Eerste tussendoel gehaald: geen obisitas meer :) — Dutch (Netherlands)

Eerste tussendoel gehaald: geen obisitas meer :)

Opties
SteadfastDharma
SteadfastDharma Berichten: 133 Member
In negen dagen ruim 5 kilo kwijt. Natuurlijk, dat is hoofdzakelijk water, maar niet uitsluitend. De omtrek van mijn hals (-1cm), taille (-4cm) en heupen (-5cm) en het percentage vet volgens mijn weegschaal (-2%) vertellen mij dat ik op de goede weg ben.

De eerste mijlpaal is in elk geval gerealiseerd: ik val niet meer in de categorie 'obesitas' en dat is een hele opluchting.

*feestje vieren doet*

Reacties

  • kyanneke
    kyanneke Berichten: 19
    Opties
    Top !!! Nu je op de goede weg bent vooral doorgaan :D
  • vezelrijk
    vezelrijk Berichten: 44
    Opties
    Goed gedaan!
  • pospit
    pospit Berichten: 48 Member
    Opties
    schitterend! goed bezig!
    dat doet deugd aan motivatie en vertrouwen he!

    grtjs
  • basvb99
    basvb99 Berichten: 1 Member
    Opties
    Zo goed bezig, ik ga zelf niet zo hard met afvallen. Volhouden zo, groetjes van Bas.
  • Mara_
    Mara_ Berichten: 47 Member
    Opties
    Goed bezig! Ga zo door :D
  • regina01071992
    Opties
    goed bezig hoe doet u dat ik wil ook in 9 dagen 5 kilo afvallen heeft u misschien tips
    ik ben gisteren begonnen
  • aischari40
    aischari40 Berichten: 64 Member
    Opties
    Top!! Ik ben maandag begonnen, en hoop ook kilo's te verliezen :D
  • SteadfastDharma
    SteadfastDharma Berichten: 133 Member
    Opties
    hoe doet u dat ik wil ook in 9 dagen 5 kilo afvallen heeft u misschien tips
    ik ben gisteren begonnen
    Ik weet niet hoe het zo ontzettend snel ging in het begin. Ik had echt fors overgewicht en schakelde abrupt om van een ongezond (vet, suikerrijk, véél te veel) dieet naar een gezond (alles vers; veel groenten en voldoende fruit; geen suikers, tenzij natuurlijk ergens in aanwezig; weinig zout; drie maaltijden per dag; misschien minder dan de helft van het aantal kCal dat ik voorheen tot me nam; absoluut niet snoepen, zoet noch hartig). Dat had onmiddellijk impact, tot mijn grote genoegen.

    Inmiddels ben ik ruim drie maanden verder en in totaal al ruim 20kg afgevallen. Bijna mijn doel bereikt. :smile:

    Succes.
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    januari 2015 aangepast
    Opties
    goed bezig hoe doet u dat ik wil ook in 9 dagen 5 kilo afvallen heeft u misschien tips
    ik ben gisteren begonnen

    Je moet het niet willen om expres 5 kilo in 9 dagen af te vallen.
    De eerste (paar) weken van een dieet kan je veel gewicht verliezen, maar dit is voornamelijk water (hoeft ook helemaal niet te gebeuren). Hier heb je geen controle over. Het is allemaal afhankelijk van hoe zwaar je bent als je het dieet ingaat (hoe zwaarder hoe meer water je zou kunnen verliezen) en hoe groot de veranderingen zijn in voeding/activiteitenniveau.

    Als je graag voor een bepaalde datum 5kg had willen kwijt raken, had je eerder moeten beginnen. Daar ben je nu te laat mee (om op een gezonde manier te doen).
  • justgetfitternl
    justgetfitternl Berichten: 2
    januari 2015 aangepast
    Opties
    Super!! Heel veel succes nog :smile:
  • lennartnieuwland
    Opties
    Afvallen is niet het probleem, niet opnieuw dik worden wel. Ik eet 2650 kcal per dag blijf al maanden lang op hetzelfde gewicht met deze getallen. Als ik wil afvallen eet ik bijv 150 kcal minder voor een paar weken, als ik dan een gewichtsverlies plateau zou bereiken verlaag ik het weer een beetje net zolang totdat ik op mijn "ideaal gewicht" ben. Als ik vervolgens daar ben aan gekomen kan ik wekelijks mijn kcal inname verhogen, ik heb dus geleidelijk aan gewicht verloren, na de periode is mijn stofwisseling sneller.
    Ik ga over een periode van een paar maanden weer geleidelijk meer eten. Omdat ik nu een snellere stofwisseling heb dan voorheen zou het zo kunnen zijn dat ik nu bij 2800 kcal per dag op gewicht blijf.
    Belangrijk is dat je als je traint de volgende voedingsrichtlijnen aanhoud
    1gr eiwit per pound van het lichaamsgewicht. Ik weeg 183 pounds, ik eet tussen 180gr en 185gr eiwitten per dag.
    0.5 x je lichaamsgewicht in pounds aan vetten (alles behalve trans-vet)
    1 tot 1,5 x je lichaamsgewicht in pounds aan koolhydraten
    Voedingsvezels, dit is ongeveer 1gr per 100kcal. Dus 2500kcal = 25gr voedingsvezels
    En tot slot voldoende water ongv een liter per 20kg
    ik drink 3 a 4 liter water op een dag

  • annem00n
    annem00n Berichten: 13 Member
    Opties
    super bezig
  • JanKoster
    JanKoster Berichten: 4 Member
    Opties

    ik drink 3 a 4 liter water op een dag

    Mijn hemel. Waar laat je het...
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik drink denk ik ook wel tegen de 3 liter per dag... gewoon door blijven drinken (en veel naar het toilet), maar water drinken is zo goed voor je lichaam :smile:

    En goed bezig @lennartnieuwland!
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Ik drink denk ik ook wel tegen de 3 liter per dag... gewoon door blijven drinken (en veel naar het toilet), maar water drinken is zo goed voor je lichaam :smile:

    Ik drink minimaal 4 liter per dag, dat gaat er sneller in dan je denkt :p
    Op dagen dat het heel warm is en/of ik intensief sport kan ik zo zonder probleem 7 liter (of meer) drinken... En ja, soms/meestal moet je dan vaak naar de wc :P
  • Nikkirent
    Nikkirent Berichten: 68 Member
    Opties
    En dan ben ik al blij als ik aan een liter kom, haha. Ik heb ook weinig echt 'dorst' (behalve na het sporten) waardoor ik er ook niet zo aan denk. Nu heb ik altijd een halve liter fles met water naast me staan, maar zelfs dan vergeet ik het nog wel eens.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als je dorst hebt, dan is het eigenlijk al te laat heb ik ooit gelezen. Gewoon je flesje bij de hand houden. Ik houd meestal aan dat ik voor 12 uur al een liter heb gedronken. Of echt jezelf eigen maken om regelmatig te drinken.
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    Zit ook rond de 3 liter per dag, kwam ik vroeger lang niet aan. Goede hervulbare fles helpt, liefst dubbewandig dat het lekker koel blijft. Op die manier drink ik eigenlijk de hele dag door. In het begin leek het veel, maar merk nu dat ik gewoon een hele droge mond heb als ik er ver onder ga zitten.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik drink bijvoorbeeld al meteen na het opstaan zowat een halve liter op nuchtere maag. Naast dat je daarmee gelijk wat vocht binnen krijgt, helpt het je stofwisseling op gang! Tevens is het een pluspunt dat het even je darmpjes wat schoon spoelt, omdat er niets in je maag zit.
  • anjatjev1969
    anjatjev1969 Berichten: 99 Member
    Opties
    " fantastisch " :)
  • Adnilleke
    Adnilleke Berichten: 162 Member
    Opties
    Met mij nieuwe app heb ik reeds 5 dagen na elkaar 2,5 liter water gedronken. Is echt een grote hulp deze app :p
    Ik wil, ik kan en ik zal water drinken B)
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    blub...blub...blubblubblub.... :p
  • Adnilleke
    Adnilleke Berichten: 162 Member
    Opties
    :smiley::smiley: dcav toch :o
  • pgoolaerts
    pgoolaerts Berichten: 25 Member
    Opties
    Veel water drinken, d.w.z. ca 4 liter per dag, heeft mij heel erg geholpen om, praktisch zonder ontwenningsverschijnselen, van het roken af te komen.
    Ik rookte 6 pakjes shag van 50 gr per week, en ben van de ene op de andere dag gestopt. Dat is nu 7 jaar geleden en sindsdien eigenlijk geen sigaret meer aangeraakt. (behalve met oud en nieuw, om vuurwerk aan te steken.)