Stoppen met roken! — Dutch (Netherlands)

Stoppen met roken!

Opties
Hallo!

Inmiddels 30 kilo lichter en ik heb nog een weg te gaan om wat kilo's af te vallen. Eigenlijk probeer ik niet meer in kilo's te denken, maar te denken aan: spiermassa omhoog en vetpercentage naar beneden. Dat lukt tot toe aardig met een nieuwe manier van trainen, veel krachttraining, weinig cardio en meer eten.

Maar nu komt tie: ik ga stoppen met roken! Al een tijd stel ik het uit, met de smoes "ik kom aan als ik stop met roken'. Nu heb ik toch de knoop doorgehakt om het gewoon te gaan doen! Gisteren een gesprek gehad met een stoppen met roken-coach en ik ga het middel Champix gebruiken.

"Ze"zeggen dat je stofwisseling iets lager wordt.....maar als ik met een calorie deflict blijf eten en hard blijf trainen dan zou ik toch niet aan moeten komen?
Veel mensen die flink aankomen door het stoppen met roken zoeken een vervanging voor het eten en gaan meer eten en snoepen. Dat is iets wat ik voorneem en besluit om niet te gaan doen!

Ik ben benieuwd naar andere ervaringen.

Is het je gelukt om te stoppen met roken?
Ben je aangekomen? Zo ja, komt het door je eetgedrag?
Heb je tips om te stoppen met roken en toch je afval tendens door te kunnen zetten?

Ik hoor heel graag van jullie!


Reacties

  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    december 2014 aangepast
    Opties
    Wat goed dat je gaat stoppen met roken! Als je 30 kilo kan afvallen, moet je zeker ook wel het doorzettingsvermogen hebben om te kunnen stoppen met roken lijkt mij :)

    Zolang je minder energie binnen krijgt dan dat je verbruikt zal je blijven afvallen, misschien iets langzamer omdat je stofwisseling wat zou kunnen veranderen maar dat weet ik eigenlijk niet. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het je gaat verlopen ;)
    En inderdaad, veel mensen komen aan na het stoppen met roken, maar dat komt gewoon omdat ze meer gaan eten dan eerst.

    Ik ben ook benieuwd wat voor een effect het stoppen met roken op je sportprestatie zal gaan hebben. Lijkt mij dat je (na enige tijd) veel beter zal gaan presteren (wat je stofwisseling weer verhoogd ;))
  • waiting70
    waiting70 Berichten: 20
    december 2014 aangepast
    Opties
    Ik ben eerst gestopt met roken, nu in feb 3 jaar geleden. Ja in het begin viel het mee maar ondertussen zijn er toch een 15 kg bijgekomen. Daar had ik karakter voor en nu hopelijk om gewicht te verliezen ook . Het is wel zo dat je metabolisme vertraagt ja door te stoppen en ook met de leeftijd. Dus ik gebruik dat steeds als excuus dat ik daarom niet vermager maar weet beter nu ... ik maak het me te makkelijk met excuses. Ben nu 3 weken gestart terug met fitness (3 a 4 keer per week) en water drinken en hier terug te komen. Mijn spierziekte had ik als excuus ook vaak maar in feite lukt het me vrij goed op de fitness. ik bouw het min of meer op nog voorlopig :p
    Ik ben gestopt door mezelf te brainwashen. Elke keer dat ik buitenstond in de koude praatte ik tegen mezelf (in gedachten). Ik vroeg dan of ik ervan genoot en antw was neen want ik wilde binnen staan, daar was het te doen en warm en gezellig enz. Vond ik het lekker? antw was neen want ik sleurde van mn sigaret omdat het te koud was, was niet rustig aan het inhaleren. Vraag of ik het me kon permitteren de sigaret in de lucht weg te blazen? antw neen want als ik dat geld spaarde kon ik vele andere dingen doen of kopen enz enz dus tijd dat je rookt en buitenstaat de vraagjes stellen en ... ik werd er zelf ambetant van en ben gestopt omdat er teveel neen als antwoord was :p:p succes ! ps rookstop deed ik ook 125 euro en 2 dagen later rookte ik terug. je moet er klaar voor zijn in je hoofd ook
    Succes!!!
  • rijmkonijn
    rijmkonijn Berichten: 30 Member
    Opties
    hoi,
    ik ben gestopt in april vorig jaar. Niet voor de anderen maar vooral voor mezelf. Ik had al 2 pogingen gedaan jaren er voor (en hervallen), omdat iedereen me zei dat het slecht was, dat dit en dat dat. ik denk dat het daardoor verkeerd liep. In april was het dus voor mezelf en alleen voor mezelf, op mijn manier en zelfs zonder iets te zeggen aan mijn omgeving, behalve 2 vriendinnen. Zo heb ik het gedaan : gedurende 3 maand ervoor verminderen (iedere keer de eerste sigaret afschaffen en alle sigaretten opschrijven) om er dan mee op te houden want ik was het moe van alles te noteren. Ik was toen gezakt tot 6 per dag.
    Mijn man merkte pas na een week dat ik niet meer rookte. ik ben er van uit gegaan dat ik alleen "vandaag" niet zou roken en morgen wel zou zien.
    Deze keer had ik, vOOr de stop, eerst een dieet gedaan om zoveel mogelijk gewicht te verliezen. Ik ben altijd een beetje te rondborstig geweest :) . Nadien ben ik 20 kg terug bij gekomen. Pas in juni dit jaar kreeg ik mijn gewicht stabiel rond +20kg (3 kg meer dan dat ik er voor kwijt was geraakt) en ik probeer deze nu weer te verliezen. Voor mij was het dus een lange termijn project waarvan ik nu in de laatste fase zit.
    Zelfs vandaag nog denk ik soms, als de goesting boven komt, : OK je mag roken maar wacht tot morgen. Zo ben je zeker dat het een beslissing is om opnieuw te beginnen en geen bevlieging.
    Zelfs met 20 kg meer vind ik het een van de beste beslissingen die ik genomen heb.
    heel veel succes.
  • waiting70
    waiting70 Berichten: 20
    Opties
    rijmkonijn schreef: »
    hoi,
    ik ben gestopt in april vorig jaar. Niet voor de anderen maar vooral voor mezelf. Ik had al 2 pogingen gedaan jaren er voor (en hervallen), omdat iedereen me zei dat het slecht was, dat dit en dat dat. ik denk dat het daardoor verkeerd liep. In april was het dus voor mezelf en alleen voor mezelf, op mijn manier en zelfs zonder iets te zeggen aan mijn omgeving, behalve 2 vriendinnen. Zo heb ik het gedaan : gedurende 3 maand ervoor verminderen (iedere keer de eerste sigaret afschaffen en alle sigaretten opschrijven) om er dan mee op te houden want ik was het moe van alles te noteren. Ik was toen gezakt tot 6 per dag.
    Mijn man merkte pas na een week dat ik niet meer rookte. ik ben er van uit gegaan dat ik alleen "vandaag" niet zou roken en morgen wel zou zien.
    Deze keer had ik, vOOr de stop, eerst een dieet gedaan om zoveel mogelijk gewicht te verliezen. Ik ben altijd een beetje te rondborstig geweest :) . Nadien ben ik 20 kg terug bij gekomen. Pas in juni dit jaar kreeg ik mijn gewicht stabiel rond +20kg (3 kg meer dan dat ik er voor kwijt was geraakt) en ik probeer deze nu weer te verliezen. Voor mij was het dus een lange termijn project waarvan ik nu in de laatste fase zit.
    Zelfs vandaag nog denk ik soms, als de goesting boven komt, : OK je mag roken maar wacht tot morgen. Zo ben je zeker dat het een beslissing is om opnieuw te beginnen en geen bevlieging.
    Zelfs met 20 kg meer vind ik het een van de beste beslissingen die ik genomen heb.
    heel veel succes.

    Idd stoppen met roken heeft zo zijn gevolgen gehad op het lichaaam ... ik probeer het nu ook eraf te krijgen en het is een echt gevecht geworden, elke dag opnieuw.....
  • Manalyamini
    Manalyamini Berichten: 1
    Opties
    vanmorgen mijn laatste gerookt (hoop ik)
  • Livewithjoy_
    Livewithjoy_ Berichten: 53 Member
    Opties
    Bedankt voor jullie adviezen!! Ik heb zitten twijfelen hoe ik erop zou reageren :p

    Ik heb zelf de overtuiging dat je niet aankomt van stoppen met roken. Je komt aan van eten, no offense.

    De wil is er om te stoppen met roken en zoals ik als schreef blijf ik (onder begeleiding van mijn trainer) trainen en met een caloriedeflict eten. Gisteren heb ik mijn laatste sigaret gerookt, ik ben er klaar voor. Waarom nog wachten tot 2015 om ermee te stoppen?

    Ik hou jullie op de hoogte hoe het gaat met het stoppen en het trainen en vormen van mijn lichaam (meer spiermassa, minder vetmassa)

  • SteadfastDharma
    SteadfastDharma Berichten: 133 Member
    Opties
    Bravo!