scale victory — Dutch (Netherlands)

scale victory

Opties
renewondergem
renewondergem Berichten: 249 Member
Twee redenen om dit topic te openen;

Scale victories zijn voor sommigen van ons toch wel de motivatie die we nodig hebben. Daarnaast vind ik t leuk om te horen waar iedereen staat op dit moment :)

Zoals ik al als mn status had vermeld begin ik in de buurt van mijn streefgewicht te komen en zit ik nu op 20% vet. Dit is vermoedelijk het laagste vet% dat ik in 20 jaar gehad heb.. Ik ben al vanaf mijn jeugd te zwaar...

Graag hoor ik van jullie de scale victories. :)

Niet alleen kg of vet%, maar ook een maat kleding omlaag tel ik als scale victory :)
«1

Reacties

  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    Ik ben op dit moment lichter dan ik het afgelopen jaar was. Sterker nog....de laatste keer dat ik onder mijn huidige gewicht woog was 15 november 2012 8) (Statistiekjes zijn best leuk :D)

    Ik voor mezelf ben daar best blij mee.
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Ik ben op dit moment lichter dan ik het afgelopen jaar was. Sterker nog....de laatste keer dat ik onder mijn huidige gewicht woog was 15 november 2012 8) (Statistiekjes zijn best leuk :D)

    Ik voor mezelf ben daar best blij mee.

    ik ben ook blij voor je! en statistiekjes zijn idd leuk :)

    met het idee dat je de rest van je leven gezonder wil zijn in je achterhoofd, moet je ook af en toe bedenken hoe ver je gekomen bent, en niet wat er nog voor je ligt! :)
  • mirandatje
    mirandatje Berichten: 28
    Opties
    Ik kom van de 83 en nu iets meer als een maand later weeg ik 3,5 kilo minder. Voor mijn lengte zou ik onder de 70 moeten duiken. Hopelijk ga ik dat halen en kan ik rond dat gewicht blijven.
    De laatste keer dat ik in de buurt kwam van mijn streefgewicht is zo'n 6 jaar geleden na de geboorte van mijn zoontje. Door het geven van borstvoeding schoot mijn gewicht omlaag. Zonder moeite viel ik een kilo per dag af....waar is die tijd gebleven??
    Mede door jullie krijg ik er steeds meer lol in om dit vol te houden!
  • greetstrz
    greetstrz Berichten: 8 Member
    Opties
    Mijn startgewicht was 107 kg, voor een lengte van 1m70. Behoorlijk wat -euh-isolatiemateriaal teveel dus, maar het is wat het was. Dat was op 20 oktober 2013. Vandaag weeg ik 88 kg. Mijn eerste twee doelen (onder de 100 en onder de 90) al lekker bereikt dus. Nu op naar de 86 (dan ben ik niet meer obees, hoera!). Mijn streefgewicht nu is 72 kg, maar dat kan later nog veranderen (ben intussen ook aan gewichtheffen verslingerd...). Dat is dus toekomstmuziek.

    Ik zou graag mijn BF% weten maar ik weet niet goed welke methode daar het best geschikt voor is? Help Renewondergem! :)

    Qua kledingmaten kan ik niet meer volgen eerlijk gezegd, na 19 kg minder op drie maanden weet ik het zelf niet zo goed. Ik leen nu vooral kleding van anderen (die hen te groot/te klein zijn) want veel geld geven aan een broek die me misschien maar een maand past, dat heb ik er niet voor over.

    Jullie zijn allemaal goed bezig zeg! Zo tof om te lezen!
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Ik begon op 135,2 kg (met een lengte van 198 cm), nu bijna precies 5 maanden later zit ik op 109,9 kg. Ik ben al zo lang niet meer onder de 110 kg geweest dat ik niet eens meer weet wanneer dit voor het laatst was.

    Hoe mijn kledingmaten zijn veranderd weet ik nog niet, aangezien ik nog geen nieuwe kleren heb gekocht... Waar het wel tijd voor is ;)

    Ik wil qua gewicht doorgaan tot 95 kg (voor een gezond BMI mag ik maximaal 98 kg wegen), en daarna wil ik mij niet meer voornamelijk richten op het verliezen van gewicht (zal wel nog wat afgaan), maar op het bereiken van een bepaald vetpercentage (10% zou perfect zijn, maar dat zal moeilijk worden om te bereiken).
  • ienie63
    ienie63 Berichten: 24 Member
    Opties
    Ik ben gestart op 89 en nu na 4 weken bijna 5 kg kwijt. Merk nog niet zoveel aan kleding, behalve de broekriem: die gaat een gaatje strakker nu. Overigens nog 19 kg te gaan, dat gewicht heb ik ook na mijn zwangerschappen weer bereikt. Rond mijn 20e woog ik 60 kg, maar die tijd is echt wel voorbij :-)
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    en toen stond ik vanmorgen op de weegschaal en stond er 104.3 (nog niet ingevuld op MFP, laatste status is 104.9)

    ik ben sinds woensdag ongeveer 15% meer kcal gaan eten en ik merk het meteen aan de energie die ik heb en het is ook nog eens te zien aan de weegschaal. blijkbaar was het eerdere tekort dat ik at toch teveel van het goede... mijn verbranding is weer "opgestart" en ik lijk van het plateau af te "glijden"

    op naar de 100! :)

    huidig vet% is om en nabij de 20%, mijn volgende doel is 15% vet, dus zodra ik op de 100 ben komt er een nieuw doel in KG's en blijf ik lekker door gaan in ieder geval :)
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    en toen stond ik vanmorgen op de weegschaal en stond er 104.3 (nog niet ingevuld op MFP, laatste status is 104.9)

    ik ben sinds woensdag ongeveer 15% meer kcal gaan eten en ik merk het meteen aan de energie die ik heb en het is ook nog eens te zien aan de weegschaal. blijkbaar was het eerdere tekort dat ik at toch teveel van het goede... mijn verbranding is weer "opgestart" en ik lijk van het plateau af te "glijden"

    op naar de 100! :)

    huidig vet% is om en nabij de 20%, mijn volgende doel is 15% vet, dus zodra ik op de 100 ben komt er een nieuw doel in KG's en blijf ik lekker door gaan in ieder geval :)

    Top :D
  • elkevn
    elkevn Berichten: 58 Member
    Opties
    en toen stond ik vanmorgen op de weegschaal en stond er 104.3 (nog niet ingevuld op MFP, laatste status is 104.9)

    ik ben sinds woensdag ongeveer 15% meer kcal gaan eten en ik merk het meteen aan de energie die ik heb en het is ook nog eens te zien aan de weegschaal. blijkbaar was het eerdere tekort dat ik at toch teveel van het goede... mijn verbranding is weer "opgestart" en ik lijk van het plateau af te "glijden"

    op naar de 100! :)

    huidig vet% is om en nabij de 20%, mijn volgende doel is 15% vet, dus zodra ik op de 100 ben komt er een nieuw doel in KG's en blijf ik lekker door gaan in ieder geval :)


    Wow! Wat heerlijk voor je! Goed dat je je kcal hebt opgehoogd…toch mooi om te zien hoe je lichaam aangeeft wat het nodig heeft :-).
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    en toen stond ik vanmorgen op de weegschaal en stond er 104.3 (nog niet ingevuld op MFP, laatste status is 104.9)

    ik ben sinds woensdag ongeveer 15% meer kcal gaan eten en ik merk het meteen aan de energie die ik heb en het is ook nog eens te zien aan de weegschaal. blijkbaar was het eerdere tekort dat ik at toch teveel van het goede... mijn verbranding is weer "opgestart" en ik lijk van het plateau af te "glijden"

    op naar de 100! :)

    huidig vet% is om en nabij de 20%, mijn volgende doel is 15% vet, dus zodra ik op de 100 ben komt er een nieuw doel in KG's en blijf ik lekker door gaan in ieder geval :)

    Super bezig!! Volgens mij ben je binnen no time onder die 100 :)
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    thx voor de complimenten!

    een non-scale victory die ik toch ff erbij wil melden;

    gisteren overhemdjes shoppen bij de WE voor mijn werk.. en als ik nu mijn boordmaat pak in "slim fit"

    dan zit het overhemd bij mijn schouders en borst goed, maar bij mijn buik te wijd.. .een slim fit, nota bene... iets met spiertraining :)

    dus waar ik voorheen moeite had om overhemden te vinden waar mijn buik in pastte, heb ik nu moeite overhemden te vinden die netjes getailleerd zijn :')

    ondanks dat nog wel veel spekjes, maar mijn lichaamsvorm is dus al naar een "V" gegaan vanaf de peervorm die ik vroeger had :P
  • ienie63
    ienie63 Berichten: 24 Member
    Opties
    Dat is leuk shoppen, geniet ervan en hou vol!
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Voor mijn volledige verhaal zie mijn blog (is wel in engels zodat ook mijn FL het kan lezen)
    http://www.myfitnesspal.com/blog/Gustaaf85/view/the-road-so-far-still-long-way-to-go-628701
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    leuke blog!
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Dank je wel

    Heeft me heel wat moeite gekost om mezelf zo ver te krijgen (puur angst) om dit te schrijven en ook foto's te plaatsen

    Ben en blijf toch iemand die niet blij is met zijn lichaam.

    Echter door de positieve reacties die ik krijg van mensen op MFP heb ik toch deze stap kunnen zetten
  • Lyla_
    Lyla_ Berichten: 41
    Opties
    Voor mijn volledige verhaal zie mijn blog (is wel in engels zodat ook mijn FL het kan lezen)
    http://www.myfitnesspal.com/blog/Gustaaf85/view/the-road-so-far-still-long-way-to-go-628701

    Heel gaaf om jouw blog te zien zeg. Super dat je dit wilt delen. Je zult wel erg trots zijn op wat je bereikt hebt!
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Voor mijn volledige verhaal zie mijn blog (is wel in engels zodat ook mijn FL het kan lezen)
    http://www.myfitnesspal.com/blog/Gustaaf85/view/the-road-so-far-still-long-way-to-go-628701

    Heel gaaf om jouw blog te zien zeg. Super dat je dit wilt delen. Je zult wel erg trots zijn op wat je bereikt hebt!

    Nog lang niet waar ik zijn wil.

    Wil straks gewoon naar strand kunnen zonder me te schamen voor mijn lichaam, buik strak zien te krijgen (misschien zelfs zo dat buikspieren te zien zijn, wie weet) Gaat nog lang duren.
    Ben nu bezig met cutting om mijn Vet% omlaag te brengen, dit wil ik voor juni onder de 20% zien te krijgen (nog 6,5% te gaan)
    Vandaar dat ik gewoon heel erg moet letten op wat ik eet, voornamelijk de weekenden vind ik dat moeilijk, ik eet gewoon graag wat lekker (maar helaas vaak ongezond) is.

    Ik blijf me best doen, en heb in mijn achterhoofd dat het sowieso paar jaar gaat duren voor ik en waar ik wil, zou waarschijnlijk sneller kunnen als ik alles opgeef en me 6 dagen per week op sporten stort, maar dat wil ik niet aangezien ik ook nog een vriendin en mijn eigen sport heb.
    Ik wil het op een manier doen die bij mij past en waarvan ik weet dat ik het vol kan houden.

    Ik heb er 25-26 jaar over gedaan om op mijn hoogste gewicht te komen, kan niet verwachten dat ik dan binnen een jaar het lichaam krijg waar ik voor werk
  • linda_v33
    linda_v33 Berichten: 104 Member
    Opties
    35 Kilo minder, dat is echt goed! Heel motiverend om te lezen hoe je dit hebt kunnen bereiken.
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    "Ik heb er 25-26 jaar over gedaan om op mijn hoogste gewicht te komen, kan niet verwachten dat ik dan binnen een jaar het lichaam krijg waar ik voor werk"

    Helemaal waar... Je gaat wel een stuk sneller omlaag dan dat je omhoog gaat.. véél sneller :)
  • silkeschellekens
    silkeschellekens Berichten: 35 Member
    Opties
    Ik begon op 106 kg en zit nu op 96.4 kg in iets meer dan 5 weken
    ik heb vooral steeds tussendoelen van 5 kg.
    Ik merk wel dat mijn broeken heel erg afzakken nu maar vind het zonde om nu al nieuwe te kopen omdat ik nog lang niet klaar ben :)
    Wil sowieso onder de 80 kg komen en om niet meer 'te zwaar' te zijn mag ik maximaal 77 kg wegen.
    Ik weet nog niet of ik tot daar door ga of niet, wel heel verleidelijk.
    Als ik maar lekker in m'n vel zit tegen die tijd vind ik het allemaal prima
  • Yvoooo
    Yvoooo Berichten: 18 Member
    Opties
    Erg knap wat de meesten van jullie tot nu toe bereikt hebben, mijn complimenten!

    Twee jaar geleden woog ik 82 KG, met een lengte van 175 CM en een leeftijd van 16 jaar. Ik was niet tevreden over mijn lichaam en besloot er iets aan te gaan doen. Zes maanden lang heb ik erg goed gelet op wat ik at. Ik snoepte nauwelijks en bewoog vrij veel. Hiermee ben ik uiteindelijk 18 KG kwijtgeraakt en bereikte ik een gewicht van 64 KG.

    Inmiddels, ruim twee jaar later, ben ik weer 14 KG aangekomen. Twee weken geleden woog ik weer 78 KG... Iets waarvan ik had gehoopt dat het nooit meer zou gebeuren. Dit heeft mij doen besluiten om opnieuw te werken aan mijn gewicht. Ditmaal op een rustigere manier, zodat het resultaat ook langer zal blijven. Op moment van schrijven weeg ik weer omennabij de 76 KG, ben dus in een korte periode, 2 KG kwijtgeraakt.

    Mijn doel is om ongeveer 0,5 KG per week kwijt te raken. Mijn streefgewicht is 69 KG.. Een weekje of 14 dus.. Hopelijk geslaagd, zodat ik me in de zomer lekker zeker kan voelen.
  • linda_v33
    linda_v33 Berichten: 104 Member
    Opties
    Goed dat je al 2 kilo kwijt bent. Veel succes en hopelijk ben je voor de zomer op je streefgewicht.
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Ik heb er vandaag weer een scale victory bij, ik ben onder de 100 kg! 99,3 kg om precies te zijn ;)
    Nu nog maar 4,3 kg te gaan en dan zit ik op mijn streefgewicht, dat moet in een maandje of twee wel te halen zijn :)
  • Puckababy
    Puckababy Berichten: 2
    Opties
    Leuk dit! Ik ben op weg naar een scale voctory...65.1kg nu, op naar ónder die 65 :D

    Succes allemaal!
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    Ik heb er vandaag weer een scale victory bij, ik ben onder de 100 kg! 99,3 kg om precies te zijn ;)
    Nu nog maar 4,3 kg te gaan en dan zit ik op mijn streefgewicht, dat moet in een maandje of twee wel te halen zijn :)
    Feli :D