Doelen/dromen - Pagina 2 — Dutch (Netherlands)

Doelen/dromen

Opties
2

Reacties

  • __fightforit91
    Opties
    Ik wil in 2014 toch 20 kg verliezen. Hopelijk zal het mij lukken :). Het ambetante is dat ik niet alle sporten kan doen aangezien ik artrose heb in beide voeten. Gelukkig kan ik zwemmen :D
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Wauw ik heb zo veel doelen.

    Ok mijn main goal is toch wel echt dat als ik minimaal een maand op 85 kg of lager zit ik van mezelf een skydive jump mag gaan maken (tandem).

    Zit daar nu al aardig dichtbij (nog 2 kg te gaan)

    Daarnaast heb ik als doel om Alpe D'huze te fietsen (en dan niet zo zeer tegelijk met die hele meute, maar gewoon keer daar heen gaan met vrienden)

    Ik wil voor mijn 35ste de Nijmeegse Vierdaagse een keer lopen (en uitlopen uiteraard)

    Ik wil beginnen met rennen, klinkt misschien niet bijzonder, maar door een ongeluk vele jaren geleden ben ik hierin behoorlijk beperkt.
    Ik wil dus de C25K gaan doen om mee te beginnen, dit word echter pas in de zomermaanden, ga ik dan samen met een vriend doen die nu aantal jaren aan hardlopen doet.

    Ik wil mijn BF% omlaag brengen naar 15% of lager (ik kom van 38% af, zit nu op 26%)
  • miska1989
    miska1989 Berichten: 4 Member
    Opties
    Doelen/ dromen.. wie heeft ze niet?

    Grootste doel is om mezelf weer te gaan waarderen.
    Door mijn 3 zwangerschappen zijn er aardig wat kilootjes blijven hangen die er nu toch echt af moeten.

    Verder wil ik een gezondere maar ook actievere mama worden voor mijn kindjes, zodat ze zelf ook lekker actief door het leven gaan.
    En ze hopelijk geen overgewicht zullen gaan ontwikkelen.

    Ook zou ik heel graag weer eens een keer een broek aan kunnen in maat 38... dat is echt al zo lang geleden.
    Inmiddels ben ik 7 maanden geleden bevallen en vanaf het moment dat ik begon met lijnen (85.3 kg) alweer 7 kg kwijt. We gaan de goede kant op.
  • BmW_14
    BmW_14 Berichten: 1
    Opties
    Doel: een stabiel gezond gewicht. Eerst maar es naar de 70.
  • happyD14
    happyD14 Berichten: 22
    Opties
    mijn droom is om maat 40 (of minder :-)) aan te kunnen. Ik ben nog nooit slank geweest en het lijkt me geweldig om gewoon een winkel in te kunnen stappen zonder me af te hoeven vragen of ze mijn maat wel zullen hebben.
  • FMB0302
    FMB0302 Berichten: 1
    Opties
    20 kilo eraf voor het eind van het jaar en dan zonder pijnlijke knieën weer lekker hardlopen en skiën
  • _Sem_78
    _Sem_78 Berichten: 32 Member
    Opties
    Mijn eerste doel is onder de 100kg te komen en dan heb ik ook al een volgend doel in gedachten kwa kg, maar dat komt dan wel. En weet je ... ik denk dat als je lekkerder in je vel komt en merkt dat je conditie beter word enzo dat die andere doelen die ik hier allemaal lees dan ook zullen volgen...en tja...waar een wil is is een weg! Maar stapje voor stapje en niet teveel tegelijk willen :)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Mijn streefgewicht is bereikt van 85 kg, nu wil ik dit een maand vol zien te houden (minimaal) en dan mag ik van mezelf een tandemsprong gaan maken, dit is echt al heel lang een droom van me.
    Dit ga ik dan van de zomer doen en wil het ook gefilms hebben en foto's van, die zal ik dan ook zeker hier neer gaan zetten
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    Mijn streefgewicht is bereikt van 85 kg, nu wil ik dit een maand vol zien te houden (minimaal) en dan mag ik van mezelf een tandemsprong gaan maken, dit is echt al heel lang een droom van me.
    Dit ga ik dan van de zomer doen en wil het ook gefilms hebben en foto's van, die zal ik dan ook zeker hier neer gaan zetten
    Tof :D
  • Adehoog
    Adehoog Berichten: 32 Member
    Opties
    Mijn doel is om van de zomer op vakantie met mijn zoontje te gaan zwemmen en me dan niet meer zo ongemakkelijk voelen in badpak/bikini. Verder heb ik nog een boodschappentas vol kleding staan die ik weer mag passen van mezelf zodra ik onder de 90 kilo kom :-) wie weet kan er wat terug de kast in...
  • XHuisman
    XHuisman Berichten: 7
    Opties
    Mijn doelen zijn

    - afvallen tot 63 kilo
    - de bench press leren (Kan het nu gematigd met de stang alleen, maar wil het ook met gewichten eraan kunnen).
    - mijn hardlopen op de loopband oefenen en mijn uithoudingsvermogen vergroten
    - vetpercentage afvallen en meer spiermassa krijgen
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Mijn doel van 85 kg vol houden is nu bijna 2 maanden dus deze kan ik van mijn bucketlist afstrepen
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    ik ben al een stuk fitter, maar onder de 100 kg komen is nog steeds een droom..

    daarnaast zit ik in de buurt van 200 kg deadlift en 150 kg squat, maar mijn max bench blijft nog op 75 kg steken...

    genoeg werk te doen dus! :)

    edit: ik lees nu het topic terug: ik wilde op 1 maart 100 kg wegen, ik heb in februari 102.9 gewogen... (heel kort). en nu weer een kg of 4-5 zwaarder... op zich jammer, alleen zie ik 't niet echt als falen, want ik ben nog steeds fitter en "lichter" dan ooit. maar die 99,9 op de weegschaal zien is nog steeds een soort van magisch getal dat ik ooit nog wil bereiken, en ik denk dat het mooie zomerweer me gaat helpen in het vaker buiten zijn en bewegen. dus ik ga er nu weer voor! :)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Wauw super netjes qua lifting rene.

    Ik wil eind van het jaar proberen op 125 kg squat te zitten en op 160 kg deadlift.
    Mijn bench is nog maar 40 kg en OHpress maar 30 kg, dus daar is ook nog wel wat te halen, maar ik weet gewoon dat ik daarin zwak ben.

    Ik wil ook proberen 10 pull ups achter elkaar te kunnen doen, kan er nu nog geen eens 1, dus dat word meer een doel voor over 2 jaar
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Wauw super netjes qua lifting rene.

    Ik wil eind van het jaar proberen op 125 kg squat te zitten en op 160 kg deadlift.
    Mijn bench is nog maar 40 kg en OHpress maar 30 kg, dus daar is ook nog wel wat te halen, maar ik weet gewoon dat ik daarin zwak ben.

    Ik wil ook proberen 10 pull ups achter elkaar te kunnen doen, kan er nu nog geen eens 1, dus dat word meer een doel voor over 2 jaar

    begin met pull-ups eerst eens met chin-ups. (armen bij elkaar, palmen naar je toe) , die zijn makkelijker. daarna kan je langzamaan pullups gaan doen (handen breed uit elkaar en palmen van je af).

    ik kan nu iets van 4-5 chin-ups en nul pullups, maar ik focus eerst op lichter worden voor ik dat uberhaupt ga trainen. er staan tutorials op youtube hoe je dit kan trainen door middel van "walk the planks"

    dan ga je op een stoel staan, hangen in de pull-up houding, en laat je jezelf langzaam naar beneden zakken terwijl je van de stoel afstapt. doe dit vaak genoeg en je kan op een gegeven moment terug omhoog :-D
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    ja ik doe nu al zoiets in de sportschool. In the weight rack hangen van de armen waar je dus je pull ups kan doen, en ik zet er nu meestal iets onder waar ik dan idd vanaf stap en dan zo langzaam mogelijk naar beneden kom, eerste keer ging ik op mijn plaat niet normaal zeg, hahaha

    Laatste keer lukte het me om terug omhoog te komen tot halverwege

    Een zo'n kerel die doet gewoon ff 20 pull ups met 1 hand, zat echt met verbazing te kijken, want hij was toch ook niet de kleinste persoon (iets onder mij) maar armspieren, niet normaal, denk dat zijn bovenarmen 3 keer zo dik zijn als die van mij, maar dan als 1 spier, hij zei dat hij al 10 jaar intensief traint, en ook ooit op 40% bf zat en nu nog maar op 9% met zijn 105 kg.

    Kreeg al eens compliment van hem dat ik zoveel was afgevallen aangezien ik hem wel vaker zag, en hij het goed vond dat ik nu met liften was begonnen.
    Hij is een van de weinige in mijn sportschool die ook echt aan liften doet. Meeste doen alleen dumbells namelijk.
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    ja ik doe nu al zoiets in de sportschool. In the weight rack hangen van de armen waar je dus je pull ups kan doen, en ik zet er nu meestal iets onder waar ik dan idd vanaf stap en dan zo langzaam mogelijk naar beneden kom, eerste keer ging ik op mijn plaat niet normaal zeg, hahaha

    Laatste keer lukte het me om terug omhoog te komen tot halverwege

    Een zo'n kerel die doet gewoon ff 20 pull ups met 1 hand, zat echt met verbazing te kijken, want hij was toch ook niet de kleinste persoon (iets onder mij) maar armspieren, niet normaal, denk dat zijn bovenarmen 3 keer zo dik zijn als die van mij, maar dan als 1 spier, hij zei dat hij al 10 jaar intensief traint, en ook ooit op 40% bf zat en nu nog maar op 9% met zijn 105 kg.

    Kreeg al eens compliment van hem dat ik zoveel was afgevallen aangezien ik hem wel vaker zag, en hij het goed vond dat ik nu met liften was begonnen.
    Hij is een van de weinige in mijn sportschool die ook echt aan liften doet. Meeste doen alleen dumbells namelijk.

    ik verbaas me over de hoeveelheid kerels die alleen armen en borst trainen... terwijl squatten en deadliften ook meer voor je bovenlijf doen dan je denkt... maar goed bezig dus! ;-) 20 keer optrekken met 1 hand als je 105 kg weegt is wel indrukwekkend. ik ken gasten die 200+ kg squatten maar met 2 handen maar tot de 6 pullups komen op die gewichten...
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik heb al meer dan een jaar de droom om 'lean' te worden en een lager vet% te krijgen. Ik heb, nu achteraf gezien, een jaar 'verprutst' met een personal trainer die waarschijnlijk gewoon niet wist wat ik nodig heb om dit te bereiken. Heel frustrerend. Ik ben sinds januari daarmee gestopt en intensief gaan crossfitten. Ook heb ik PT sessies met deze nieuwe trainer en die kijkt wel goed naar mijn voeding en wat ik nodig heb. Ik zie zeker al resultaat, alleen ben ik nog lang niet waar ik zou willen wezen. Ik weet ook niet of het voor mij überhaupt is weggelegd om mijn droomfysiek te krijgen (ooit). Vanaf augustus laat ik zijn PT sessies los en ga ik die sessie vervangen door lessen crossfit.

    Ik heb dus niet zozeer een tastbaar doel, maar meer een esthetisch doel.
  • Zenow
    Zenow Berichten: 22 Member
    Opties
    Mijn doel is gecombineerd fysiek, sportief en esthetisch:
    - buikje moet weg, ongeacht welk gewicht daarvoor nodig is. Ik richt me eerst op 73kg, en als het er dan nog hangt, ga ik vrolijk door. Dat moét in juni 2015 wel gebeurd zijn, want dan hoop ik af te studeren (deeltijdstudie) en daarvoor wil ik mezelf voor het eerst in pak hijsen. Dat ding moet dan natuurlijk wel goed zitten en goed blijven zitten ;)
    - armen gespierd, zijn nu pretzels. Bijna grappig, want in 2,5 jaar heb ik mijn benen (in begin letterlijk) ongemerkt wel gespierd gekregen met hardlopen
    - hardloopdoel: marathon lopen in 2015, liefst onder de 4 uur (3:59:59 is prima)
  • daisyduke66
    daisyduke66 Berichten: 5
    Opties
    zooo 28 kilo kwijt wat goed zeg
  • daisyduke66
    daisyduke66 Berichten: 5
    Opties
    ik zou in september 70 willen wegen ik weeg nu 90 en een week geleden woog ik 94 dus ik ben op weg ik loop elke dag een uur in een stevige pas zo;n 4 km in de buurt ik vind dat heerlijk ik hoop alleen dat ik mijn doel kan halen
  • Suzepoester
    Suzepoester Berichten: 8
    Opties
    Mijn korte termijn doel:
    Ik heb 19 juli een bruiloft, en zou dan graag onder de 90kg willen wegen. Dat betekent dat ik nu nog 4 weken de tijd heb om 4,4kg af te vallen.

    Voor de langere termijn :
    Ik wil voor de kerst onder de 80kg wegen, dus nog nog 10 kg minder dan mijn eerste doel. Dat moet haalbaar zijn aangezien ik daar dan nog ruim 22 weken voor heb.

    Ik sport nu minimaal 2 keer per week 1,5 uur.. maar als mijn werkrooster het toelaat ga ik vaker. Ik heb nu bijvoorbeeld 3 weken vakantie en probeer nu 4 keer p/w te gaan. Ik had in eerste instantie bedacht om iedere dag te gaan, maar ik heb eigenlijk echt een hekel aan sporten dus wil het mezelf iets minder moeilijk maken.
  • royjn
    royjn Berichten: 6 Member
    Opties
    Mijn eerste doel is onder de 100 kg te komen, dat lukt met een beetje geluk rond september. De reden voor deze doelstelling is dat ik skydiven als hobby wil gaan doen, die staat al sinds mijn 18de op mijn lijstje. Tweede doel is rond de 80 kg te gaan wegen maar dit is meer een levensdoel.
    Volgend jaar en de jaar erop staat als sportieve doel de Nijmeegse vierdaagse uitlopen en de rest moet ik nog even zien met de tijd. :)

    Wat grappig dat Gustaaf en ik overeenkomen springen en wandelen :D
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Mijn eerste doel is onder de 100 kg te komen, dat lukt met een beetje geluk rond september. De reden voor deze doelstelling is dat ik skydiven als hobby wil gaan doen, die staat al sinds mijn 18de op mijn lijstje. Tweede doel is rond de 80 kg te gaan wegen maar dit is meer een levensdoel.
    Volgend jaar en de jaar erop staat als sportieve doel de Nijmeegse vierdaagse uitlopen en de rest moet ik nog even zien met de tijd. :)

    Wat grappig dat Gustaaf en ik overeenkomen springen en wandelen :D

    Hey dat is idd grappig.

    De vierdaagdse wil ik voor mijn 40ste iig 1 keer gelopen hebben.
    Dat skydiven zit er dit jaar waarschijnlijk niet meer in, maar dat doel heb ik al wel gehaald dus dat gaat zeker gebeuren
  • AnnetKralt
    AnnetKralt Berichten: 2
    Opties
    Mijn eerste doel is om weer kracht te krijgen in mijn linkerarm. Door ziekte (en daardoor uitvalsverschijnselen) mijn arm een aantal jaar weinig kunnen gebruiken. Maar kan eindelijk weer oefenen met kracht, ondanks af en toe uitval.

    Mijn tweede doel is om 15 kilo af te zijn gevallen voor mijn bruiloft 7 november...

    Terwijl ik deze twee tik bedenk ik me dat ik er nog wel veel meer kan verzinnen :smile:
    Doelen genoeg dus...