te weinig gegeten... — Dutch (Netherlands)

te weinig gegeten...

Opties
Als je aan het eind van de dag alles invult en je merkt dat je te weinig hebt gegeten.
Ga je dan toch maar nog wat extra's eten (ook al is het na 20.00 uur, of laat je het en probeer je de volgende dag te beteren.

Reacties

  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    Als redelijk wat over heb sta ik wel een wat uitgebreidere snack toe als ik daar zin in heb, maar "toch nog maar wat extra's eten" om het nummer dat MFP geeft heb ik zelf in de 8+ maanden dat ik bezig ben nooit gedaan.

    Als je vaak behoorlijk onder je target zit kan je misschien structureel aanpassingen maken aan wat je gedurende de dag eet. Maar over het algemeen is het gewoon mooi meegenomen. Het geeft je wat ruimte zodat je andere dagen niet direct dingen hoeft te laten staan.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Of je maaltijden van tevoren plannen... ;)
  • m1ssannthropy
    m1ssannthropy Berichten: 52 Member
    Opties
    Ik plan vaak het avond eten een paar dagen van te voren en de rest van de dag vanaf 's ochtends erbij, voor de dag begint heb ik dan mijn schema voor de hele dag qua eten bepaald, dan heb ik al een overzicht over de hele dag en kom ik niet voor verrassingen aan het einde van de dag.
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    ik probeer voor de lunch al te weten wat ik voor mijn avond eten ga eten zodat ik bij mijn lunch eventueel een broodje ei erbij pak bijvoorbeeld om toch aan mijn cal te komen.
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    oktober 2014 aangepast
    Opties
    Ik plan altijd een hele week van te voren, alle maaltijden. Alleen wat ik met het avondeten eet weet ik van te voren meestal niet, weet wel hoeveel calorieën het maximaal mag zijn.
  • rapmusic69
    rapmusic69 Berichten: 31
    Opties
    Ik heb in elk geval geen probleem met eten voor het slapengaan, de meeste avonden eet ik nog een eiwitreep.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik ook niet, maar goed, ik plan ook alle maaltijden vooraf...
  • nt199419
    nt199419 Berichten: 40 Member
    Opties
    Hoezo zou het een probleem zijn om na 20.00 nog wat te eten?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Het maakt geen kont uit wanneer je eet, je lichaam verbrand 24 uur per dag en stopt niet op een magische wijze na 20:00. Dat is echt een fabel. Wel is het natuurlijk zo dat het er wel aan ligt wát je 's avonds allemaal eet. Ik houd meestal het ontbijt aan als het meest calorierijke maaltijd, de lunch enigszins calorierijk en het avondeten is waar voor mij het minste calorieën in zitten (zitten geen tot weinig koolhydraten, want die neem ik allemaal in de ochtend en middag).
  • nt199419
    nt199419 Berichten: 40 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Het maakt geen kont uit wanneer je eet, je lichaam verbrand 24 uur per dag en stopt niet op een magische wijze na 20:00. Dat is echt een fabel. Wel is het natuurlijk zo dat het er wel aan ligt wát je 's avonds allemaal eet. Ik houd meestal het ontbijt aan als het meest calorierijke maaltijd, de lunch enigszins calorierijk en het avondeten is waar voor mij het minste calorieën in zitten (zitten geen tot weinig koolhydraten, want die neem ik allemaal in de ochtend en middag).

    Dit precies ja.

    Eten na 2000 wordt vaak afgeraden omdat mensen na 2000 niks meer doen en alleen maar op de bank zitten en dan vaak gaan snoepen of snacken en dus ongezond eten met veel kcal binnen krijgen.

    Als je gewoon netjes je macros volgt en/of iifym eet maakt het geen kont uit op welk moment van de dag je eet.

    (Hou wel rekening met de opname mogelijkheden van je lichaam, ga dus geen proteine shake nemen met 4 scoops (100 gram) proteine om nog snel je proteine doel van die dag te halen, je lichaam kan dit namelijk bij lange na niet allemaal opnemen en dit is dus zonde van je prots)
  • Mara_
    Mara_ Berichten: 47 Member
    Opties
    Bij mij verschilt het heel erg wat ik doe qua calorieen als ik te weinig heb gegeten. Als het niet zo heel veel verschil is en ik ook weinig honger heb dan laat ik het zitten, ook met de gedachte dat ik ergens anders in de week die compensatie wel nodig heb. Als het echt heel veel is dan eet ik wel bij.
  • mennekevansolt
    mennekevansolt Berichten: 37 Member
    Opties
    Ik vraag me vaak af of de mensen, die hier dus altijd (bijna dwingende) raad geven, enige opleiding hebben gevolgd. Is maar een gedachte...
  • nt199419
    nt199419 Berichten: 40 Member
    Opties
    Ik vraag me vaak af of de mensen, die hier dus altijd (bijna dwingende) raad geven, enige opleiding hebben gevolgd. Is maar een gedachte...

    Een sport/voeding gerelateerde opleiding of gewoon een opleiding in het algemeen?
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    Een aantal wel en denk dat veel ook uit ervaring spreken of zich er gewoon heel goed in verdiepen
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik vraag me vaak af of de mensen, die hier dus altijd (bijna dwingende) raad geven, enige opleiding hebben gevolgd. Is maar een gedachte...
    Want? Het advies wat gegeven wordt op de vragen die hier gesteld worden is niet correct? of hoe bedoel je dit precies? Als je op mij doelt; ik heb geen opleiding gevolgd als voedingsdeskundige of trainer als je dat bedoelt, maar heb wel een bult aan ervaring en de kennis van heel veel gelezen artikelen. Ook heb ik heel veel uitgeprobeerd op voeding- en trainingsgebied. Ik geef dus enkel advies vanuit mijn ervaring en de opgedane kennis gaandeweg. Persoonlijk vind ik dat veel meer waarde hebben dan iets wat je uit een boek leert of leest; de praktijk wijst vaak uit of iets voor je werkt of niet, dat leert geen enkel boek.

    De meest gestelde vragen die ik hier tegenkom is hoe men af wil vallen en daar is in feite maar 1 antwoord op van toepassing; een negatieve energiebalans creëeren.

    Daarnaast zijn er simpelweg veel hypes op voedingsgebied die van alles voorschrijven en je gouden bergen beloven, terwijl men eigenlijk gewoon de basis vergeet.
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    Ik vraag me vaak af of de mensen, die hier dus altijd (bijna dwingende) raad geven, enige opleiding hebben gevolgd. Is maar een gedachte...
    Tja, als je nu ook al een (specifieke?) opleiding gevolgd moet hebben om te beslissen of je wel of niet 's avonds nog wat eet. Het mag toch duidelijk zijn dat reacties op een willekeurig forum geen (sport)medisch advies zijn. Gebaseerd op persoonlijke ervaring en eigen vergaren kennis, dat wel.
  • iBouchra
    iBouchra Berichten: 1
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Of je maaltijden van tevoren plannen... ;)

    Goede tip. Thx.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    @iBouchra, dat helpt echt hoor... vooral als men bijvoorbeeld last heeft van het niet voldoende nuttigen van voedsel, of er juist teveel van afwijken. Als je van tevore je maaltijden plant, dan weet exact wat je binnen krijgt en hoeveel.