Ontbijtjes — Dutch (Netherlands)

Ontbijtjes

Opties
pdehoog
pdehoog Berichten: 278 Member
Beetje afwisseling in de ontbijtjes moet kunnen denk ik. Post hier je ontbijt-ideeen / recepten.

Vanmorgen heb ik pannekoeken gefabriceerd naar recept van een van de blogs hier op MFP:

Meng 170 gr. griekse yoghurt met 1 ei. Meng 60 gr. bloem met 1 theelepel natriumbicarbonaat (Backing soda). Meng dat alles door elkaar en pak er vervolgens 4 pannekoekjes van.

Ik heb er zelf nog 150 gr. blauwe bessen door de yoghurt gemengd voor wat extra gezonde dingen.

Beetje honing erover heen na het bakken en ik zat propvol. Smakelijk ontbijtje.

Reacties

  • marshal75
    marshal75 Berichten: 27 Member
    Opties
    Klinkt heerlijk maar mijn ontbijt is vooral eenvoudig en snel. Ik heb, met een jong gezin, weinig tijd om van alles klaar te maken.
    Mijn ontbijt bestaat meestal uit magere yoghurt met krokante müsli of crusli of een appeltje erdoor. En op andere dagen kies ik voor 2 volkoren krackers met appelstraap of slanke.
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    Klinkt heerlijk maar mijn ontbijt is vooral eenvoudig en snel. Ik heb, met een jong gezin, weinig tijd om van alles klaar te maken.
    Mijn ontbijt bestaat meestal uit magere yoghurt met krokante müsli of crusli of een appeltje erdoor. En op andere dagen kies ik voor 2 volkoren krackers met appelstraap of slanke.
    Vrijgezel hier ;) En dit is niet iets wat ik doordeweeks fabriceer hoor :o
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    in het weekend maak ik nog wel eens "american pancakes" , en nu sinds kort protein pancakes :)

    vaak een gebakken eitje met spek ook, hoewel ik dat al een paar weken niet meer op heb :)

    doordeweeks is idd snel en voedzaam het motto, vaak wat havermout met melk, maar nu ook regelmatig een ontbijtshake. Schep Whey en een schep havermeel met lijnzaad en kaneel in water. ongeveer een halve liter.

    kost minder dan een minuut om te maken en te consumeren.. en puilt uit van de trage koolhydraten en eiwitten:)
  • silkeschellekens
    silkeschellekens Berichten: 35 Member
    Opties
    Ik eet ook redelijk makkelijk in de ochtend.
    vaak ontbijt ik met 3 crackers met mager beleg en om het nog wat lekkerder te maken doe ik er schijfjes komkommer op.
    of magere kwart met muesli, ligt er maar net aan waar ik zin in heb en hoeveel honger ik heb.
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    Als ik zoals nu heel vroeg op sta, heb ik de avond van tevoren alles al klaar gemaakt en neem ik het mee in 'n potje:

    50 gram oats, schep protein, 1 teelepel flozaad (leuk spul, goed voor darmwerking en maakt je oats lekker stevig (net 'n cakje!!!) en dan met 150 ml melk (gebruik liefst almond milk en zeker als ik bijv dat blijft ook goed even uit de koelkast laat dan bederft het niet zo snel) en dan zet ik het in de koelkast klaar.

    Heb in m'n ladekastje op werk ook 'n setje klaarliggen om het instant te maken, ideaal voor de honger en houd je gezond verzadigd!

    Oh, ff fototje van vanochtend:
    f22379de8fc211e3b5c00ee37c10c0b0_8.jpg
  • yanneske1
    yanneske1 Berichten: 18 Member
    Opties
    s'morgens regelmatig bananenpannenkoeken.
    Heel simpel en snel.
    2volledige eieren, 1 banaan door de blender en gereed.
    Ik spray de pan altijd in met bakspray en maak meestal 6 kleine pannenkoeken.

    Heb ook nog een recept voor havermoutwafels, appelcake
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    Ohh goede receptenuitwissel ben ik altijd voor in!
  • yanneske1
    yanneske1 Berichten: 18 Member
    Opties
    Ga proberen morgen nog iets op te zetten. Drukke dag gehad. 2 voetbalmatchen en ben toch redelijk moe.
  • Nadia_BE
    Nadia_BE Berichten: 2 Member
    Opties
    s'morgens regelmatig bananenpannenkoeken.
    Heel simpel en snel.

    Dat is ook mijn favoriet ontbijt :smile:
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    s'morgens regelmatig bananenpannenkoeken.
    Heel simpel en snel.
    2volledige eieren, 1 banaan door de blender en gereed.
    Ik spray de pan altijd in met bakspray en maak meestal 6 kleine pannenkoeken.

    Heb ook nog een recept voor havermoutwafels, appelcake
    Die ga ik volgend weekend eens fabriceren :)
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    Ook vaak geaan, maar wel ff wat meer tijd voor op de ochtend. Mn shake is echt < 3 minuten en klaar :)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Mijn ontbijt bestaat momenteel uit magere milde kwark (Jumbo)
    Ik haal ongeveer 3 keer ontbijt uit 1 verpakking, dus zeg maar 150 gram kwark

    Dan doe ik daar doorheen of fruit, dit kan zijn een appel, banaan, kersen, mandarijn

    Of ik doe er iets anders door, wat ik laatste tijd doe, en dan doe ik er Chiazaad door (10 gram) en Goji bessen (10-20 gram) en soms als ik er zin in het nog wat cacao nibs (10 gram)

    Goed mengen en je hebt een gezond en voedzaam ontbijt

    Ik heb nu tegenwoordig ook perfect protein pancakes (via en site besteld) Die vullen erg goed, gebruik ik als tussendoortje of als middageten, ligt er een beetje aan.

    Als shake doe ik ook nog wel eens protein poeder met melk en cacao nibs voor net ff wat meer smaak
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Als ik zoals nu heel vroeg op sta, heb ik de avond van tevoren alles al klaar gemaakt en neem ik het mee in 'n potje:

    50 gram oats, schep protein, 1 teelepel flozaad (leuk spul, goed voor darmwerking en maakt je oats lekker stevig (net 'n cakje!!!) en dan met 150 ml melk (gebruik liefst almond milk en zeker als ik bijv dat blijft ook goed even uit de koelkast laat dan bederft het niet zo snel) en dan zet ik het in de koelkast klaar.

    Heb in m'n ladekastje op werk ook 'n setje klaarliggen om het instant te maken, ideaal voor de honger en houd je gezond verzadigd!

    Oh, ff fototje van vanochtend:
    f22379de8fc211e3b5c00ee37c10c0b0_8.jpg

    Zie dat jij ook bij body & fitshop besteld, erg fijne site moet ik zeggen, en ze leveren gewoon goed spul
  • waiting70
    waiting70 Berichten: 20
    Opties
    Mijn ontbijt bestaat sinds mn komst hier, bewust uit: 250 ml amandelmelk alpro, 50 gr havermout, 2 soeplepels gebroken lijnzaad, soms doe ik er nog 20 gr rozijnen bij ook. Ben nog op ontdekking in feite wat beste en minste calorieën geeft. Na een week hier al trots dat ik 6 eetmomenten kan aanhouden (ongeveer toch) .
  • Heartshapedrosepetals
    Opties
    Mijn ontbijt bestaat eigenlijk altijd uit havermout (40 gr) met magere melk. Soms doe ik er noten door, soms rozijnen, soms appel of wat cacao. Ligt er maar net aan waar ik zin in heb op dat moment.
  • Pulle32
    Pulle32 Berichten: 21 Member
    Opties
    Die bananenpannenkoekjes zijn lekker he! Ik doe er dan wat vers fruit over... Wat eten jullie daar dan bij? Ook fruit, of gewoon zo? Lijkt me dan zo droog...

    Nog ideetjes voor een lekker ontbijtje? Iets dat snel klaar is liefst :)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik eet altijd mijn eigen versie van havermout; oatmeal & eggs.
    80gr havermout
    5gr chia
    5gr lijnzaad
    2 hele eieren
    3 klein gesneden eiwitten (gekookt obviously)

    Giet kokend water over de havermout, chia- en lijnzaad. Mag behoorlijk vloeibaar zijn. Goed roeren. Tik 2 hele eieren in de havermout en roer goed door, zodat de eieren zijn opgenomen. Doe dit vervolgens nog 4-5 minuten op de laagste stand in de magnetron. Halve eetlepel honing er rustig doorheen roeren totdat de massa glad is. Vervolgens roer je de gekookte eiwitten in stukjes door de havermout heen. Laat even staan, want dan dikt het nog wat in...

    Bon apetit!
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    wat doe jij dan met de overgebleven eigelen? (sorry ik hou niet van weggooien :) )
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Weggooien. Bewaren heeft geen zin. Als je met een kcal-restrictie zit dan kun je soms niet anders.
  • Wodan24862
    Wodan24862 Berichten: 3
    Opties
    wie heeft er lekkere recepten met havermout
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Google biedt uitkomst Wodan... :wink: Want je kunt zoveel met havermout! Ligt er maar net aan wat je precies zoekt.
  • Pulle32
    Pulle32 Berichten: 21 Member
    Opties
    Een variant op de havermoutpannenkoekjes: BANANA MUG CAKE
    hmmmm vanmorgen gemaakt en superlekker!

    - halve banaan
    - 1 ei
    - 30g havermout
    - beetje honing indien gewenst

    Banaan prakken, eitje + havermout erbij, alles goed mengen en in een tas gieten, 2 minuten de microgolfoven in en voila! 5 minuten werk en super lekker!
    Heb er de andere helft van de banaan bij opgegeten en een handvol frambozen...

    Je kan het zo uit de tas eten, of zoals ik vanmorgen, omdraaien op een bordje en versieren met het fruit :smile: Dat is net iets feestelijker / smakelijker!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dat is idd een lekkere variant met havermout! :blush:
  • GiveMeAGoodGuitar
    Opties
    Ik houd het bij getoast volkorenbrood met hummus en avocado :blush: - veel calorieën, maar wel gezond en heel erg lekker! Maar de banana mug cake ga ik volgende week ook eens maken!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als het je kcal-inname toelaat dan vooral lekker doen! :smile: