lijnzaad en havermout — Dutch (Netherlands)

lijnzaad en havermout

Opties
Ik heb wat onderzoek gedaan op het internet en ja, k vond misschien interessante info betreffende lijnzaad en havermout. Havermout zou je bloedsuikerspiegel op peil houden en ook door zijn hoge concentratie aan vezels zorgt havermout voor een goede stofwisseling en een vlotte darmtransit, twee elementen die van groot belang zijn voor gezond en efficiënt afvallen. Havermout is goed voor je spijsvertering. Het verbrandt snel vetten, kweekt minder vet, en méér en stevigere spieren. Dat komt door de aanwezigheid van trage, gezonde koolhydraten die door je bloed traag en gelijkmatig worden opgenomen door je bloed. Daardoor is havermout (pap en koeken) dé favoriete voeding van krachtsporters en bodybuilders.
http://leefgezonder.blogspot.be/2011/10/havermout-doet-je-gezond-gewicht.html
4.Gebroken lijnzaad. http://www.natuurlijke-producten.com/tips/afvallen-op-een-natuurlijke-manier-5-gouden-tips.html
Lijnzaadolie is heel goed in het zuiveren en verwijderen van giftige afvalstoffen. Het oliegehalte van lijnzaad beschermt het spijsverteringskanaal waardoor de spijsvertering wordt bevordert. Een regelmatige spijsvertering leidt ook sneller tot gewichtsverlies. Door een klein beetje lijnzaad door je yoghurt, salade, smoothies te mengen, zal je al snel een werkend effect merken.
Ik heb in elk geval vandaag dit getest, havermout met amandelmelk op het vuur opgewarmd. Amandelmelk heeft ook wel enkele goede eigenschappen en is een goede smaak bij de havermout vind ikzelf. Ik heb er ook een lepel rozijnen en 2 lepels gebroken lijnzaad bijgedaan(van het vuur) . Het is zeker voor herhaling vatbaar en ik heb geen honger of zin in iets nog gehad nu al een paar uur na de maaltijd.
Misschien hebben jullie er ervaring mee of kan je het nakijken of ook eens proberen .. laat maar weten eh! Ik heb alles al geprobeerd dus dit eens proberen zag ik ook wel zitten :wink:

Reacties

  • wannebeeslim
    wannebeeslim Berichten: 28 Member
    Opties
    Havermout is voor mij bij uitstek dé maaltijd om de dag te beginnen. Ik kan er úren op vooruit en ik vind het heerlijk! Vooral op sportdagen is het een ontbijt waarmee ik echt kan knallen (op mijn manier danhe ;) ) Het verschil is echt zooo groot qua verbranding. Met een ontbijt van knäckebröd met mager beleg bv kan ik lang niet zo goed sporten als met havermout. Ik eet het meestal met magere melk of aangelengde melk met water, daar doe ik altijd 4 eetlepels havermout in en 2 eetlepels muesli. Daarbij een theelepel kaneel ( supergezond) dan eventueel wat noten en soms wat honing maar niet altijd. Ik zet het ook vaak s'avonds al klaar in de koelkast (overnight oats) dan kan het heerlijk intrekken. Lijnzaad ben ik niet zo'n fan van in mijn havermout maar.....daar maak ik weer geweldige gezonde crackers van in de magnetron. :D
  • wannebeeslim
    wannebeeslim Berichten: 28 Member
    Opties
    Deze lijnzaadcrackers maak ik meestal! Echt heerlijk :D
    http://degezondefoodie.nl/2013/12/29/superfood-crackers/
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    december 2014 aangepast
    Opties
    Ik ontbijt áltijd met havermout. Ik at het al voordat het populair werd :stuck_out_tongue_closed_eyes:

    Ik eet het elke ochtend dus, inclusief gebroken lijnzaad, chiazaad & eieren. Ik weeg mijn 70gr havermout af, doe er de lijnzaad en chia bij... kokend water erop en zorg dat het super vloeibaar is... goed, maar voorzichtig (anders klotst het over de rand van het bord), roeren. Dan 3 eitjes erin tikken... wederom goed roeren... dan 4,5 minuut op 450watt in de magnetron (om de eieren te laten garen)... Daarna wederom goed roeren, halve eetlepel rauwe honing erdoor... Vervolgens nog 3 klein gesneden eiwitten er doorheen en even laten staan (het is héét)... en voila... eet smakelijk!
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Ik ontbijt áltijd met havermout. Ik at het al voordat het populair werd :stuck_out_tongue_closed_eyes:

    Ik ontbijt ook iedere dag met havermout :P Deed ik toen ik klein was altijd, daarna lange tijd niet meer en nu ben ik er het laatste jaar weer mee begonnen. Ik meng mijn havermout altijd met wat roggevlokken (goede textuur/smaak combinatie) en bak vaak een appel welke ik erdoorheen meng.

    Lijnzaad eet ik ook elke dag, meng ik met wat tonijn (uit blik) samen met een beetje extra vergine olijfolie.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Het voordeel van havermout is ook dat het geen drol kost :smiley:
  • waiting70
    waiting70 Berichten: 20
    Opties
    Recent bak ik ook taart met havermout, met dit recept , best lekker als ontbijt ook koud
    http://forum.dutchbodybuilding.com/f33/gezonde-muffin-162611/ best lekker ik doe er amanmajbqmq65ec9.jpg
    delen, cashew, en andere noten bij, ook goji bessen