te weinig cholesterol, vit A en IJzer — Dutch (Netherlands)

te weinig cholesterol, vit A en IJzer

Hallo,

volgens de fitnesspal krijg ik dagelijk te weinig of geen cholesterol, vit A en IJzer binnen.

Welke voeding zou ik dagelijks kunnen eten om dit wel voldoende binnen te krijgen?

groeten Adwin

Reacties

• louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Lang niet alles op myfitnesspal is goed ingevuld. Vooral die waardes zijn voor veel denk ik niet van belang.

Cholesterol : eieren, roomboter, orgaanvlees

Vitamine A: vlees, vooral lever, eieren, zuivelproducten, levertraan (vitamine A word het best opgenomen in combinatie met vet)

Ijzer: Vlees en dan voornamelijk rund/lams vlees.
  • YvonneAT46
    YvonneAT46 Berichten: 13 Member
    Hoi Adwin,

Als je een tijdje echt goed wilt bij kunnen houden wat je aan vitamines en mineralen binnenkrijgt, kun je denk ik beter bij het Voedingscentrum een "Mijn voedingscentrum" account aanmaken. Hier kun je van een hele trits vitamines en mineralen aangeven dat je zichtbaar wilt hebben hoeveel je hiervan hebt binnengekregen aan de hand van het dagboek wat je invult. In de encyclopedie van het Voedingscentrum kun je verder informatie vinden over elke vitamine/mineraal en in welke voedingsmiddelen ze zitten; even op een rijtje de door jou gezochte:

Cholesterol: eieren, orgaanvlees, paling, garnalen
    Vitamine A: Vlees, vleeswaren, zuivelproducten, vis, eidooier, evt. toegevoegd aan margarine, halvarine en bak- en braadproducten.
    IJzer: rund- en lamsvlees, volkorenbrood, broccoli en sperziebonen. Om het ijzer uit plantaardige producten goed op te nemen heb je ook voldoende vitamine C nodig.

Groetjes,
    Yvonne
  • voedingadwin
    voedingadwin Berichten: 8
    @yvonneAT46 en louisette1988 bedankt voor de antwoorden..daar kan ik wat mee..
  • m1ssannthropy
    m1ssannthropy Berichten: 52 Member
    Wees wel voorzichtig met vitamine A, dat overigens ook in Alfalfa zit een te veel is ook niet goed. Dan kun je beter meer Bèta-caroteen eten dat wordt ook om gezet in vitamine A, zit onder andere in wortelen :)
    Meer informatie over vitamines kan hier gevonden worden, http://www.vitamine-info.nl/waar-zit-het-in/multivitamines/
  • Mara_
    Mara_ Berichten: 47 Member
    Een kleine toevoeging voor de ijzer: in appelstroop zit ook relatief veel ijzer. Maar zoals gezegd, MFP is echt niet een leidraad. Heb zelf bloedarmoede gehad en als ik MFP mag geloven krijg ik nog steeds maar 3% van mijn dagelijkse aanbevolen hoeveelheid binnen terwijl ik zelf nergens meer last van heb.