Wéér een nieuwe start — Dutch (Netherlands)

Wéér een nieuwe start

Opties
Afgelopen maandag teruggekomen van vakantie. Voor mijn gevoel niet echt heel erg gek gedaan want het eten in Vietnam is superlekker en mager. Veel vis gegeten en garnalen maar ja, ook de nodige wijntjes en toch twee warme maaltijden per dag en een uitgebreider ontbijt dan normaal gesproken dus 3 kg erbij. En dat bovenop de andere kilo's die er het afgelopen jaar toch weer bijgekomen zijn. Dus maar weer met frisse moed begonnen om er 10 kg af te gaan werken. December is misschien niet de handigste maand om te starten maar wat er niet aankomt hoeft er ook niet af in januari. Hopelijk zal ik wat steun hebben aan mijn lotgenoten op deze site !

Reacties

  • wannebeeslim
    wannebeeslim Berichten: 28 Member
    Opties
    Welkom Francisriezouw! Je hebt een goede keus gemaakt om je hier aan te sluiten. Er lopen hier veel ervarings deskundigen rond die je echt goed advies kunnen geven. Ik heb hier al heel veel opgestoken in korte tijd. Veel meer als menigeen ander fora. Geen onzin adviezen maar dat ga je vanzelf wel lezen. :D Heel veel succes hier!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Francis, succes met je -10kg uitdaging! Onthoud de regel "kcal in vs kcal out". Zorg ervoor dat je meer verbrand dan je tot je neemt, dan val je af. Probeer te achterhalen met hoeveel kcal je bijvoorbeeld op gewicht blijft en ga daar bijvoorbeeld 300kcal onder zitten. Ik heb persoonlijk de voorkeur om "zoveel mogelijk" te blijven eten en mijn trainingen intenser te maken om toch die negatieve energiebalans te creëren.

    Als je wellicht niet zo goed weet wat je onderhoudsniveau is qua kcal, dan kun je dit heel makkelijk zelf uitrekenen. De links staan hier op het forum vermeld. Je komt dan je BMR te weten, maar ook je TDEE. Dit blijft in principe een richtlijn, want je zelf moeten ontdekken wat precies bij je past en waar je je goed bij voelt.

    Succes!
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    Denk maar zo: December is bij uitstek de beste maand om te beginnen, kan het daarna alleen maar makkelijker worden. :) Succes!
  • waiting70
    waiting70 Berichten: 20
    Opties
    Hier ook een nieuwe start, had mijn profiel hier nog maar met de start zag ik dat er toch wel veel bijgekomen is weeral..... Beter nu beginnen dan na de feestdagen denk ik maar zo :p
  • Rientje1975
    Rientje1975 Berichten: 58 Member
    Opties
    Welkom!
    Inderdaad goed om nu te beginnen. Uitstellen levert niks op, hooguit extra kilo's ;-)
    Succes!