koolhydraten, suiker en vet. Maar voorlopig gaat het afvallen goed en ik voel me goed!

    De kcals, dus ook de kcals die worden verdiend met sporten, worden verdeeld over die koolhydraten, vet en eiwitten. Het is een kwestie van dezelfde dingen blijven eten maar de hoeveelheid opkrikken tot je aan de kcals komt :) Meer groenten, misschien wat meer brood, wat meer vleeswaren. En als je sport kan ik me voorstellen dat je lichaam nog iets meer behoefte heeft aan eiwit dus meer kwark / yoghurt.
  • KarinNurse
    KarinNurse Berichten: 8 Member
    Opties
    Ja klopt alleen als ikmeer brood oid neem dan heb ikniet genoeg calorieen maar wel teveel koolhydraten. Waar ik overgevoelig voor ben dus tussen de 30 en de 90 moet blijven..het liefste zou ik eten heb wat koolhydraat arm is. Vandaag lang gezocht in de supermarkt maar wat moet je eten zonder brood, pasta, aardappelen of suiker?
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Ja klopt alleen als ikmeer brood oid neem dan heb ikniet genoeg calorieen maar wel teveel koolhydraten. Waar ik overgevoelig voor ben dus tussen de 30 en de 90 moet blijven..het liefste zou ik eten heb wat koolhydraat arm is. Vandaag lang gezocht in de supermarkt maar wat moet je eten zonder brood, pasta, aardappelen of suiker?

    Ik eet rond de 20 net carbs op een dag, open dagboek voor vrienden, je mag me toevoegen als je wilt . Ik eet alleen wel veel vet.
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    Kwark! En veeeeeeeeeeeeeeeeeel groenten :D In jouw geval zou ik gewoon lekker (half)-volle kwark oid nemen. Eventueel met muesli zodat je vezels binnen krijgt.
  • KarinNurse
    KarinNurse Berichten: 8 Member
    Opties
    Ik heb je toegevoegd! Ik zal ook eens kijken hoeveel koolhydraten er in kwark en in muesli zitten. Vind het beide lekker!