Hoeveel eten jullie om af te vallen? — Dutch (Netherlands)

Hoeveel eten jullie om af te vallen?

Opties
Gisteren mijn laatste meting gehad bij Herbalife wat ik 4 weken heb gedaan. Resultaat : ( tromgeroffel) 0 KG afgevallen. Ze weten zelf ook niet hoe het komt! Nu ben ik benieuwd, hoeveel calorieën eten jullie op een dag?
Ik zelf nu altijd onder de 1400. Ik sport 2 a 3 x in de week.

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ze weten zelf ook niet hoe het komt!
    Meen je dit serieus?! Maar echt serieus? Als je niet bent afgevallen eet je simpelweg nog teveel. Vervolgens stel je de vraag hoeveel kcal wij eten op een dag. Aan die antwoorden heb je niets, omdat iedereen verschillend is en iedereen andere behoeftes heeft. Dat herbalife dit al zegt getuigd al hoeveel onkundige en gebrek aan kennis zij hebben. Diëten werkt niet, klaar uit... Ja het kan je kortstondige resultaten geven, maar het is bewezen dat diëten op lange termijn NIET werkt.

    Weet je zéker dat onder de 1400 kcal eet? Weeg je alles af, kloppen je registraties? Geef je alles op, dus echt alles? Daarnaast vind ik 1400 kcal gewoon echt weinig. Ik begrijp simpelweg niet waarom mensen zo laag zakken in kcal. Waarom verhoog je je beweging niet, waardoor je meer zou mogen nuttigen.

    Echt mensen, één tip; ga je inlezen over voeding. Begin hier maar eens mee:
    http://www.guydroog.com/2012/07/29/waarom-worden-en-blijven-dikke-mensen-te-dik/
    en
    http://www.dutchfitnesscommunity.nl/evidence-based-afvallen-deel-1/
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Zoals @itzhanne82 al zegt, als je niks bent afgevallen eet je dus gewoon nog teveel.
    Misschien dat je toch meer calorieën binnen krijgt dan dat je denkt.

    Het is niet echt relevant wat andere eten aan calorieën, want niemand is gelijk aan elkaar (in lengte, gewicht, bewegingsactiviteit et cetera). Maar als je het graag wilt weten, als ik mijn normale sportschema volg val ik nog af als ik 3000 calorieën per dag eet, sport ik niet dan is dat meer rond de 1500 a 2000.
  • Ilsje1978
    Ilsje1978 Berichten: 13 Member
    Opties
    Thanks, ik ga dat lezen van je en inderdaad meer bewegen. Heb echt alles afgewogen en genoteerd. Wel in cm s afgevallen maar totaal niks in gewicht. Ben rond mijn buik 8 cm kwijt. Ik ga het op een andere boeg gooien. Bedankt Alvast!
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    maart 2015 aangepast
    Opties
    Ilsje1978 schreef: »
    Wel in cm s afgevallen maar totaal niks in gewicht. Ben rond mijn buik 8 cm kwijt.

    Aaaahhh, maar dat vertelde je er niet bij ;) Je bent dunner geworden, maar niet lichter of zwaarder.

    Je bent dus wel degelijk ''afgevallen'', alleen niet in gewicht.
    Iedereen die wilt ''afvallen'' doet dit omdat ze vet kwijt willen. Nu kan je prima vet verliezen maar niet in gewicht naar beneden gaan en dat (lijkt) is nu met jou gebeurt ;).

    Daarom is het ook belangrijk dat je je niet blind staart op het getal dat de weegschaal aangeeft, maar dat je meer meetpunten gebruikt om je voortgang te meten (zoals bijvoorbeeld buikomtrek, vetpercentage et cetera).
  • nt199419
    nt199419 Berichten: 40 Member
    Opties
    2650 op sportdagen en 2250 op rustdagen
  • LiesbethCouperus
    LiesbethCouperus Berichten: 76 Member
    maart 2015 aangepast
    Opties
    Ik mag 1200 maar het is meestal 1500 en ik beweeg er per dag tussen de 200 tot 900 bij met wandelen of fietsen. Nu 10 kilo kwijt sinds 18 januari.
  • SteadfastDharma
    SteadfastDharma Berichten: 133 Member
    Opties
    Ik eet op dit moment nog zo'n 250kCal onder mijn -afhankelijk van hoe actief ik ben dagelijks variërend- TDEE. Mij fitbit vertelt me behoorlijk nauwkeurig wat ik verbruik en via MFP-registratie van wat ik eet/drink zorg ik voor die marge.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dat is een nette deficit @steadfastdharma! Heb je altijd nog ruimte om eventueel lager te gaan als dit nodig is!
  • SteadfastDharma
    SteadfastDharma Berichten: 133 Member
    Opties
    @itzhanne82: Op een paar kilo na zit ik op mijn streefgewicht (nog zo'n 4 kilo te gaan; dan ben ik er dertig kwijt). Ik heb geen haast verder. Dit is een tekort waar ik me goed bij voel, vrijuit kan bewegen -soms zeer intensief-. Ik zal in de loop van de tijd het tekort steeds verder verkleinen, tot ik op mijn streefgewicht ben. Dan hoef ik tegen die tijd niet meer al te moeilijk uit te vogelen hoeveel ik nou eigenlijk kan eten :)

    Ben wel serieus blij met de combi fitbit-MFP. Dat maakt het pure rekenwerk wel heel eenvoudig plots. Ik hoef me niets af te vragen. Gewoon eten en bewegen in evenwicht houden volgens de metertjes :)
  • mireille76
    mireille76 Berichten: 22 Member
    Opties
    ik dacht ook dat ik blij was met die combinatie maar sinds ik de fitbit heb, kom ik aan. ik vraag me af of ik me toch niet te rijk reken met mijn activiteit.. (mijn doel was om gelijk te blijven dus ik probeerde netto rond de 0 uit te komen). Inmiddels wil ik dus weer wat afvallen maar zelfs met een weekdeficit van 1600kcal is er nog geen grammetje af. Best frustrerend.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    maart 2015 aangepast
    Opties
    Hou je alles wel exact bij? 1600 kcal zonder sport is redelijk aan de hoge kant. Heb je al wel eens je BMR & TDEE uitgerekend? Ga eerst de feiten eens na...
  • mireille76
    mireille76 Berichten: 22 Member
    Opties
    nee ik bedoel dat ik over 7 dagen 1600kcal minder heb gegeten dan ik volgens de fitbit heb verbruikt. ik eet er netto gemiddeld 1500.

    en ja, ik houd alles exact bij.
    bmr is rond de 1450 en tdee dacht ik te kunnen aflezen aan de fitbit.

  • mireille76
    mireille76 Berichten: 22 Member
    Opties
    hoe zit dat trouwens met je bmr? ik begrijp dat je daar niet onder moet gaan zitten, maar is dat dan netto of bruto?
    Als in: je bmr is 1400, je eet 1500, je sport 300, netto dus 1200. Zit je dan wel of niet onder je bmr?
  • SteadfastDharma
    SteadfastDharma Berichten: 133 Member
    Opties
    @mireille76: Welke fitbit gebruik je? Ik gebruik de Charge HR (met hartlagmeter) di ekCal-verbruik hoofdzakelijk baseert op je hartslag, dacht ik, en ik heb daarnaast een goede dosis moeite gedaan om mijn staplengte te calibreren (over een afstand van 2 kilometer mijn exacte aantal passen geteld; toen iets lager gezet omdat mijn stappen in huis wat kleiner zijn). Tot slot zorg ik dat ik mijn gewicht uiteraard regelmatig update. De rest van mijn profiel klopt ook (sexe/leeftijd). Ik krijg de indruk dat mijn fitbit vrij nauwkeurig mijn verbruik aangeeft.
  • mireille76
    mireille76 Berichten: 22 Member
    Opties
    @steadfastdharma ik heb de fitbit flex. deze heeft geen hartslagmeting en volgens mij kun je ook je paslengte niet zelf aanpassen. mijn profiel is wel altijd up to date.

    ik zie wel een duidelijk verband tussen hoe actief mijn dag was en wat de fitbit aangeeft. weet dus alleen niet zeker of het niet stiekem altijd net een beetje te veel is..
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als in: je bmr is 1400, je eet 1500, je sport 300, netto dus 1200. Zit je dan wel of niet onder je bmr?
    Dan zit je onder je BMR, vooral als je je kcal-inname hebt berekend op basis van je BMR en niet je TDEE. Bij BMR kun je je verbruikte energie bij eten, bij TDEE zijn deze kcal al meegenomen.
  • mireille76
    mireille76 Berichten: 22 Member
    Opties
    duidelijk. dank je.
  • patriciamanuel
    patriciamanuel Berichten: 3
    Opties
    Besef wel dat wanneer je meer sport je ook meer spiermassa aanmaakt... en spieren zijn helaas zwaarder dan vet waardoor je dus denkt dat je niet afvalt of zelfs bijkomt... beter jezelf meten dan op de weegschaal...
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Uiteraard is het ook goed te meten, dan alleen te wegen. Maar spiermassa aanzetten gaat allemaal niet zo makkelijk als dat het hier soms gepost wordt. Om echt massa te bouwen dien je in een surplus te zitten. Het is niet geheel onmogelijk om spieren te bouwen in een deficit, maar dit gaat wel heel moeilijk. En aangezien bijna iedereen hier in een deficit zit, zou ik niet meteen afgaan op dat je spiermassa bouwt.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    ... En aangezien bijna iedereen hier in een deficit zit, zou ik niet meteen afgaan op dat je spiermassa bouwt.

    o:) jij zegt het, ik dacht het o:)

    Anders had ik met al dat geschaats en gefiets allang hetzelfde strakke achterwerk als van Ireen Wust gehad. Zeker weten!!!! :D

  • nathalifix
    nathalifix Berichten: 10 Member
    Opties
    Ik gebruik deze website om te bepalen hoeveel je "mag" eten. Hiermee stel ik dan op MFP in hoeveel kcal ik mag eten, aantal koolhydraten, eiwitten en vetten.

    http://iifym.com/iifym-calculator/

    Maar 8cm kwijt is toch super????
  • Ilsje1978
    Ilsje1978 Berichten: 13 Member
    Opties
    Ja zeker!!! Ik heb nu de tips opgevolgd om meer te gaan bewegen en krachttraining te gaan doen. Van het weekend lekker gesport en voelde me top! Aanstaande woensdag een afspraak gemaakt om te stoppen met roken. Knop om en gaan!!
  • Ilsje1978
    Ilsje1978 Berichten: 13 Member
    Opties
    Ik ga ook even naar jouw link kijken nathalifix!! Thanks!!!!
  • LiesbethCouperus
    LiesbethCouperus Berichten: 76 Member
    Opties
    Deze week was het erg moeilijk! Ik ga mijn doel vanaf vandaag veranderen naar 0,5 kilo per week. Het moet natuurlijk geen "hel"worden dat afvallen. Nog 6 kilo te gaan voor ik 76 ben. Mijn ideale gewicht volgens voedingswaardetabel.
  • lottewiegeraad
    lottewiegeraad Berichten: 49 Member
    Opties
    8 cm bij je buik in 4 weken; wouw! Gefeliciteerd mooi resultaat