streefgewicht en dan verder? — Dutch (Netherlands)

streefgewicht en dan verder?

Opties
Als je nou op je streefgewicht bent nadat je het een half jaar hebt gedaan met 1200 calorieën.
Kom je dan niet heel erg aan als je meer gaat eten?
Ze zeggen dat een vrouw gemiddeld 2000 calorieën nodig heeft.

Reacties

  • pospit
    pospit Berichten: 48 Member
    Opties
    Als je nou op je streefgewicht bent nadat je het een half jaar hebt gedaan met 1200 calorieën.
    Kom je dan niet heel erg aan als je meer gaat eten?
    Ze zeggen dat een vrouw gemiddeld 2000 calorieën nodig heeft.

    kun je wiskundig via bmr calculators online min of meer toch uittellen?
    kom je na x-aantal weken bij, eet je 100 a 200 kcal minder of vice versa

    en zolang er geregeld een activiteit gebeurt, zal t wel goed komen,

    ik zou zowiezo niet ineens veranderen maar geleidelijk aan en dan telkens tweewekelijks checken

    grtjs
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Je zal aankomen als je teveel gaat eten... Net zoals dat je afvalt als je te weinig eet.
    Dus om niet af te vallen en niet aan te komen moet je even veel binnen krijgen als dat je verbruikt, bij vrouwen is dit gemiddeld 2000 (erg ruwe schatting).

    Kies een bepaalde hoeveelheid calorieën en probeer het een aantal weken uit. Wordt je zwaarder is het teveel, wordt je lichter te weinig. Na een tijdje weet je dan de goede hoeveelheid om op gewicht te blijven.

    2000 calorieën lijkt veel als je zo lang maar 1200 (te weinig) hebt gegeten en daar gewend aan bent geraakt.
  • vezelrijk
    vezelrijk Berichten: 44
    Opties
    Ik ben nog lang niet zo ver, ik begin er al wel aan te wennen die 1200 cal.
    Maar vraag me af of het wel goed is en hoop niet dat ik zo in een spaarstand terecht kom.
    Want ik heb jaren geleden het ziekenhuis huis dieet gedaan. De kilos vlogen eraf, maar daarna werd ik zwaarder dan daarvoor.
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Ik ben nog lang niet zo ver, ik begin er al wel aan te wennen die 1200 cal.
    Maar vraag me af of het wel goed is en hoop niet dat ik zo in een spaarstand terecht kom.
    Want ik heb jaren geleden het ziekenhuis huis dieet gedaan. De kilos vlogen eraf, maar daarna werd ik zwaarder dan daarvoor.

    Zolang je niet onder de 1200 gaat zal je waarschijnlijk niet in een spaarstand gaan. Is trouwens ook afhankelijk hoe lang je bent, als ik 1200 zou eten is dat echt niet gezond voor mij, maar ik ben dan ook 198 cm.

    Is het ziekenhuisdieet geen crashdieet? Dan is het niet zo raar dat je zwaarder werd dan daarvoor.
  • vezelrijk
    vezelrijk Berichten: 44
    Opties
    Bedankt voor de antwoorden.
  • dutchandkiwi
    dutchandkiwi Berichten: 50 Member
    Opties
    MFP heeft een stand "ik wil mijn gewicht handhaven"Dat kan richting geven net als bmr berekene etc.

    Zelf ben ik van plan (of het lukt is een tweede) MFP te blijven gebruiken ook als ik ben waar ik wezen wil. Opschrijven wat en hoe ik eet is voor mij nu een gewooonte en met de apps etc vind ik het zo makkelijk dat ik geen reden zie om ermee te stoppen. Het overzicht houden is, heb ik voor mij ontdekt, de beste manier om om te gaan met eten.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Want ik heb jaren geleden het ziekenhuis huis dieet gedaan. De kilos vlogen eraf, maar daarna werd ik zwaarder dan daarvoor.

    Dat komt simpelweg omdat als men een crashdieet gaat volgen, of bepaalde voedingsstoffen uit gaat sluiten, en je dit na een tijd weer wel gaat doen komt dit dubbel zo hard aan. Persoonlijk begrijp ik sowieso niet dat mensen het vaak te lang laten door modderen en dan ineens overnight resultaat willen zien. Dit gaat dan meestal gepaard met een crashdieet... ja de kilo's zullen er vanaf vliegen, maar wat wil je als je ineens maar 500kcal gaat eten ipv de 3000...

    Dus zoals Nepq al aangeeft; bouw het op en houd t enkele weken aan. Kom je niet aan, kun je het alsnog ophogen, maar blijf zéker niet op die 1200kcal zitten. Dat is simpelweg te weinig, helemaal als je er ook nog behoorlijk bij sport. Je breekt je lichaam op den duur gewoon af, omdat het niet genoeg voeding krijgt en dat zou je ten alle tijden willen vermijden.