Weeg je eten — Dutch (Netherlands)

Weeg je eten

Opties
Een kleine tip voor wie dat nog niet deed, weeg je eten :) ik ben me echt geschrokken hoe vaak ik er naast zat, vaak was t lichter of minder dan ik dacht. Soms juist veel meer. De standaard waarde die mfp vaak aangeeft zit er best vaak een hoop naast.

Reacties

  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ook een tip, maak voor jezelf recepten aan die je vaak eet, of gewoon eten.
    Ik haal veel info voor voedingswaarde van deze site af: http://www.voedingswaardetabel.nl/

    Voor mijn mandarijn heb ik eerste paar weken gewogen wat een mandarijn (geschild) weegt en dat nu als eigen voedsel genoteerd als 45 gram per piece
    Tuurlijk zal die de ene keer 50 gram zijn en andere keer 40 gram, maar ik neem het mee naar mijn werk (met schil) en ga daar niet met een eet weegschaal elke keer meten, ze zien me al aankomen me collega's.
    Die paar gram afwijking zal me echt niet veel uitmaken.
    Zeker niet bij fruit omdat de voedinswaardes daarvan al zo laag zijn.
    Maar zeker met vlees, en vet en eiwitrijk voedsel ben ik nauwkeuriger als het om meten gaat.

    Tenslotte blijft het feit, meten = weten
    Maar ondanks dat ik niet zo nauwkeurig ben met alles tot op de gram afwegen, ben ik al wel sinds juni 2013 ruim 22kg kwijt, en momenteel stagneer ik al maandje of 3, blijf tussen de 86 en 88 schommelen, maar ik zal dus vast wel iets goed doen aangezien ik ondanks dat ik met de feestdagen (december) 3 kg was aangekomen, ik dit ook weer kwijt was binnen 2-3 weken.
  • Lyla_
    Lyla_ Berichten: 41
    Opties
    Inderdaad een goede tip. Ik doe het ook bijna altijd. Ik houd ervan dat het allemaal kloppend is en ik ben ook heel slecht in gokken ;)
  • Frienie
    Frienie Berichten: 5
    Opties
    Helemaal mee eens. Ik doe dit ook met al mijn eten.
    Sommige dingen eet ik zo vaak dat ik inmiddels wel weet hoeveel het weegt.
    Dat sla ik dan ook voor mezelf als maaltijd.
    Echt heel fijn.
    Alleen op verjaardagen/feestjes kan ik mijn eten niet wegen.
    Dan moet je natuurlijk wel gokken, maar doordat je steeds meer ervaring hebt gaat dit redelijk.
    Ik geef in die gevallen meestal te veel op. Liever te veel dan te weinig in dit geval ;-)