Weegschaal — Dutch (Netherlands)

Weegschaal

Opties
Omdat mijn beide weegschalen steeds verschillende kg aangeven ben ik opzoek naar een super goede Weegschaal. Een die als je er 3 x op gaat staan tot op de ons t zelfde aangeeft. Nu kan t tot wel 3 kilo schelen en daar kan ik dus niks mee. Wie heeft er een Weegschaal waar je helemaal happy mee bent.

Reacties

  • FotoRoel
    FotoRoel Berichten: 51
    Opties
    Ik heb een Withings weegschaal (Smart Body Analyzer )met wifi en hartslag teller en bmi meter etc. Erg fijn stuurt automatisch alles naar internet in een overzicht en synchroniseert met mfp.
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    Ik heb een Withings weegschaal (Smart Body Analyzer )met wifi en hartslag teller en bmi meter etc. Erg fijn stuurt automatisch alles naar internet in een overzicht en synchroniseert met mfp.
    Heb ik ook. Fijn ding. Wel beetje nerderig en wat duurder dan de gemiddelde weegschaal.
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    ik heb op marktplaats een Seca weegschaal gekocht (een digitale) , maar een bascule (=apothekers/doktersweegschaal) is ook erg precies. ze zijn ook te ijken (is in de praktijk eigenlijk niet nodig)

    5 tientjes.. en dan weegt 'ie altijd even accuraat..

    mijn probleem met "blokker" weegschalen, is dat als je met je teen wiebelt, je ineens 2 ons zwaarder bent..

    van seca hebben ze ook een mooie analoge die niet superprofessioneel is, maar ook een stevig platform heeft die dus niet een ander gewicht aangeeft als je er anders op gaat staan :)

    succes!
  • zwartezwaan
    zwartezwaan Berichten: 20 Member
    Opties
    Die van withings staat inderdaad op mijn lijstje. Hou wel van nederige lijstjes :). Krijg je steeds de juiste metingen? En ook als je m een stukje verplaatst.
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Ik gebruik een Aria weegschaal, beetje vergelijkbaar met die van Withings geloof ik. Werkt prima! Krijg tot nu toe steeds hetzelfde.

    Ik weet niet hoe het zit met de Withings, maar als je blijkbaar de Aria verplaatst dan moet je een aantal minuten wachten tot hij weer 'gesetteld' is ofzo. Anders kun je andere metingen krijgen.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ik zal wel apart zijn, maar heb vorig jaar een gekocht bij de Aldi, en dat ding werkt perfect. Ik meet wel altijd op dezelfde plek in het huis, maar doe het 3 keer achter elkaar altijd en krijg altijd 3 keer hetzelfde gewicht... Koste me 7 euro
  • _Sem_78
    _Sem_78 Berichten: 32 Member
    Opties
    Mocht je naar de sportschool gaan en dat de sportschool daar ook een weegschaal heeft staan, raad ik je aan maar 1 weegschaal te gebruiken, dus of die je thuis hebt of die op de sportschool :)
    Maar waarschijnlijk zeg ik nu iets wat voor jou al erg logisch was haha!
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    Die van withings staat inderdaad op mijn lijstje. Hou wel van nederige lijstjes :). Krijg je steeds de juiste metingen? En ook als je m een stukje verplaatst.
    Hij blijft bij mij gewoon op dezelfde plek staan. Ik heb wel gemerkt dat als je hem echt heel ergens anders neerzet dat het mis kan gaan. Maar goed......hij heeft een mooie plek bij mij waar hij niet in de weg staat ;)
  • zwartezwaan
    zwartezwaan Berichten: 20 Member
    Opties
    1 Weegschaal is wel logisch :) ik heb de komende 4 maanden nog geen mogelijkheid voor voor een vaste plek voor m'n weegschalen at best frustrerend is. Dus ik denk dat ik dan maar gewoon oo de cm let en minder op de kilogrammen en daarna de withings ga aanschaffen.
  • linda_v33
    linda_v33 Berichten: 104 Member
    Opties
    Mijn weegschaal is een paar jaar oude, goedkope, digitale Inventum, inderdaad zo een dat als je wiebelt je lichter of zwaarder bent. Ik zet hem bij elke weging op dezelfde vloerplank en ga er steeds op dezelfde manier opstaan. Dat doe ik een keer of 4 achter elkaar en het gewicht dat het meest voorkomt noteer ik dan.
  • FotoRoel
    FotoRoel Berichten: 51
    Opties
    Die van withings staat inderdaad op mijn lijstje. Hou wel van nederige lijstjes :). Krijg je steeds de juiste metingen? En ook als je m een stukje verplaatst.
    Hij blijft bij mij gewoon op dezelfde plek staan. Ik heb wel gemerkt dat als je hem echt heel ergens anders neerzet dat het mis kan gaan. Maar goed......hij heeft een mooie plek bij mij waar hij niet in de weg staat ;)

    RTFM ;-)

    Moet je hem even 5 a 30 seconden laten staan dan zet hij zichzelf goed!
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties

    RTFM ;-)

    Moet je hem even 5 a 30 seconden laten staan dan zet hij zichzelf goed!
    Manuals zijn voor mietjes 8-)

    IT-er hier he....handleidingen lezen we pas als het echt nodig is :P
  • edwinvanlaar
    edwinvanlaar Berichten: 19
    Opties
    Weet iemand of die Weegschaal van Wii Fit nauwkeurig en betrouwbaar is? Ik gebruik hem nu al een tijdje omdat ik geen normale weegschaal heb haha
  • magerzijn
    magerzijn Berichten: 17
    Opties
    Die heb ik ook een tijd gebruikt. Naar mijn mening betrouwbaar!
  • magerzijn
    magerzijn Berichten: 17
    Opties
    Omdat mijn beide weegschalen steeds verschillende kg aangeven ben ik opzoek naar een super goede Weegschaal. Een die als je er 3 x op gaat staan tot op de ons t zelfde aangeeft. Nu kan t tot wel 3 kilo schelen en daar kan ik dus niks mee. Wie heeft er een Weegschaal waar je helemaal happy mee bent.
  • magerzijn
    magerzijn Berichten: 17
    Opties
    Die gene gebruiken die het minst aangeeft natuurlijk!!!!! ;-)))))
  • magerzijn
    magerzijn Berichten: 17
    Opties
    Die gene gebruiken die het minst aangeeft natuurlijk!!!!! ;-)))))
  • linda_v33
    linda_v33 Berichten: 104 Member
    Opties
    Omdat ik 15 kilo ben afgevallen heb ik mezelf een Withings WS-50 Smart Body Analyzer wifi weegschaal kado gedaan. Je botdichtheid en vocht% meet hij niet, maar voor de rest wordt je hele doopceel gelicht als je erop gaat staan. Gewicht, vet% en hartslag. Ook geeft ie het CO2 gehalte in de kamer weer, en of het gaat regenen die dag. Niet nodig of nuttig, wel leuk. Ook leuk, is dat ik op deze weegschaal zo'n 5 ons lichter ben dan op de oude.

    Ik laat de data van de weegschaal syncen met diverse apps, dus nu kan ik van alle kanten in de gaten houden of het afvallen goed gaat. Ik heb wel even de meldingen van m'n gewicht op m'n newsfeed uitgezet. Als ik de weegschaal een beetje gewend ben, zal ik vanzelf wat minder gaan wegen en zet ik ze weer aan.