Weet geen passende titel — Dutch (Netherlands)

Weet geen passende titel

Opties
Hallo, sorry voor de titel, wist niet wat te schrijven.

Ik ben momenteel 20 jaar en heb al 4 jaar een probleem met eten.
Op mijn 16 ben ik in 3 maanden tijd van 57kg naar 40kg gegaan. Dit ben ik weer aangekomen door eetbuien en bleef
Toen op en gewicht van 55kg met eetbuien en deze te compenseren door over te geven.
Toen ben ik gestopt met het compenseren van de eetbuien en doorgegroeid naar 66kg.
Het eten ging heel goed voor een eind en ik zeloot zonder iets te doen 10-12kg. Nu schommel ik dus tussen de
54-56kg, ik ben 1.65m. Graag zou ik mijn gewicht terug doen dalen naar de 50 omdat ik mijn lichaam echt niet kan ervaren en 50
Het laagste is wat ik kan wegen om gezond te zijn.

Mijn vraag is nu dat volgens alles wat ik gelezen heb ik net niet onder mijn bmr mag gaan.
Mijn bmr is ongeveer 1350, maar dat wil zeggen dat als ik 1 uur fiets en daarbij dus 350 calorieen verbrand ik dus
1700 calorieen zou moeten eten en daarmee zo'n 250gram per week zou kunnen afvallen?
Maar het lijkt me zo veel eten om af te vallen, klopt dit wel? En zou mijn metabolisme lager zijn door mijn eetstoornis geschiedenis?

Reacties

  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Hallo, sorry voor de titel, wist niet wat te schrijven.

    Ik ben momenteel 20 jaar en heb al 4 jaar een probleem met eten.
    Op mijn 16 ben ik in 3 maanden tijd van 57kg naar 40kg gegaan. Dit ben ik weer aangekomen door eetbuien en bleef
    Toen op en gewicht van 55kg met eetbuien en deze te compenseren door over te geven.
    Toen ben ik gestopt met het compenseren van de eetbuien en doorgegroeid naar 66kg.
    Het eten ging heel goed voor een eind en ik zeloot zonder iets te doen 10-12kg. Nu schommel ik dus tussen de
    54-56kg, ik ben 1.65m. Graag zou ik mijn gewicht terug doen dalen naar de 50 omdat ik mijn lichaam echt niet kan ervaren en 50
    Het laagste is wat ik kan wegen om gezond te zijn.

    Mijn vraag is nu dat volgens alles wat ik gelezen heb ik net niet onder mijn bmr mag gaan.
    Mijn bmr is ongeveer 1350, maar dat wil zeggen dat als ik 1 uur fiets en daarbij dus 350 calorieen verbrand ik dus
    1700 calorieen zou moeten eten en daarmee zo'n 250gram per week zou kunnen afvallen?
    Maar het lijkt me zo veel eten om af te vallen, klopt dit wel? En zou mijn metabolisme lager zijn door mijn eetstoornis geschiedenis?

    wat betreft je metabolisme; als je al wat langer op gewicht bent, dan is de kans dat je metabolisme vertraagd is vrij klein. Een dietist of een arts kan hierbij misschien helpen.

    50 kg bij 1m65 is naar mijn mening aan de lichte kant. ik zou zelf focussen op vetpercentage, daaraan kan je vaak goed zien of je gezond bent of niet. Focus niet teveel op kg's omdat je met een aantal kg spiermassa erbij toch slanker kan zijn dan je nu bent :)

    en veel eten om af te vallen? een dagelijkse intake van 1350 kcal is nou niet bepaald veel, ik val nog af bij 2000 kcal, maar ik weeg dan ook 2x zoveel als jij ;-) begin anders eerst eens vast te leggen wat je eet, voor je jezelf een dieet oplegt. en vul dan echt alles in, inclusief boter op brood en bakolie.. etc :)

    ik zou zeggen: houd aan wat myfitnesspal tegen je zegt. probeer niet te snel af te vallen. en focus niet teveel op gewicht maar op vetpercentage en gezond en gevarieerd eten om gezonder te worden :)

    hoe dan ook: welkom en succes! :)
  • eetdagboek
    eetdagboek Berichten: 2
    Opties
    Dankje voor je antwoord.
    Ik zou een hogere inname hebben dan 1350, dus als
    Ik bijvoorbeeld 350 calorieen verbrand zou hebben door te sporten
    Zou ik deze terug eten en heb ik dus 1700 calorieen op voor die dag.
    Lijkt me niet weinig en kan niet geloven dat ik er van zou afvallen. Zal het toch doen en kijken
    Wat er gebeurd.

    Ik weet dat 50 laag is, maar ik hoop dat als ik zwart op wit zal zien dat ik niet minder
    Kan wegen voor mijn gezondheid ik mijn lichaam beter zal kunnen aanvaarden.
    Vast heel onduidelijk en onlogisch en ik weet dat ik niet naar de Weegschaal moet kijken,
    Maar momenteel hou ik nog te veel vast aan de controle. Ooit hoop ik de Weegschaal het raam uit te gooien.

    Ik wil ook spieren opbouwen, zou pilates hierbij helpen? Voor gewichtheffen moet je naar een sportschool
    En ik denk niet dat ik me echt goed zou voelen daarbij. (Heb nogal moeite met drukke plekken)
  • rapmusic69
    rapmusic69 Berichten: 31
    Opties
    "Traag metabolisme" doet er op zich niet echt toe: je kan misschien een probleem hebben met je spijsvertering waardoor je net minder calorieën gaat halen uit wat je eet, maar het omgekeerde is onmogelijk.
    Als iets dat je eet 400 calorieën bevat is er geen enkele mogelijke manier waarop je lijf er 500 uit kan halen of je moet in het bovennatuurlijke geloven.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Dankje voor je antwoord.
    Ik zou een hogere inname hebben dan 1350, dus als
    Ik bijvoorbeeld 350 calorieen verbrand zou hebben door te sporten
    Zou ik deze terug eten en heb ik dus 1700 calorieen op voor die dag.
    Lijkt me niet weinig en kan niet geloven dat ik er van zou afvallen. Zal het toch doen en kijken
    Wat er gebeurd.

    Ik weet dat 50 laag is, maar ik hoop dat als ik zwart op wit zal zien dat ik niet minder
    Kan wegen voor mijn gezondheid ik mijn lichaam beter zal kunnen aanvaarden.
    Vast heel onduidelijk en onlogisch en ik weet dat ik niet naar de Weegschaal moet kijken,
    Maar momenteel hou ik nog te veel vast aan de controle. Ooit hoop ik de Weegschaal het raam uit te gooien.

    Ik wil ook spieren opbouwen, zou pilates hierbij helpen? Voor gewichtheffen moet je naar een sportschool
    En ik denk niet dat ik me echt goed zou voelen daarbij. (Heb nogal moeite met drukke plekken)

    Persoonlijk denk ik dat 50 te laag is. Maar als dit nummer jou motiveert om nu voorlopig door te gaan dan moet je dat doen.
    Op gegeven moment kom je op punt (tenminste dit heb ik wel gehad) dat je denkt. Gewicht doet er niet toe, ik wil er goed uitzien in de spiegel. Overigens als je 1350 eet, je verbrand 350, en je eet dit terug kom je netto weer op 1350 uit, niet op 1700. Je eet idd 1700, maar je verbrand 350
    Zoals jij het nu formuleert print je jezelf een verkeerd beeld in


    Ik weeg momenteel 85 kg, hang al een maand of 3-4 op dit gewicht.
    Dit is voor mij een goede BMI maar toch ben ik niet tevreden, waarom? Heb nog echt een vetbuik.
    Ik wil nu eigenlijk alleen maar afvallen om mijn buik weg te krijgen. Maar hierna is het de bedoeling om naar de 90 kg te gaan. Maar dan wel met een vet% van 15% of minder

    Voor spiermassa opbouwen heb je overigens geen sportschool nodig.
    Er zijn honderden verschillende oefeningen die je thuis kan doen met alleen lichaamsgewicht.
    Probeer anders om een 30 Day Shred te doen. Video hiervan kan je op youtube wel vinden. Voor het volledige programma zou je ff moeten zoeken naar een download site
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Spieren opbouwen doe je door krachttraining. Als je dit echt wilt, dan zou ik geen pilates doen. Ik vind het lastig je verder advies of tips te geven, omdat je nog met veel problemen zit. Iedereen zal zeggen dat 50kg te laag is, maar jij wil dit i.v.m. zelfbeeld of lichaamsbeeld. Ook denk je nu al dat je teveel eet, terwijl dat echt niet zo is. Het lijkt mij dan eerder handiger om één ding tegelijk aan te pakken.
  • Mara_
    Mara_ Berichten: 47 Member
    Opties
    Dankje voor je antwoord.
    Ik zou een hogere inname hebben dan 1350, dus als
    Ik bijvoorbeeld 350 calorieen verbrand zou hebben door te sporten
    Zou ik deze terug eten en heb ik dus 1700 calorieen op voor die dag.
    Lijkt me niet weinig en kan niet geloven dat ik er van zou afvallen. Zal het toch doen en kijken
    Wat er gebeurd.

    Ik weet dat 50 laag is, maar ik hoop dat als ik zwart op wit zal zien dat ik niet minder
    Kan wegen voor mijn gezondheid ik mijn lichaam beter zal kunnen aanvaarden.
    Vast heel onduidelijk en onlogisch en ik weet dat ik niet naar de Weegschaal moet kijken,
    Maar momenteel hou ik nog te veel vast aan de controle. Ooit hoop ik de Weegschaal het raam uit te gooien.
    Lieve schat, ga alsjeblieft naar de huisarts in plaats van naar MFP.

    Of je een eetstoornis hebt kan hier absoluut niet vastgesteld worden, maar dat jij niet goed met je eigen lichaam om kan gaan komt wel heel erg naar voren. Helaas heb ik mijn eigen omgeving voorbeelden waar eten door dergelijke gedachten een complete strijd is en de enigen die jou hier bij kunnen helpen zijn medisch geschoolde mensen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Lieve schat, ga alsjeblieft naar de huisarts in plaats van naar MFP

    Of je een eetstoornis hebt kan hier absoluut niet vastgesteld worden, maar dat jij niet goed met je eigen lichaam om kan gaan komt wel heel erg naar voren. Helaas heb ik mijn eigen omgeving voorbeelden waar eten door dergelijke gedachten een complete strijd is en de enigen die jou hier bij kunnen helpen zijn medisch geschoolde mensen.

    Dat is dus wat ik eigenlijk wilde zeggen, maar wist niet goed hóe om niemand op de tenen te trappen :-P
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Spieren opbouwen doe je door krachttraining. Als je dit echt wilt, dan zou ik geen pilates doen. Ik vind het lastig je verder advies of tips te geven, omdat je nog met veel problemen zit. Iedereen zal zeggen dat 50kg te laag is, maar jij wil dit i.v.m. zelfbeeld of lichaamsbeeld. Ook denk je nu al dat je teveel eet, terwijl dat echt niet zo is. Het lijkt mij dan eerder handiger om één ding tegelijk aan te pakken.

    niet helemaal mee eens, een beginner die al jaren geen beweging heeft gehad zal van vrijwel alle beweging spiermassa opbouwen.

    of het veel (en genoeg) is...? in mijn ogen niet.

    lichaamsgewicht-oefeningen zijn in principe wel afdoende, maar pilates is dat niet, denk ik :)

    maarrrrrrrrrrrrrrrrr: liever met gewichten aan de slag: efficienter, dus kost het minder tijd om meer te bereiken :)
  • dutchandkiwi
    dutchandkiwi Berichten: 50 Member
    Opties
    opbouw betekent voor verschillende mensen verschillende dingen. Spieropbouw kan ook gericht zijn op bijvoorbeeld rug en buikspieren en dan is pilates echt een geweldige uitvinding. Moet daar wel bj aantekenen dat een beetje vaker dan 1 keer in de week wel een voorwaarde is. Bijvoorbeld Dion Nash voormalig top Cricketer van NZ zwoor erbij als onderdeel van zijn training voor zijn rug tijdens zijn internationale cariere.

    Er is een beroemd verhaal Mr. Pilates was toen een jaartje of 80. Er was brand in zijn sportschool. Hij is toen naar boven geklomment en heeft zicvht met handen en voeten klem gezet tussen twee balken en dat een flinke tijd volgehouden en zo de brand overleeft. Dan moet je toch wel enige spiermassa bezitten en kunnen gebruiken. Hij deed zijn oefeningen ook bijna dagelijks.
    Dus ja Pilates kan wel degelijk helpen bij spieropbouw vooral als het gaat om de core (waar Pilates vor ontwikkelt is) Dan gaat het over buik en rugspieren. Ik heb het ook jaren gedaan en daarmee mij core dusdanig weten op te bouwen dat ik geen rugpijn (door lichte scoliose in onderrug) meer heb. Doe het nu niet meer, maar dat is meer tijdtechnisch dan omdat ik het niet meer wil. Doe nu veel yoga en ook daar gebruik je vooral je eigen lichaam als gewicht in je oefeningen.

    Zowel Pilates als Yoga hebben voor mij altijd als additionele bonus gehad dat het het het hele lichaam en ook de geest bewerken die voor mij goed is. Mijn stress wordt op een voor mij fijne manier uit mijn spieren gehaald en ik bouw mijn lichaam op op een voor mij goede manier.

    Persoonlijk vindt ik pilates en yoga ook veel leuker dan met gewichtjes lopen te zwaaien in een sportschool. Dat mag honderd keer efficienter zijn (wat ik overigens zelf betwijfel, maar meningen mogen verdeeld zijn) vindt het gewoon dodelijk saai. Ja dat heb ik geprobeerd- de sportschool met gewichten en het is gewoon geen interessante optie voor mij.
    Ook bij spieropbouw is het belangrijk om iets te vinden dat bij je past en waar je plezier aan beleeft. Dan hou je het langer vol en is de kans dat je het vaker meer gaat doen gewoon groter.

    Overigens - ik heb wel eens topfitte rugby spelers (Auckland Blues) in mijn oude sportschool gezien bij een training/es in yoga (die hadden een zwembad en yoga/pilates studio geinegreerd) Nou dat hielden die kasten van kerels echt niet vol Viel ze heel erg tegen