Deel je wandel- en fietsroutes, met foto's :) — Dutch (Netherlands)

Deel je wandel- en fietsroutes, met foto's :)

Opties
SteadfastDharma
SteadfastDharma Berichten: 133 Member
Wandelen is voor mij werkelijk de hemel op aarde. Lekker met het hondje door de ruime omgeving van mijn dorp stappen. Zeker op dagen als vandaag, 2de Kerstdag, is dat beslist geen straf.

Loop jij ook graag? Wandelend of joggend? Of fiets je wellicht lekker? Misschien kunnen we dan routes delen en foto's laten zien aan elkaar.

Ik begin met:

Een wandelroute, zo'n 12 kilometer, door de Weperpolder/het Tjongerbosje NO van mijn dorp:
kaqkyn19hlqk.png

Voor het fotoalbum van vandaag, zie imgur.com.

Waar beweeg jij buiten en hoe ziet het er daar uit? Ik ben benieuwd.
«1

Reacties

  • JanKoster
    JanKoster Berichten: 4 Member
    Opties
    Dat is best een forse wandeling. Maar je had goed weer zie ik.
    Ik loop 5 à 6 keer per week. Gemiddeld 10 kilometer. Ik doe het om te bewegen maar geniet ook van de ruimte die er in mijn hoofd door ontstaat. Af en toe heb ik geen zin maar dan heb ik 's avonds spijt. En ik loop, weer of geen weer. Soms vind ik regen zelfs lekker.
    Kortom; ik snap je wel.
  • Jottem
    Jottem Berichten: 31 Member
    Opties
    Wat een mooie foto's! Het is idd een flinke wandeling, maar in die omgeving zeker de moeite waard. Met welk systeem registreer jij je wandeling/stappen? Ik gebruik "runkeeper" via mijn mobiel, maar die verbruikt behoorlijk wat batterij. Hoe is dat bij jou? Ben echter niet zo fanatiek, meestal loop ik echt in de buurt van ons huis. Via "de kortste omweg" naar het winkelcentrum ofzo ;) .
  • SteadfastDharma
    SteadfastDharma Berichten: 133 Member
    Opties
    Jottem schreef: »
    Met welk systeem registreer jij je wandeling/stappen? Ik gebruik "runkeeper" via mijn mobiel, maar die verbruikt behoorlijk wat batterij. Hoe is dat bij jou?
    IK heb een Android-toestel en draai daar Moves op. Meestal gaat dat goed, als schort het soms aan hoe accuraat de app registreert -vandaag nog heeft hij bijna een kilometer gemist om onduidelijke redenen-

  • SteadfastDharma
    SteadfastDharma Berichten: 133 Member
    Opties
    Vandaag voor het eerst gelopen met Runtastic als app. De eerste ruime kilometer was ik vergeten om 'm aan te zetten -Moves draait altijd op de achtergrond-, maar daarna werd mijn wandeling goed geregistreerd. Fijne app, vind ik. Nu nog zien te koppelen aan MFP.

    De route van vandaag, 9,6km geregistreerd (ong.1,4km onbreekt).
    Screenshot_2015-01-02-18-21-31.png
  • SteadfastDharma
    SteadfastDharma Berichten: 133 Member
    Opties
    Nog net een fraaie volle-maan-wandeling kunnen maken voor het bedtijd werd :) Iets meer dan 5 km; met mijn gewicht/tempo ruim 270kCal (wat ook niet erg is :wink: )

    Screenshot_2015-01-02-22-23-29.png
  • SteadfastDharma
    SteadfastDharma Berichten: 133 Member
    Opties
    Vandaag met de fiets op en neer gegaan naar het Drents-Friese Wold; het Buitencentrum bij Appelscha. Heen en weer is dat ruim 11km. Ik had gisteren een grote mand voor op de fiets gemonteerd. Vandaag zat daar mijn hondje in :smile:

    Dit is mijn hondje, Mickey:
    IMG_20141226_113700.jpg

    Door een besneeuwd en beijst bos geploeterd met z'n tweeën. Over het Aekingerzand, langs de grens tussen Drenthe en Friesland en toen weer terug. Het was behoorlijk inspannend, omdat het zo glad was onderweg.

    Dit was de route, een kleine 9 kilometer:
    a6u04ye31kk6.png

    En bij terugkomst bij het Buitencentrum in het restaurant IJgenweis me heerlijk volgegeten. Met het terugfietsen en de standaard wandelingen die Mickey en ik de rest van de dag nog doen ('s middags nog eens vijf kilometer en 's avond voor het slapen gaan nog een kleine drie), kan dat ruim uit.

    Elke dag zou moeten zijn als vandaag :smiley:
  • awgl1961
    awgl1961 Berichten: 1
    Opties
    zb8ewj0ebjt8.jpg
    wij wandelen haast elke midddag een rondje bosweg zoals wij het noemen dit is 5 km. Ook doe ik georganiseerde wandel tochten lopen, zaterdag ga ik trap als de wered uit in goes lopen
  • SteadfastDharma
    SteadfastDharma Berichten: 133 Member
    Opties
    Mooie foto! Staat er nou een straaljager op een bult in de wei, ongeveer waar regenboog en bui elkaar ontmoeten? O_o
  • tinygirl2
    tinygirl2 Berichten: 16 Member
    Opties
    Ik heb net 4 kilometer in een uur gelopen, ik mag nog niet hardlopen.
    ik heb rugproblemen maar lopen gaat al lekker
  • SteadfastDharma
    SteadfastDharma Berichten: 133 Member
    Opties
    Vanmiddag een rondje Fochteloërveen gedaan en een hoekje van de Compagnonsbossen bij Ravenswoud. Het was er prachtig! Op de fiets heen en terug. Vooral lopend ter plaatse. Mickey, mijn hondje, heeft deels meegelopen met de fiets, maar ook lekker warm ingepakt voorop in zijn mand gezeten en in de rondte gekeken.

    Foto's:
    IMG_20150206_123051.jpg
    IMG_20150206_123734.jpg
    IMG_20150206_123752.jpg
    IMG_20150206_123901.jpg
    IMG_20150206_124248.jpg
    IMG_20150206_124255.jpg
    IMG_20150206_130820.jpg
    IMG_20150206_131712.jpg

    Al met al een kleine 20km gefietst waarvan ongeveer de helft met Mickey voorop in de mand (= +15kg) en zo'n 4km gelopen over een welhaast onbegaanbaar 'pad'; een veendijk die door de aanwezige kudde Heckrunderen en Schotse Hooglanders helemaal kapot was gelopen. Die diepe sporen waren vervolgens bevroren. En tot slot lag daar dan nog een laagje sneeuw overheen. Wow... Dat vergt heel veel concentratie en balans :smiley:

    Nou, goed. Het was geweldig buiten! Klaar.
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    klinkt goed :)
  • tinygirl2
    tinygirl2 Berichten: 16 Member
    Opties
    mooie foto's
  • aischari40
    aischari40 Berichten: 64 Member
    Opties
    Wauw wat een mooie foto's! Als ik wandel maak ik eigenlijk nooit foto's ;)
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    februari 2015 aangepast
    Opties

    De blauwe route in castricum gelopen met de boswachter en daarna in de middag de rode route. Was heerlijk weer voor (alleen 15 km op een dag is iets te veel voor de kinderen )
  • mbforfree
    mbforfree Berichten: 6 Member
    Opties
    ehm, hoe krijgen jullie die routes hier gekopieerd? Sorry, ik weet het, ben een echte digibeet :)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Zo, dat zijn mooie kiekjes!
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Is dat nou een planken-paadje dat precies onder water (ijs) ligt?
  • SteadfastDharma
    SteadfastDharma Berichten: 133 Member
    Opties
    @mbforfree: Ik maak een schermafdruk -op mijn telefoon- en plaats die hier;

    @ave1969: Yup, een knuppelpad dat onder water en ijs lag. Dat was een spannend stukje van het tracée :smiley:
  • LiesbethCouperus
    LiesbethCouperus Berichten: 76 Member
    februari 2015 aangepast
    Opties
    Wat leuk! Je woont in de buurt :)
  • aischari40
    aischari40 Berichten: 64 Member
    Opties
    Gisteren heerlijk gewandeld met manlief, van Warnsveld naar kasteel Hackfort in Vorden. Onderweg hebben we heerlijk op een bankje in de zon ontbeten, waarna we verder zijn gaan wandelen. Bij kasteel Hackfort aangekomen, daar rondgestruind en rond gekeken, een kop koffie gedronken, en richting dorp Vorden gelopen, waar we heerlijk hebben geluncht bij Bistro de Rotonde. Vanuit daar weer richting huis gelopen via een andere weg terug, we kwamen uit op bospaadjes, modderpoelen waar we nog nooit waren geweest, waarvan we het bestaan niet eens wisten. Al met al een lekkere 20 km gewandeld met de zon op ons gezicht!
  • SteadfastDharma
    SteadfastDharma Berichten: 133 Member
    Opties
    :) Mooi is het daar. En die sneeuwklokjes... liehieeff! 20km Is niet niks trouwens. Bravo.
  • SteadfastDharma
    SteadfastDharma Berichten: 133 Member
    Opties
    @oranjekoek Aan je naam te zien zijn we streekgenoten inderdaad :)
  • aischari40
    aischari40 Berichten: 64 Member
    Opties
    c2alx88br6df.png

    Na een lui en relaxweekend, hadden we vanavond weer zin in een heerlijke wandeling.
    Bij ons in Zutphen hebben ze een klompenpad, die we nog nooit hebben gelopen, maar ooit willen gaan lopen. Vanavond vast een voorproefje, vanaf ons huis richting Bronsbergermeer gelopen en vanaf daar een gedeelte klompenpad gelopen. Ik ben op plekken geweest waarvan ik het bestaan niet eens weet. :\ Het eerstkomende weekend dat het redelijk weer is en wij tijd hebben, gaan we het maar eens helemaal lopen bij daglicht.
    Maar over 2 weken lopen we eerst in Winterswijk de 25 km Rode Kruis tocht.
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Knap hoor, dat zijn al ferme wandelingen aan een serieus tempo!
  • SteadfastDharma
    SteadfastDharma Berichten: 133 Member
    maart 2015 aangepast
    Opties
    Vandaag weer eens heerlijk gewandeld met Mickey (m'n hondje). Een fraaie route pal naast het dorp, waar Mickey hoofdzakelijk los kan lopen. Met het weinige licht van vandaag viel er niet veel te fotograferen, op een leuke eierboerderij na waar de kippen buitenspelen tussen de bomen :)

    De Route
    Screenshot_2015-03-20-16-58-30.png

    De kippentjens - druk in voorbereiding voor Pasen ;)
    IMG_20150320_161400.jpg

    Je ziet er een paar op de voorgrond, de rest links van de stal verder achterin het terrein.

    Het enige jammere van mijn gewichtsafname is, het gróte verschil in kCal-verbruik/gelopen km. Ik kan me wandelingen als deze herinneren waarbij ik in één klap ruim 600kCal wegbrandde. Nu een 'schamele' 450+kCal :) Het loopt wel veel lekkerder zo. Dat dan weer wel.