Nieuwe start... — Dutch (Netherlands)

Nieuwe start...

Opties
Hallo, ik ben Merel en ben 42 jaar. Ik ben afgelopen jaar ongeveer 13 kg afgevallen, tot mijn streefdoel van 75 kg. Dat was puur door calorieën tellen. Want sporten kon ik nog niet. Ik heb HMS en hierdoor chronische pijnen. Dat is ontdekt nadat ik door een buikwandcorrectie verplichte rust moest nemen. En daarna een operatie aan mijn elleboog, want ze dachten dat de pijn in mijn gewricht door een tenniselleboog kwam. Ik heb dus in totaal 3 maarden niet kunnen sporten. Terwijl ik eerder 3 x per week ging. Daardoor verslapte mijn spieren zo erg, en mijn banden konden niet voldoende voor stabiliteit zorgen. Gevolg was veel pijn en extreem moe. Na grondig onderzoek, bleek het HMS te zijn. Ik kreeg 3 x daags paracetamol en werd verwezen naar een oefentherapeut. Ze heeft me geholpen te accepteren dat pijn een onderdeel van mijn leven zou blijven.
Door oefeningen bij haar werd ik weer langzaam sterker en kreeg ik weer wat vertrouwen. Volgende stap was via de fysio onder begeleiding trainen. En sinds 5 weken weer zelfstandig naar de sportschool. Ik bouw snel weer spiermassa op, en ben sinds 3 weken volledig van de pijnstillers af. Ik wil mijn trainingen bijhouden op deze site. En ook mijn voeding in de gaten blijven houden want ik ben gevoelig voor eetstoornissen. Het was 2 weken geleden bijna weer fout gegaan, gelukkig op tijd hulp gevraagd en nu is het weer redelijk onder controle.
Nou, dat is de reden dat ik op deze site beland ben, en ik hoop van de zomer nog steeds de motivatie te hebben om door te blijven gaan. :flowerforyou:

Reacties

  • Alitzja
    Alitzja Berichten: 17 Member
    Opties
    Welkom, Merel. Sterkte en succes!
  • Livewithjoy_
    Livewithjoy_ Berichten: 53 Member
    Opties
    Welkom Merel! Heel veel succes met sporten, geniet van de stappen die je maakt!
  • Blackbirdy1971
    Blackbirdy1971 Berichten: 9
    Opties
    Dank je, ik wens jullie hetzelfde....

    Groetjes Merel
  • marshal75
    marshal75 Berichten: 27 Member
    Opties
    Heel veel succes!
  • Adehoog
    Adehoog Berichten: 32 Member
    Opties
    Welkom Merel, heel veel sterkte en heel veel succes!
  • linda_v33
    linda_v33 Berichten: 104 Member
    Opties
    Welkom en veel succes! Goed dat je al zoveel bent afgevallen zonder sporten, en fijn dat je gezondheid zo verbeterd is dat je weer goed kunt sporten.
  • Blackbirdy1971
    Blackbirdy1971 Berichten: 9
    Opties
    Bedankt voor jullie reacties, geeft altijd weer een motivatie om vol te houden. Zitten toch allemaal een beetje in hetzelfde schuitje.... Jullie ook heel veel succes...:wink: