Help! — Dutch (Netherlands)

Help!

Opties
moniqueb74
moniqueb74 Berichten: 7 Member
Hallo allemaal,
ook ik zal me maar even voorstellen,
ik ben Mo, 40 jaar getrouwd en trotse moeder van een zoon van 10. Na vanaf mijn jeugd al verschrikkelijk te jojoën en meerdere malen 30 kilo eraf ( en er weer bij natuurlijk!) alweer een nieuwe poging begonnen.
Gebruik sinds 2 januari de app en ben tot nu toe 6.3 kilo kwijt. Wil eigenlijk naar de 80 kilo maar onder de 3 cijfers is het eerste doel.
Sporten doe ik minimaal 4 keer per week, variërend van zwemmen (wedstrijdtraining), hardlopen en fietsen op zowel mountainbike als racefiets en dan fiets ik ook nog zo'n 4 keer per week 25 km. naar mijn werk. Beweging genoeg dus!
Regelmaat is moeilijk omdat ik in de zorg werk, maar he moet toch maar eens keer gaan lukken om de kilo's er af te krijgen en dan ook er af te houden.
Iedereen heel veel succes hier!!!!

Reacties

  • moniqueb74
    moniqueb74 Berichten: 7 Member
    Opties
    moniqueb74 schreef: »
    Hallo allemaal,
    ook ik zal me maar even voorstellen,
    ik ben Mo, 40 jaar, getrouwd en trotse moeder van een zoon van 10. Na vanaf mijn jeugd al verschrikkelijk te jojoën en meerdere malen 30 kilo eraf ( en er weer bij natuurlijk!) alweer een nieuwe poging begonnen.
    Gebruik sinds 2 januari de app en ben tot nu toe 6.3 kilo kwijt. Wil eigenlijk naar de 80 kilo maar onder de 3 cijfers is het eerste doel.
    Sporten doe ik minimaal 4 keer per week, variërend van zwemmen (wedstrijdtraining), hardlopen en fietsen op zowel mountainbike als racefiets en dan fiets ik ook nog zo'n 4 keer per week 25 km. naar mijn werk. Beweging genoeg dus!
    Regelmaat is moeilijk omdat ik in de zorg werk, maar he moet toch maar eens keer gaan lukken om de kilo's er af te krijgen en dan ook er af te houden.
    Iedereen heel veel succes hier!!!!

  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Succes Monique!
  • MissMormie
    MissMormie Berichten: 35
    Opties
    Hey Monique,
    Goed van je dat je toch weer aan het afvallen gaat, niet iedereen zou die motivatie weer kunnen vinden. Knap!

    Je zegt dat je al meerdere keren bent afgevallen, maar dat het er dan telkens weer aan kwam. Heb je al een idee hoe je dat dit keer gaat voorkomen? Door hier vooraf over na te denken vergroot je de kans op succes. Sta stil bij waarom het eerder niet goed gegaan is, wat kun je dan deze keer anders doen?



  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    welkom en succes
  • moniqueb74
    moniqueb74 Berichten: 7 Member
    Opties
    Ja ja. Ik weet ook precies waardoor het komt dat ik iedere keer weer aankom. Heb nu een goede motivatie met de MFP-app, door me heel bewust te worden wat ik allemaal in mijn mond stop. En mijn thuisfront probeert me op alle mogelijke manieren te steunen.
    En ik moet eerlijk zeggen dat ik al die keren veel afgevallen met crashen en nu probeer ik gewoon gezond te eten. ( wel met behulp van aanwijzingen van een diëtiste), maar zeker niet meer crashen.
    Ga gewoon mijn best doen. Eerst maar eens afvallen en dan focussen op het eraf houden.
    Bedankt voor de tip miss mormie :)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    februari 2015 aangepast
    Opties
    Wellicht helpt het jou als je je BMR en TDEE weet, dat je daardoor een richtlijn hebt voor je aantal te nuttigen kcal.
  • Rientje1975
    Rientje1975 Berichten: 58 Member
    Opties
    Welkom.
    Als het je lukt om qua eten je leefstijl te veranderen, dan heb je al heel veel gewonnen. Dat volhouden is de volgende stap. Ik vind dat een hele moeilijke.
    Succes!!!
  • nicolet789
    nicolet789 Berichten: 25 Member
    Opties
    Dat is nog het moeilijkste: wat je eraf krijgt eraf houden. Deze app helpt je wel heel goed om te zien wat je nu eigenlijk verbruikt en wat je binnenkrijgt. Misschien moet je gewoon alles blijven registreren, ook als je je streefgewicht hebt bereikt. Althans, dat ben ik van plan om te gaan doen.
  • nicolet789
    nicolet789 Berichten: 25 Member
    Opties
    Hallo Mo, misschien is dit nog een leuke site voor je: http://www.refusetoregain.com
  • moniqueb74
    moniqueb74 Berichten: 7 Member
    Opties
    Hoi Nicolet,

    bedankt voor de tip!
    Net pas weer begonnen na een heerlijke vakantie met onze nieuwe camper. Lekker naar Spanje geweest, maar ook weer de nodige kilootjes erbij na al die lekkere tapas, wijn en Sangria.
    We gaan er weer tegenaan!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Monique, heb je inmiddels al enig idee met welke cijfers je kunt werken qua kcal? Dit is makkelijker en geeft je houvast om gewicht te verliezen, maar ook om op gewicht te blijven.
  • moniqueb74
    moniqueb74 Berichten: 7 Member
    Opties
    Heb ik eerlijk gezegd nog niet naar gekeken. Hoe kun je dat berekenen dan? Heb je een link voor mij misschien?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Die zijn hier op het forum te vinden. Als je even zoekt, dan krijg je een link waar je dit kunt doen. Je kunt ook even in google zelf zoeken op "BMR en TDEE berekenen", dan krijg je ook een link waar je dat kunt doen.
  • moniqueb74
    moniqueb74 Berichten: 7 Member
    Opties
    Inderdaad, heb het gelijk even gedaan. Ga er me nu even in verdiepen. Thanks
  • anjatjev1969
    anjatjev1969 Berichten: 99 Member
    Opties
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Beetje laat maar toch een hartelijk welkomen veel succes Monique!
  • anjatjev1969
    anjatjev1969 Berichten: 99 Member
    Opties
    Succes monique als we elkaar blijven steunen gaat het ons zeker lukken! :)
  • Adnilleke
    Adnilleke Berichten: 162 Member
    mei 2015 aangepast
    Opties
    Hey Monique we zijn blij met jou derbij ;):smile: en samen gaan we der tegenaan :)
  • Divoxes
    Divoxes Berichten: 6 Member
    Opties
    Heey Monique, heel veel succes toegewenst!