bmr en kcal doel in mfp — Dutch (Netherlands)

bmr en kcal doel in mfp

Opties
ik ben een beetje aan het uitvogelen wat mijn kcal doel zou moeten zijn om toch weer wat af te gaan vallen (ben al een tijd op gewicht maar het kruipt nu langzaam omhoog bij een doel van 1740. ik zit daar meestal wel onder. gemiddeld eet ik netto 1500kcal).

nu heb ik mijn bmr berekend en ook laten bepalen door een fat-test op mijn crosstrainer. beide zeggen +/- 1450kcal.

maar als ik in mfp mijn doel automatisch laat bepalen en het op -0.25kg per week zet, mag ik maar 1440kcal. en als ik het op -0.5 zet zelfs maar 1200.

is dat dan niet veel te weinig? (die 1200). of maak ik nu ergens een denk of rekenfout? iemand een idee?

Reacties

  • mireille76
    mireille76 Berichten: 22 Member
    Opties
    aanvullende info: ik deed hiervoor weight watchers en daarna een tijd gezond verstand, dus ik weet niet wat mijn kcal intake in het verleden precies was (toen ik wel afviel).

    ik heb wel eerder ervaren dat ik juist niet afval als ik te weinig eet. ging ik iets hoger zitten viel ik wel af, ging ik nog iets hoger zitten bleef ik stabiel.

    maar vandaar dat ik dus ook weer niet te laag wil gaan zitten.
    ik heb nu al veel last van honger/trek en soms echt trillerig of duizelig.

    suikerrijke tussendoortjes heb ik al geschrapt om te proberen die dips te verminderen en ik ben aan het varieren met samenstellingen van mijn maaltijden maar ik heb tot nu toe niets kunnen vinden waar ik het langer dan een uur of anderhalf goed op doe. alleen als ik grotere porties eet gaat dat beter, maar dan val ik natuurlijk weer niet af..

    het blijft een lastige puzzel.

  • nathalifix
    nathalifix Berichten: 10 Member
    Opties
    Ik gebruik deze website om alles te bepalen: http://iifym.com/iifym-calculator/