minder eten, minder honger — Dutch (Netherlands)

minder eten, minder honger

Opties
Hoe minder ik eet, hoe minder honger ik heb.
Hoe kan dat?
vooral als ik vergeet te ontbijten, dan komt die honger ook niet. Ja uiteindelijk wel, maar pas ergens in de middag.

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Je lichaam is een prachtig ding, want het kan zich snel adapteren. Dit is dus puur gewenning. Ik eet bijvoorbeeld op vaste tijdstippen en mijn lichaam geeft dan prima aan als ik wat zou moeten eten. Zou ik dit ineens omgooien en het een tijdje op een hele andere wijze doen, dan zal het zich naar gelang aanpassen.
  • rapmusic69
    rapmusic69 Berichten: 31
    Opties
    Het kan ook natuurlijk dat je door MFP te gebruiken zaken eet die meer vulling geven (eiwitten en vooral vezels) en je daardoor minder een "lege maag" gevoel hebt.

    Anderzijds zou ik toch regelmatig eten ongeacht je honger, binnen je doelen uiteraard.
  • BlueEyez1984
    BlueEyez1984 Berichten: 67 Member
    Opties
    De dag start in met een glas lauwwarm water met citroen. Ik ontbijt ook niet, ja pas later op de dag: om 11 uur. Dan neem ik wat fruit en een ewitshake. Hierdoor blijft mijn bloedsuikerspiegel in de ochtend stabiel en daar heb ik de hele dag profijt van, lees: geen vreetbuien. Eigenlijk eet ik alles tussen 11 en 8/9 uur in de avond en de rest van de tijd vast ik, dan drink ik alleen water, thee en koffie, zonder kcal. Ook wel Intermittend Fasting genoemd. Deze wijze bevalt mij wel!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Waarom vast je? Als je wilt afvallen draait het om een negatieve energiebalans en wanneer je eet maakt niets uit, omdat je stofwisseling 24/7 werkt. Bloedsuikerspiegel wil je om gezondheidsredenen stabiel houden? Als je om 11:00 fruit & een eiwitshake nuttigt, schiet je suikerspiegel behoorlijk omhoog namelijk.
  • anjatjev1969
    anjatjev1969 Berichten: 99 Member
    Opties
    Ja idd ik ben gewoon om om 10u en 14u stuk fruit te eten... Als ik de horloge niet id gaten heb... Wel dan heb ik honger... Kijk ik naar de horloge ... En idd ... Tijd om te knabbelen dan!
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    vezelrijk schreef: »
    Hoe minder ik eet, hoe minder honger ik heb.
    Hoe kan dat?
    vooral als ik vergeet te ontbijten, dan komt die honger ook niet. Ja uiteindelijk wel, maar pas ergens in de middag.

    Als je ontbijt komt je spijsvertering op gang. Maar het schijnt niet gezond te zijn om je ontbijt over te slaan