Doelen/dromen — Dutch (Netherlands)

Doelen/dromen

Opties
Nepq
Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
Hej allemaal,

Iedereen heeft wel doelen of dromen in zijn leven (gezondheid, sport, studie et cetera). Als ik naar mijzelf kijk, vooral nu ik MFP al enkele maanden gebruik, beginnen sommige doelen/dromen wel erg dichtbij/realistisch te worden.

Ik ben heel benieuwd wat jullie doelen/dromen zijn voor dit jaar of op langer termijn en hoe jullie die willen gaan behalen :)

Wat mijn doelen voor dit jaar zijn (tot nu toe niet heel veel);
- Rond juli wil/verwacht ik op mijn streefgewicht te zitten
- Ik ga in september de dam tot damloop lopen... en uitlopen ;)

En voor langer termijn;
- Volgend jaar september wil ik proberen een marathon te lopen (onder de vier uur haha ;) )
«13

Reacties

  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    Ik wil op 31/12 52 kilo minder wegen dan nu. Geen idee of het haalbaar is en ik ben blij met alles wat er af is, maar het doel staat er. Ben heel benieuwd hoe dat eruit gaat zien. Ik ben de afgelopen 15-20 jaar niet onder de 110 kg geweest.

    Verder wil ik een wandeling van 20 km in een stuk kunnen maken. Het liefst met 5-10 kg fotoapparatuur op mijn rug ;)
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Ik verwacht rond 1 maart op mijn streefgewicht van 100 kg te zitten, en hoop voor t eind van het jaar onder de 15% vet te komen.

    Ik deadlift nu 150 kg, squat 110 en bankdruk 70.

    Dat wil ik naar 200/140/100 hebben voor het eind van het jaar.

    :-)
  • molen743
    molen743 Berichten: 7 Member
    Opties
    Ik hoop voor de zomer onder de 100 te komen. Zou graag 99 of lager willen zien op de weegschaal.
    Als de blessures weer voorbij zijn ga ik hardlopen weer flink oppakken. Doel is om in 2014 totaal 800 km te lopen.
  • ienie63
    ienie63 Berichten: 24 Member
    Opties
    Mijn doel is 24 kg afvallen in 2014, de eerste 4 zijn er al af in de eerste 3 weken. Ben een beetje sceptisch nog omdat ik eigenlijk geen ervaring heb met afvallen (vandaar die 24 kilo ballast) en ik van iedereen hoor/lees dat het in het begin het snelst gaat en het lange termijn effect moeilijk is. Zullen ze dus wel gelijk in hebben.... ik reken op een langdurig project, het jaar is nog lang niet om. Mijn inzet is lekker doorgaan met de sporten die ik al doe, hardlopen weer oppakken (eindigde vorig jaar door overbelaste knie, hopelijk gaat dat beter als die minder gewicht te verduren heeft) en wie weet een duikcursus, als de proefduik bevalt! En o ja, ben natuurlijk best een beetje ijdel, zou het geweldig vinden als ik 2-3 maten kleinere kleding aan kan, staat vast beter, ook op foto's :-)
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Mijn doelen;

    - Elke dag 10.000 stappen maken. (tenzij ik ziek ben of iets dergelijks)
    - Een BMI van 21 behalen (nog maar 3 kilo te gaan)
    - 5 km hardlopen in een stuk. Vorige jaar had ik ook al dit doel maar mijn onderrug doet moeilijk. Dus dit jaar gewoon weer opnieuw het doel stellen. Hopelijk doet dit jaar mijn rug een beetje lief :)
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Mijn doelen;

    - Elke dag 10.000 stappen maken. (tenzij ik ziek ben of iets dergelijks)
    - Een BMI van 21 behalen (nog maar 3 kilo te gaan)
    - 5 km hardlopen in een stuk. Vorige jaar had ik ook al dit doel maar mijn onderrug doet moeilijk. Dus dit jaar gewoon weer opnieuw het doel stellen. Hopelijk doet dit jaar mijn rug een beetje lief :)

    3 kilo is te doen. Bmi van 21 houdt welk vet% in? Als ik op 100 zit, dan is mijn vet% 15... Maar mijn bmi nog 27 ;) wie weet ben je wel hartstikke gespierd ;)
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Mijn doelen;

    - Elke dag 10.000 stappen maken. (tenzij ik ziek ben of iets dergelijks)
    - Een BMI van 21 behalen (nog maar 3 kilo te gaan)
    - 5 km hardlopen in een stuk. Vorige jaar had ik ook al dit doel maar mijn onderrug doet moeilijk. Dus dit jaar gewoon weer opnieuw het doel stellen. Hopelijk doet dit jaar mijn rug een beetje lief :)

    3 kilo is te doen. Bmi van 21 houdt welk vet% in? Als ik op 100 zit, dan is mijn vet% 15... Maar mijn bmi nog 27 ;) wie weet ben je wel hartstikke gespierd ;)

    Weet je hoe moeilijk die laatste kilo's zijn zonder sporten?!? Haha. Ik heb echt geen idee wat mijn vet percentage is, ik weet wel dat ik niet gespierd ben ;) Ik heb een hele lange tijd een BMI gehad van 21 maar toen sportte ik elke dag, nu niet. En ik merk ook wel het verschil dat ik toen een stuk strakker in me vel zat dan ik nu zit, dus toen was ik zeker gespierder. Uiteindelijk zou ik daar weer naar terug willen, maar ik weet gewoon echt niet wanneer fanatiek sporten er weer in zit :(
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Mijn doelen;

    - Elke dag 10.000 stappen maken. (tenzij ik ziek ben of iets dergelijks)
    - Een BMI van 21 behalen (nog maar 3 kilo te gaan)
    - 5 km hardlopen in een stuk. Vorige jaar had ik ook al dit doel maar mijn onderrug doet moeilijk. Dus dit jaar gewoon weer opnieuw het doel stellen. Hopelijk doet dit jaar mijn rug een beetje lief :)

    3 kilo is te doen. Bmi van 21 houdt welk vet% in? Als ik op 100 zit, dan is mijn vet% 15... Maar mijn bmi nog 27 ;) wie weet ben je wel hartstikke gespierd ;)

    Weet je hoe moeilijk die laatste kilo's zijn zonder sporten?!? Haha. Ik heb echt geen idee wat mijn vet percentage is, ik weet wel dat ik niet gespierd ben ;) Ik heb een hele lange tijd een BMI gehad van 21 maar toen sportte ik elke dag, nu niet. En ik merk ook wel het verschil dat ik toen een stuk strakker in me vel zat dan ik nu zit, dus toen was ik zeker gespierder. Uiteindelijk zou ik daar weer naar terug willen, maar ik weet gewoon echt niet wanneer fanatiek sporten er weer in zit :(

    haha ja ik weet wat je bedoelt hoor, maar je loopt toch veel? intensief sporten is tijdsefficienter, maar je komt er ook met een uur stevig doorwandelen. en idd.. ik merk dat de laatste kg's echt meer discipline vereisen (in mijn geval zelfs MET sporten :( )

    dan nog ben ik jaloers hoor... BMI van 21 kan ik uberhaupt niet halen, want mijn vetvrije massa is rond de 86 kg op 1m87... dan zou ik spieren moeten verliezen en daar ga ik niet aan beginnen :P
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Ik loop elke dag minstens een uur en als het regent doe ik steps om aan me stappen te komen. En ik merk dat wel heel erg in me benen, maar me boven lichaam zou ook wel wat sterker mogen worden. En zeker mijn core, want dat is gewoon een zwak punt in mijn lichaam, en daarom gaat het ook elke keer mis als ik er mee probeer te doen. Want ik hoef maar een paar oefeningen te doen en ik moet weer gemanipuleerd worden :(

    Eigenlijk is je BMI ook een taal onzinnige manier van meten :P Dus het is niks om jaloers op te zijn haha.
  • elkevn
    elkevn Berichten: 58 Member
    Opties
    Mijn doel is om op mijn 40e verjaardag (in november) 72 kg te wegen…hetzelfde gewicht als ik had op de middelbare school (ja, altijd al te zwaar geweest). En als ik echt mag dromen, dan zou ik het fantastisch vinden als ik daarna nog zo'n 7 kg af zou vallen. Maar aangezien ik nog nooit slank ben geweest lijkt me dat wel erg enthousiast :-D.
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Mijn doel is om op mijn 40e verjaardag (in november) 72 kg te wegen…hetzelfde gewicht als ik had op de middelbare school (ja, altijd al te zwaar geweest). En als ik echt mag dromen, dan zou ik het fantastisch vinden als ik daarna nog zo'n 7 kg af zou vallen. Maar aangezien ik nog nooit slank ben geweest lijkt me dat wel erg enthousiast :-D.

    het is niet onmogelijk, dus waarom niet gewoon doen?

    tis geen kwestie van kunnen, maar willen. (en ja, ik besef me dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is ;) )
  • elkevn
    elkevn Berichten: 58 Member
    Opties
    Mijn doel is om op mijn 40e verjaardag (in november) 72 kg te wegen…hetzelfde gewicht als ik had op de middelbare school (ja, altijd al te zwaar geweest). En als ik echt mag dromen, dan zou ik het fantastisch vinden als ik daarna nog zo'n 7 kg af zou vallen. Maar aangezien ik nog nooit slank ben geweest lijkt me dat wel erg enthousiast :-D.

    het is niet onmogelijk, dus waarom niet gewoon doen?

    tis geen kwestie van kunnen, maar willen. (en ja, ik besef me dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is ;) )

    Heb je waarschijnlijk helemaal gelijk in :-D. Maar eerst maar eens die 72…dan ben ik al dolgelukkig!
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Mijn doel is om op mijn 40e verjaardag (in november) 72 kg te wegen…hetzelfde gewicht als ik had op de middelbare school (ja, altijd al te zwaar geweest). En als ik echt mag dromen, dan zou ik het fantastisch vinden als ik daarna nog zo'n 7 kg af zou vallen. Maar aangezien ik nog nooit slank ben geweest lijkt me dat wel erg enthousiast :-D.

    het is niet onmogelijk, dus waarom niet gewoon doen?

    tis geen kwestie van kunnen, maar willen. (en ja, ik besef me dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is ;) )

    Heb je waarschijnlijk helemaal gelijk in :-D. Maar eerst maar eens die 72…dan ben ik al dolgelukkig!

    "a journey of a thousand miles begins with a single step"

    komt helemaal goed dus! :)
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties

    "a journey of a thousand miles begins with a single step"

    komt helemaal goed dus! :)
    Zo'n goeie spreuk! Die probeer ik ook in gedachten te houden. En elke stap die je zet, is een stap dichterbij :)
  • silkeschellekens
    silkeschellekens Berichten: 35 Member
    Opties
    Mijn doel is om voor begin september ( dan ga ik eindelijk weer aan een opleiding beginnen) 80 kilo te wegen.
    Ik heb nog een lange weg te gaan want ik begon met 106..
    Mijn dromen zijn om leuk te kunnen shoppen zonder steeds te moeten balen over kleren die niet passen en in sommige winkels niet eens terecht kunnen.
    Een x zelfverzekerd in een bikini verschijnen zou ook heel fijn zijn.
  • marshal75
    marshal75 Berichten: 27 Member
    Opties
    Ik zou heel graag onder 65 kg grens komen en nog belangrijker blijven. Ik heb altijd heel erg last van het jojo effect. Ik ben nu eenmaal een enorme snoepers. Als ik nu een dag het een beetje laat vieren, zie ik dat op de Weegschaal terug in +1 kg. Dit is na twee dagen wel weer terug, maar hierdoor is het zo lastig om te zakken in gewicht. Ook met twee keer sporten in de week en een staand/lopend beroep.
  • akoorn1982
    akoorn1982 Berichten: 61 Member
    Opties
    Komende zomer wil ik graag tussen de 100 en 110 wegen, om lekker te kunnen rondstruinen en duiken op vakantie en hopelijk zonder huffen en puffen de Bromo op te kunnen. Het leek me eerst dat ik te hoog had ingezet maar hoe verder ik kom des te reeëler het wordt. Gelukkig ga ik pas in juli.
    Ook wil komende twee buitenland reizen goed doorkomen: Engeland met mn mentorklas en 10 dgn na terugkeef daarvan naar Griekenland met 5V. Ik kan helaas niet loggen maar ben wel al aan het nadenken over een goede aanpak (denk aan logboekje, van thuis meegenomen snacks etc)
  • dutchandkiwi
    dutchandkiwi Berichten: 50 Member
    Opties
    Mijn doel is deze zomer/naarjaar (mits het kan ivm werk projecten) de Great Glen Way te lopen http://www.walkhighlands.co.uk/great-glen-way.shtml
    Voor de toekomst staat o.a. de Tongariro Alpine Crossing http://www.doc.govt.nz/parks-and-recreation/tracks-and-walks/central-north-island/ruapehu/tongariro-alpine-crossing/ op het programma
  • elkevn
    elkevn Berichten: 58 Member
    Opties
    Mijn doel is deze zomer/naarjaar (mits het kan ivm werk projecten) de Great Glen Way te lopen http://www.walkhighlands.co.uk/great-glen-way.shtml
    Voor de toekomst staat o.a. de Tongariro Alpine Crossing http://www.doc.govt.nz/parks-and-recreation/tracks-and-walks/central-north-island/ruapehu/tongariro-alpine-crossing/ op het programma

    The Tongariro Crossing is fantastisch!!! Great Glen Way ken ik niet, maar bedankt voor de tip :-D.
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    Mijn doel is deze zomer/naarjaar (mits het kan ivm werk projecten) de Great Glen Way te lopen http://www.walkhighlands.co.uk/great-glen-way.shtml
    Voor de toekomst staat o.a. de Tongariro Alpine Crossing http://www.doc.govt.nz/parks-and-recreation/tracks-and-walks/central-north-island/ruapehu/tongariro-alpine-crossing/ op het programma
    Gaaf :D
  • mirandatje
    mirandatje Berichten: 28
    Opties
    Doelen en dromen...me bij een boel van jullie aan te kunnen sluiten en ook te kunnen zeggen...hallo ik ben nu 10 kilo kwijt.
  • ienie63
    ienie63 Berichten: 24 Member
    Opties
    Mijn doel is om voor begin september ( dan ga ik eindelijk weer aan een opleiding beginnen) 80 kilo te wegen.
    Ik heb nog een lange weg te gaan want ik begon met 106..
    Mijn dromen zijn om leuk te kunnen shoppen zonder steeds te moeten balen over kleren die niet passen en in sommige winkels niet eens terecht kunnen.
    Een x zelfverzekerd in een bikini verschijnen zou ook heel fijn zijn.

    Kan me voorstellen dat dat lastig voor je is om kleding te kopen, Silke. Heb zelf dochters van jouw leeftijd, die meiden zijn erg met kleding en uiterlijk bezig. Je hebt al een goede start gemaakt zie ik, en het is nog lang geen september. Hou vol en aan de slag ermee, veel succes!
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    Denk dat je je sowieso veel beter gaat voelen en dat dat veel belangrijker gaat zijn dan de weegschaal zal nog beter zijn, en misschien ook wel eerder komen!!
  • evivangestel
    Opties
    Mijn doel is om gewoon blijven volhouden waar ik nu mee bezig ben en dat is 5 keer per week gaan sporten, ook zou ik graag tegen september mee doen aan een loopwedstrijd hier mijn doel is dan om de 30 km te kunnen uitlopen is zit nu aan 9 km, maar lig eventjes stil door een kwetsuur. Graag zou ik ook tegen de zomer aan 70 kilo wegen ik heb al een hele lange weg afgelegd ik kom van 109 en weeg nu 80, dus nog 10 ( moeilijke) kilo's te gaan.
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    Jeetje, wat een verschil, je klinkt nu behoorlijk sportief :) En nog maar 10 dan; Vind ik echt heel knap!
    Ik merk zelf dat als je jezelf voorneemd en gewoon bedenkt (Bijna) elke dag te sporten dat het helemaal niet veel tijd of moeite kost :)