ervaringen met eetvisie Pascal Naessens? — Dutch (Netherlands)

ervaringen met eetvisie Pascal Naessens?

Opties
Iemand die deze visie volgt? Zij gebruikt "puur" eten, zo weinig mogelijk bewerkte voedingsmiddelen, en combineert gewoonlijk vlees of vis met (veel of verschillende) groenten.
Dus eigenlijk geen aardappelen, geen rijst, geen pasta, geen brood...
Ik maak soms gerechtjes klaar van haar boeken, en ik moet zeggen, lekkerrrr en ik heb er echt wel genoeg mee, ook al dacht ik dat dat niet kon zonder aardappelen of rijst/pasta :smile:
Het is een beetje aanpassen van het standaard patroon groenten + aardappelen + vlees of vis of de traditionele boterham met beleg.
Maar ik merk wel dat ik zo geen "overladen" gevoel meer heb na het eten, alles verteert precies beter.
Nu wou ik eens vragen of er hier nog mensen zijn die deze eetvisie kennen en volgen. En wat jullie bevindingen zijn.

Voorlopig heb ik hiermee nog niet veel gewichtsverlies gemerkt, toch niet zoveel als ik gehoopt had, maar daarvoor zal ik nog net iets minder moeten snoepen en wat minder moeten eten in het algemeen! :blush:
Alleen voel ik me al wel gezonder, en dat is toch ook al iets :smile:

Reacties

  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Nee, ik ken dat dieet niet. Het klink op zich niet verkeerd om zo veel mogelijk "pure" dingen te eten, zeker met al die gekke toevoegingen in kant-en-klaar producten tegenwoordig. Maar waarom mag je geen aardappel eten? Da's toch een groente en puur?

    Ik ben wel benieuwd waaruit je ontbijt en lunch bestaat met dit dieet.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Hoort zich aan als de zoveelste low-carb... Je hebt geen overladen gevoel omdat je een lading KH mist en een boel kcal. Gewichtsverlies krijg je niet door een bepaald dieet te volgen, maar middels een gewoon calorietekort. Niets meer niet minder en of je daarin nu wel of geen aardappelen eet, als je minder eet en meer verbrand zul je met alles afvallen. Meten = weten zullen we maar zeggen :wink:
  • MissMormie
    MissMormie Berichten: 35
    Opties
    Klinkt als paleo (wat ook een vorm van low-carb is zonder de nadruk op low carb) ;)

    ---

    Even de website gegeken, en het klinkt eigenlijk niet als paleo maar als kwakzalverij. Het gaat over het eten van juiste combinaties, omdat alles eigen enzymen nodig heeft en dus niet goed kan verteren als je niet juist eet. Dat gaat volledig voorbij aan het feit dat alles wat je eet bestaat uit een hele reeks voedingsstoffen. Je moet voor de grap maar eens zoeken op ingredienten van een wortel bijvoorbeeld.

    Goede voedselcombinaties:

    Proteïnen (vlees, vis, kaas) met groenten
    Koolhydraten (aardappelen, brood, pasta, rijst, granen, linzen, bonen) met groenten
    Lichte kazen met fruit
    Slechte voedselcombinaties:

    Proteïnen met koolhydraten
    Groenten en fruit
    Koolhydraten met fruit
    Proteïnen met fruit

    Geen koolhydraten met fruit? Maar fruit zijn voornamelijk koolhydraten. Dus als je een hap appel ophebt mag je geen tweede?
    Geen proteinen met fruit, maar kaas mag wel met fruit, en dat heeft... proteinen in zich.

    Ik bedoel, de basis van wat ze zegt is goed hoor, 'echt' eten, niet teveel lege calorieen. Maar dan gaat er een laag onzin over heen, die het haar 'visie' maakt, die door geen enkele wetenschap wordt ondersteund.

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    PHP werkt ook met zo'n visie... dat je alleen bepaalde combinaties mag eten, maar dat slaat nergens op en is echt achterhaalt... Riekt inderdaad naar kwakzalverij en lijkt te bestaan uit onwaarheden.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Was Montignac ook niet zo iets?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Oeh, dat durf ik niet te zeggen. Zou zomaar kunnen.

    Maare... ik ga morgen dus écht aan mijn slechte voedingscombinatie; oatmeal & eggs... :stuck_out_tongue:
  • Kuusjuh
    Kuusjuh Berichten: 40 Member
    Opties
    Geen griekse joghurt met ananas :( Niks voor mij dat eetplan :P
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    februari 2015 aangepast
    Opties
    Pulle32 schreef: »
    Zij gebruikt "puur" eten, zo weinig mogelijk bewerkte voedingsmiddelen, en combineert gewoonlijk vlees of vis met (veel of verschillende) groenten.
    Dus eigenlijk geen aardappelen, geen rijst, geen pasta, geen brood...

    Mag ik vragen waarom je geen aardappels en rijst mag? Voor zover ik weet zijn aardappels en rijst "puur" en onbewerkt. Brood is in feiten trouwens ook niet meer dan; meel, gist, water en zout (net zoals pasta, zonder het gist ;)).
  • Kuusjuh
    Kuusjuh Berichten: 40 Member
    Opties
    Ja dat met die aardappelen snap ik ook nooit helemaal. Aardappelen groeien in de grond, je haalt ze eruit, je schilt sommige, je kookt of bakt ze, al dan niet in de oven. Niks onpuurs aan.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ja maar koolhydraten zijn toch evil.... :wink:
  • Pulle32
    Pulle32 Berichten: 21 Member
    Opties
    Ik zeg niet dat ik nooit meer brood, pasta, aardappelen of rijst ga eten ;) Maar niet meer alle dagen ... ik wissel gewoon af. Het "voordeel" bij dit "eetplan" is dat je niets moet afwegen, maar dat je mag eten tot je verzadigd bent... Alhoewel dat dit ook niet altijd waar is volgens mij, omdat ze bijv. nogal veel olijfolie gebruikt.

    Ik ben zeker akkoord met het feit dat je meer moet verbruiken dan dat je inneemt van kc, en dat je dan gewicht verliest.
    Als ik zie naar de porties dat zij eet, dan zou ik ook veel afvallen, maar dan heb ik wel honger... :( Dus eten tot je verzadigd bent... Ik weet het niet. Ik moet echt wel zien wat ik eet, of hoeveel ik eet, om te zien dat ik gewicht kwijt geraak ipv bij te komen...

    Het "pure" eten spreekt me wel aan, in die zin van, veel fruit, veel groenten, vis, vlees, kip... ipv de bewerkte producten zoals - evident - kant en klaar maaltijden, worst, hamburgers en dergelijke... Hoewel dat zo heel af en toe toch ook eens kan smaken... :)

    En by the way... sinds ik vrijdag aangemeld ben hier, al -1 kg :D
    Echt wel handig, zo te zien hoeveel kc je zoal binnenspeelt! Het helpt echt wel!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Het "voordeel" bij dit "eetplan" is dat je niets moet afwegen, maar dat je mag eten tot je verzadigd bent... Alhoewel dat dit ook niet altijd waar is volgens mij, omdat ze bijv. nogal veel olijfolie gebruikt.
    Daar heb je het weer. Niet om jou aan te vallen, maar dit gaat gewoon niet werken als je wilt afvallen. Je mag alles eten totdat je verzadigd bent?! Als ik dit dieet zou volgen zou ik moddervet worden, omdat ik echt een grote eetlust heb.

    Waarom kies je niet gewoon voor de basis? Bereken je behoefte en richt je voeding dan in op je trainingsdagen en rustdagen (indien nodig). Weeg je eten af, houd alles bij... zou krijg je inzicht in wat je binnen krijgt en wordt het helder wát je allemaal eet en in welke verhoudingen. Zo krijg je namelijk ook helder met welke hoeveelheid kcal je op gewicht blijft en waarmee je zou afvallen.
  • Pulle32
    Pulle32 Berichten: 21 Member
    Opties
    I know... daarom dat ik met deze app begonnen ben ;)
    Ik verschiet er soms echt van hoeveel kcal iets soms heeft! Zo tikt het snel aan natuurlijk...
    Vind het alleen soms moeilijk om de hoeveelheden hier juist in te geven, om alles apart in te geven... Maar het werkt dus wel! :)

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    En wat heeft het invullen in deze app je tot nu toe opgeleverd? Ben je verbaasd over je inname? Of juist niet?
  • Pulle32
    Pulle32 Berichten: 21 Member
    Opties
    Ja idd ik schrik er soms van hoeveel kcal iets heeft terwijl je denkt "dat zal wel meevallen" ... Zo kom je wel voor verrassingen te staan natuurlijk!
    Ben nu een week bezig met MFP en al -1,2kg! Dus het helpt echt wel ;)
    Het is een goede leidraad, een steuntje in de rug... En ik heb dat echt wel nodig!
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    fijn dat je nu meer inzicht hebt