Hallo allemaal! — Dutch (Netherlands)

Hallo allemaal!

Opties
Momo0305mvh
Momo0305mvh Berichten: 5 Member
Hi, ik wil me ook even voorstellen:
ik ben nou voor de zoveelste keer begonnen met lijnen en hoop met myfitnesspal en dit forum, dus met jullie ondersteuning, eindelijk mijn doel te bereiken. En dat is ... 25 kg afvallen!
Myfitnesspal helpt mij mijn calorieën bij te houden. Dat heb ik nooit eerder gedaan. Maar ik stel vast, dat ik hier echt baat bij heb. Het is toch elke dag proberen niet over de 1200 calorieën uit te komen. En dat lukt tot nu toe prima. Terwijl ik normaal gespoken toch nog wel 's avonds wat gesnoept heb met de gedachte, ach dat beetje kan geen kwaad, doe ik het nou echt niet meer, want ik wil gewoon niet over de 1200 heen.

Reacties

  • louiseladybug08
    louiseladybug08 Berichten: 40 Member
    Opties
    Succes! Het zien van de cijfertjes houdt ook mij tegen om te snoepen. Het is wel even zoeken om alles in balans te krijgen, maar ook ik ga ervoor! En er is veel steun vanuit de community :-)
  • rivecourt
    rivecourt Berichten: 2 Member
    Opties
    Heel veel succes. Ik ben ook vandaag weer begonnen. Het moet nu echt gaan lukken.
  • irmamethorst
    Opties
    Succes, ben zelf 2 maanden geleden begonnen, en in het begin was het lastig om onder die 1200 calorieen te blijven.
    Maar heb het inmiddels goed in de hand en ben 7 kilo afgevallen. Geen snoep geen koek geen snaks geen chips.
    Alleen met een verjaardag neem ik wat, dus of een stukje gebak of chips en niet en en, dat scheelt ook veel.
    Je kunt ook van die eiwitshakes nemen, 1 of 2 maaltijden vervangen.
  • Mara_
    Mara_ Berichten: 47 Member
    Opties
    1200 is aan de lage kant, pas op dat je niet te weinig gaat eten, dat werkt averechts!

    Als snacktip geef ik graag snoeptomaatjes. Ideale dingen! Weinig calorieën en vrij handig als je honger hebt vlak voor het eten of s avonds laat vlak voor je naar bed gaat. En natuurlijk veel vitamines natuurlijk. Mocht ook wel graag druiven eten als ik wat te knabbelen wil hebben, maar die vind ik vrij duur en als ik een paar dagen ongepland niet thuis was kon ik ze vrij vaak weggooien.
  • Momo0305mvh
    Momo0305mvh Berichten: 5 Member
    Opties
    die eiwitshakes gebruik ik ook af en toe, soms een soms twee maaltijden vervangen, werkt prima
  • Momo0305mvh
    Momo0305mvh Berichten: 5 Member
    Opties
    ik heb ooit gehoord, dat je van druiven maar 10 stuks mag eten als je aan het lijnen bent, zitten waarschijnlijk veel suikers in
    klopt dat?
  • pospit
    pospit Berichten: 48 Member
    Opties
    hey ,

    welkom en succes alvast.

    zoals mara al aangeeft, heb ik ook t gevoel dat die 1200 maar wreed weinig is, en kan averechts werken.....
    ik hoop dat dit niet de totale calorien zijn, maar de netto.

    dan kan je in principe je "beweging" erbij eten.
    als je dan voor 500kcal heb gesport, kun je tot 1700 gaan, etc

    kinkloppen werkt niet, bewegen en eten en bewegen en eten, werkt wel, zolang als je opgenomen energie niet groter is dan je bmr+beweging.....

    ikzelf ben sinds half mei begonnen, ben de hele dag aan't eten om mijn "motor" aan de gang te houden, en t teveel beweeg ik ervanaf......
    ik eet inderdaad wel oa andere dingen dan vroeger, maar zeker niet minder....
    en ook de lekkere/ongezonde maaltijden (niet t snoepen) laat ik zeker niet aan me passeren......

    tips: om bij de tv te knabbelen, eet ik van die gezouten zonnebloempitten (nachtwinkels/action,...),
    met 30gr ben je wel effe bezig....

    en qua beweging moet t allemaal niet te zot worden: wandelen, wandelen en nog eens wandelen.
    dit wordt nog wel eens vergeten tussen alles.....
    minimum half uur, langzaam opbouwen,....zeker na een (zware) maaltijd,
    je bevordert hiermee je metabolisme en door de lage hartslag, gaat je lichaam beginnen vet verbranden (na ca. half uur),
    en je conditie zal erop vooruitgaan....(oa omdat je minder weegt :-) )
    cardio verbetert je conditie wel, maar je lichaam kan de benodigde energie niet direct uit t vet halen, en haalt de energie uit je spieren..... (of zoiets, correct me if i'm wrong).

    en van wandelen wordt je minder moe :-)

    grtjs en succes!!!
  • moniqie85
    moniqie85 Berichten: 1 Member
    Opties
    Veel succes gewenst!

    Ik eet vooral tomaatjes, komkommer, wortel en meloen als tussendoortjes. Dat voorkomt een hongergevoel en je kunt toch lekker snacken. :)
    Druiven zitten inderdaad relatief meer koolhydraten in, ongeveer 70 kcal per 100 gram. Maar is altijd gezonder dan een koekje!!
  • Mara_
    Mara_ Berichten: 47 Member
    Opties
    Zo lang je geen suikerziekte oid hebt moet je je om suikers in fruit niet heel erg druk maken. Nadeel van MFP is een beetje dat hij suikers uit fruit en dergelijke als dezelfde suikers ziet als in chocola oid.
  • marshal75
    marshal75 Berichten: 27 Member
    Opties
    Succes allemaal!
  • Momo0305mvh
    Momo0305mvh Berichten: 5 Member
    Opties
    bedankt voor jullie reacties .. en ook succes gewenst
  • linda_v33
    linda_v33 Berichten: 104 Member
    Opties
    Veel succes allemaal!
    Zoals Mara en Pospit aangeven is 1200 kcal erg weining. Zeker als je gewend bent veel te eten is dit lastig vol te houden. Gelukkig zijn het netto kcal: maak gebruik van de mogelijkheid je verdiende sport kcal terug te eten. Dat kan met iets gezonds, maar ook met iets lekkers. Dat je lijnt betekent niet dat je nooit meer kan snoepen of uitgebreid eten. Als je iets lekkers juist inplant, is je dieet beter en langer vol te houden.
    Zelf ben ik sinds begin dit jaar bezig. Naast 5 eetmomenten per dag sport ik 3 a 4 keer in de week. Niks bijzonders: alleen BodyBalance en vooral heel veel wandelen. Ook het meelezen in logboeken van anderen, geeft mij genoeg ideeën voor mijn eigen menu's.
  • Livewithjoy_
    Livewithjoy_ Berichten: 53 Member
    Opties
    Welkom en veel succes!!

    De suikers in fruit doen er wel, hoewel fruit natuurlijk wel gezonder is dan snoepen. :-) Het bevat heel veel l vitamines en anti oxidanten.

    In deze post had ik voor iemand een overzichtje van de fruitsuikers vermeld:
    http://www.myfitnesspal.com/nl/topics/show/1416361-vetpercentages?page=1#posts-21390807
  • _Sem_78
    _Sem_78 Berichten: 32 Member
    Opties
    Welkom!
    Je kan op basis van je huidige gewicht en je wekelijkse activiteit MyFitnessPal laten berekenen wat je dagelijkse mag aan calorieën, verder is alles wel gezegd en wil ik je alleen nog even veel succes wensen bij deze!! :)
  • Momo0305mvh
    Momo0305mvh Berichten: 5 Member
    Opties
    nogmaals bedankt ... ik heb al een aantal goede tips hier gevonden, het komt wel goed, ben nu 10 dagen bezig en 1,8 kg kwijt. Dat geeft veel motivatie dus ik ga ertegen aan!