Doel: Gezonder en minder "slecht" voedsel — Dutch (Netherlands)

Doel: Gezonder en minder "slecht" voedsel

Opties
Hoi allemaal,
Zoals in mijn profiel omschreven heb ik geen overgewicht maar ben ik het afgelopen half jaar wel een aantal kilo aangekomen door slecht te eten. Ik snoep de laatste tijd veel en ken geen rem. Doordat ik doorsla in het ongezonde eten voel ik mij ondanks mijn gezonde gewicht toch niet fit. Ik wil daarom vanaf vrijdag bewuster met mijn gezondheid omgaan door minder ongezond te eten. Belangrijk voor mij is om mijn hoofdmaaltijden groter te maken zodat ik minder snaaidrang heb. Nu ontbijt ik vaak met een crackertje met ham omdat dit "gezond" is maar heb ik netto aan het eind van de dag 4x zoveel kcal aan snoep naar binnen gewerkt als aan gezond eten. Dit wil ik niet meer!
Ik heb al een aantal ideeën hoe ik dit wil gaan aanpakken, bijvoorbeeld door overdag brood af te wisselen met bonenschotels/salades of yoghurt. Ook wil ik havermout recepten gaan uitproberen en wil ik mijzelf verplichten om zes keer een eetmoment in te lassen op een dag, zodat ik daar "naar toe kan leven" in plaats van te grijpen naar snoepjes tussendoor.

Ik ben op zoek naar mensen die zich herkennen in mijn profiel/dit verhaal en die verstand hebben van clean food. Ik wil op zijn tijd wel blijven genieten van een wijntje en een bitterbal, maar ik wil terug naar de 80/20 verhouding. En daarmee bedoel ik het omgekeerde van wat ik nu doe, dus voornamelijk gezond voedsel met zo nu en dan een cheat meal.

Dus mochten er mensen zijn die het leuk vinden om samen met mij deze strijd aan te gaan, elkaar te motiveren en tips uit te wisselen zie ik graag jullie verzoek voorbij komen!

X

Reacties

  • mireille76
    mireille76 Berichten: 22 Member
    Opties
    ik herken mezelf zeker in jouw verhaal. ik ben ook al een tijd min of meer op gewicht maar zo stiekempjes aan toch wel 4-5 kilo zwaarder dan 2 jaar geleden. ik zag op je profiel dat het onder andere misging door het kopen van een huis. bij mij ook! niet zo zeer de stress maar wel de verhuisperiode. vaak ff patat halen of zo en altijd koek in huis want de 'helpers' doen niet aan de lijn. gevolg: je eet zelf ook elke dag minstens 1 stroopwafel..
    en als je dan eenmaal in zo'n patroon zit, zie er dan maar weer eens uit te komen.

    ik ben nu een week of 10 aan het tellen in mfp maar eigenlijk pas een week of 3 echt goed bezig. 1 kilootje kwijt nu.
  • Tries80
    Tries80 Berichten: 15 Member
    Opties
    Ik herken me (deels) ook in jouw verhaal. Mijn basis is op zich heel goed en gezond, maar als ik snoep, is het altijd overmatig veel. Ik heb jarenlang een dagboek bijgehouden (eerst ww, nu al jaar MFP) en heb 2 mnd geleden eens geprobeerd te stoppen daarmee zodat ik wat minder obsessief met eten en wegen van alles bezig zou zijn. Heel idioot, maar niet op hoeven schrijven betekent dus in mijn geval ongematigd eten met als resultaat er weer een paar kilo bij. Nu ben ik dus uiteraard weer aan het schrijven. Ik wil ook graag een gezonde relatie met eten, dus 80/20 en niet of bijna 100% gezond met een dag met 50% ongezond ertussen, maar gewoon normaal, gevarieerd en echt gezond eten en af en toe ruimte voor iets lekkers zonder dan zonder rem erop een hele dag in de snaaimodus te blijven. Ik doe graag met je mee, maar wil zeker niet zeggen dat ik verstand heb van clean food....
  • iepsje
    iepsje Berichten: 9
    Opties
    Heel veel succes! je verhaal komt me erg bekend voor :)
  • mireille76
    mireille76 Berichten: 22 Member
    Opties
    hé Tries, jij ook hier!?! tenminste, als ik je stukje hier lees, kan het bijna niet missen dat jij Tries van 'de strijd' bent, toch?
  • Tries80
    Tries80 Berichten: 15 Member
    Opties
    heel goed Mi, it's me!!!

    wel fijn dat mijn verhalen iig zo consequent zijn dat je me er gelijk uithaalt :wink: