Vier weken 'strijden' — Dutch (Netherlands)

Vier weken 'strijden'

Opties
Hallo allemaal,


ik weet dat dit deels in het voorstel-topic moet komen, maar aangezien ik er meteen een streefdoel tegenaan gooi, doe ik het toch via deze weg.

Mijn naam is Arno, een 32-jarige jongeman uit Bree.

Ik ben 1.78m groot en weeg op dit moment 80.5 kg. Ik ga vanaf komende zaterdag proberen om mij (zonder mij overdreven te laten gaan tot dan) 30 dagen lang iedere dag perfect aan mijn vooropgeschreven kcal. te houden.

Ik begin dus op zaterdag 20 september en mijn strijd loopt tot en met zondag 19 oktober.

Ik weeg me komende zaterdag en probeer me alleen op de laatste maandag opnieuw te wegen. Ik zeg duidelijk 'proberen', want het kan zijn dat ik toch het eenmaal per week ga doen :-).

Ik ga hier de moeilijke momenten, maar ook de overwinningen, noteren. In de hoop dat het me blijft motiveren.


gr.

Arno

Reacties

  • rapmusic69
    rapmusic69 Berichten: 31
    Opties
    Succes! Gewoon niet vergeten dat het niet ophoudt na die vier weken!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dat was ook een vraag die bij mij naar boven kwam; wat ga je doen na die 4 weken? ;-)
  • arnobeckers
    arnobeckers Berichten: 4 Member
    Opties
    Ik dacht wel dat die vraag bij velen zou komen. Maar ik ga het 30 dagen strikt proberen vol te houden en dan na 30 dagen ga ik instellen dat ik op gewicht wil blijven en blijf ik me aan de dan nieuwe aantal kcal houden.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    No disrespect, maar ik zou kiezen voor een goed plan i.p.v. het 'even' 4 weken aan te kijken. Natuurlijk waardeer ik je inzet en je doel om je strak 4 weken aan je voeding te houden, maar als je echt structureel of iets blijvend wilt aanpassen dan zal het een lifestyle change moeten worden :-)
  • arnobeckers
    arnobeckers Berichten: 4 Member
    Opties
    Zucht...

    Dacht dat het een goed idee ging zijn om hier te schrijven, maar als ik iedere keer mij moet verantwoorden... geen slim plan dus.

    Bij deze sluit ik het ook al af en ga ik het op mezelf doen.
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Zucht...

    Dacht dat het een goed idee ging zijn om hier te schrijven, maar als ik iedere keer mij moet verantwoorden... geen slim plan dus.

    Bij deze sluit ik het ook al af en ga ik het op mezelf doen.

    Dit vind ik een beetje een rare reactie. Er zullen altijd mensen zijn die het niet eens zijn met je aanpak/plan, maar dat is toch geen reden om het op te geven?
    Voor zover ik het lees probeert itzhanne82 je alleen maar te helpen en ik weet dat zij weet waar ze over praat.
  • wolvinnetje
    wolvinnetje Berichten: 53 Member
    Opties
    Ik denk niet dat je het zo moet zien dat je je moet "verantwoorden" het is uiteindelijk jou keuze en jou strijdplan om je kiloos kwijt te geraken.
    Mensen hier willen je juist ondersteunen met tips en hun ervaringen met afvallen ( zo heb ik het juist ervaren ) Neem de tips die je aanstaan tot je en die je niet aanstaan of waar je je niet prettig bij voelt negeer je gewoon, maar niet gelijk afhaken als je dingen hoort of ziet die je niet aanstaan dat is in mijn ogen de weg van de minste weerstand.
    Probeer die maand zoals je hem in gedachte had en kijk dan verder!
    Niet van die lange tenen hebben hoor dat hebben al teveel mensen in deze huidige wereld,het is allemaal als steun in de rug bedoeld en opbouwende kritiek!
    Zet em op:-)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Voor zover ik het lees probeert itzhanne82 je alleen maar te helpen en ik weet dat zij weet waar ze over praat.
    Klopt Nepq. Ik heb al eens eerder dergelijke goede initiatieven meegemaakt en ik weet hoe in het plots kan inkakken of op de achtergrond kan raken als men geen goed plan heeft. Of een (structurele) aanpak. Mijn ervaring is als men dit niet heeft, men altijd weer gaat versloffen en ik neem juist aan dat dit de stap in de goede richting is. Het is dus puur om je te helpen en je tips te geven en bepaalde dingen voor te zijn. Uiteraard bepaal je zelf wat je oppikt en gaat gebruiken en wat niet.
    Mensen hier willen je juist ondersteunen met tips en hun ervaringen met afvallen ( zo heb ik het juist ervaren ) Neem de tips die je aanstaan tot je en die je niet aanstaan of waar je je niet prettig bij voelt negeer je gewoon, maar niet gelijk afhaken als je dingen hoort of ziet die je niet aanstaan dat is in mijn ogen de weg van de minste weerstand.
    Dat is exact mijn achterliggende gedachte. Het is absoluut niet bedoeld om je idee te ontmoedigen.
  • vezelrijk
    vezelrijk Berichten: 44
    Opties
    Jammer dat je het afsluit. Ik zou het wel leuk vinden om je deze vier weken te volgen. Want ik ben ook net begonnen.
    En ik denk dat het juist goed is om je eerst in te stellen op 4 weken.
    Dan heb je een korter doel .
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Ik ben ook benieuwd naar je ervaringen! Dertig dagen om mee te beginnen lijkt me prima plan! Je zult er vast en zeker wat van opsteken qua portie controle etc. En daarna kan je weer verder zien toch? Succes!
  • brittbucks
    brittbucks Berichten: 3
    Opties
    Hallo arno!

    ten eerste aangenaam kennis te maken :) ik ben een 19-jarige jongedame uit Peer die volop bezig is met gezonde voeding.
    Het is een goed idee om strikt te beginnen, maar ik zou eveneens een verder plan uitwerken. Zelf heb ik ook zo'n plan dat begon met drie weken strikt volgens de regels (wat voor mij betekende: geen fastfood, koeken en niet te veel geraffineerde suikers).

    Als je wat wil afvallen moet je opletten dat je calorieiname niet te laag is (dan houd je het toch nooit vol.) Dus max 250-300 onder je normale behoefte. Een tweede belangrijk punt indien je wil afvallen (en gezond wil zijn) is veeeeeel beweging. Ik weet niet of je dit al doet, maar is dat niet het geval dan zou het een goed idee zijn om tijdens die vier weken ook een bijpassend sportschema te verzinnen dat je leuk vind (je wilt natuurlijk je spieren en fitheid behouden, en dat gaat niet als je afvalt en niet beweegt!)

    Maar goed, zolang je max 250-300 cal onder je normale behoefte zit en vooral gezond eet (dus niet te veel suikers en vetten) dan zouden die vier weken niet zo'n zware strijd moeten zijn en val je gegarandeerd 1 kilo a 2 kilo af.

    De weg naar een goed en gezond lichaam is echter langer dan je zult denken... maar iedereen kan er komen!!

    Ik steek je alvast een hart onder de riem! je kunt het! Ik ben zelf nu al 2 maanden gezond aan het eten (met hier en daar een koekje en zonder de bedoeling echt veel af vallen ) en ben zonder veel moeite al 1, 5 kilotjes kwijt.

    Volhouden dus
    Groetjes, britt
  • rijmkonijn
    rijmkonijn Berichten: 30 Member
    Opties
    hallo ! Arno.

    Doen gewoon.
    je ziet waar het je brengt en ik ben er zeker van dat je veel van jezelf zal leren. Misschien krijg je helemaal de smaak te pakken (ook letterlijk) en ben je zo vertrokken voor een langer termijnplan met gezonde voeding.

    Ben curieus !! :wink:

    Mieke
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als je wat wil afvallen moet je opletten dat je calorieiname niet te laag is (dan houd je het toch nooit vol.) Dus max 250-300 onder je normale behoefte

    Daar ben ik het niet geheel mee eens. Het ligt er maar helemaal aan. Je kunt behoorlijk veel eten met een relatief lage kcal inname (denk aan salade, veel groente, ei-eiwitten), maar waarbij je toch redelijk 'laag' in de kcal zit. Het hangt dus compleet van je voeding af of je veel kunt eten of niet.
  • svenjanssen82
    Opties
    Komop!
  • arnobeckers
    arnobeckers Berichten: 4 Member
    Opties
    Zucht...

    Dacht dat het een goed idee ging zijn om hier te schrijven, maar als ik iedere keer mij moet verantwoorden... geen slim plan dus.

    Bij deze sluit ik het ook al af en ga ik het op mezelf doen.

    Dit vind ik een beetje een rare reactie. Er zullen altijd mensen zijn die het niet eens zijn met je aanpak/plan, maar dat is toch geen reden om het op te geven?
    Voor zover ik het lees probeert itzhanne82 je alleen maar te helpen en ik weet dat zij weet waar ze over praat.

    Waar heb ik geschreven dat ik het opgeef? Ik ben er mee begonnen en ga het volhouden! Maar ik ga dit niet delen hier.

    En dat jij het een rare reactie vindt... ga ik heel beleefd negeren.

    Dank u wel, Sven! :-)
  • wolvinnetje
    wolvinnetje Berichten: 53 Member
    Opties
    zucht ...... succes