Zijn KH essentieel voor spiergroei? — Dutch (Netherlands)

Zijn KH essentieel voor spiergroei?

Opties

Reacties

  • JorrinH
    JorrinH Berichten: 11 Member
    Opties
    Zeer interessant artikel. Dank je voor het delen.
  • lottewiegeraad
    lottewiegeraad Berichten: 49 Member
    Opties
    Guy droog en Tom barten geven altijd zulke boeiende informatie, vooral ook erg begrijpelijk :smiley:
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    eiwitten zijn essentieel voor spiergroei. Zorg dus dat minimaal 50% van je voeding uit eiwitten bestaat. Dit red je niet zonder eiwitshakes
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    april 2015 aangepast
    Opties
    50% eiwit lijkt me wel heel veel.

    Ben zelf (nog) niet bezig met een macro gericht op spiermassa. Maar met wat Googlen is http://www.bodybuilding.com/fun/bbprotein.htm met 1.6g per 1 pound lichaam gewicht het hoogste advies wat ik kon vinden, en dan hebben we het echt over bodybuilders.

    Dus lichaamsgewicht omrekenen naar pounds, dat maal 1.6. Dan hebben we het aantal gram Eiwitten. Een gram eiwitten is 4kcal, dus de uitkomst maal 4 is hoeveel kcal aan eiwitten je zou moeten nemen op hoog niveau bodybuilding. Zelfs als we uitgaan van de TDEE van een bankzitter kom je dan niet aan 50%. Iemand die spieren wil kweken is veel activer, dus kom je nog lager onder die 50%. Minimaal 50% lijkt me dus wel heel erg overdreven.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    50% eiwitten heeft helemaal geen zin en is helemaal niet nodig. Het is nog steeds niet wetenschappelijk bewezen dat meer dan 2gr per lichaamsgewicht eitwit nodig is dat zorgt voor meer spiergroei.
  • iepsje
    iepsje Berichten: 9
    Opties
    Daarnaast kan een teveel aan eiwitten ook heel belastend zijn voor je nieren... Dus echt heel veel eiwitten eten is zeker niet goed.

    Eiwitshakes of magere kwark verschillen nauwelijks qua samenstelling, dus het hoeft niet met shakes..
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dat veel eiwitten schadelijk zou zijn voor de nieren is al achterhaald. Maar afgezien van dat is 50% eiwitten onnodig voor spiergroei of spierherstel.
  • iepsje
    iepsje Berichten: 9
    Opties
    Ah dat wist ik niet dat dat onderhand achterhaald is. Als ik op pubmed kijk zie ik dat dit vooral geldt voor gezonde mensen, voor mensen met diabetes of bijv hartproblemen kan verhoogd eiwitgehalte wel schadelijk zijn.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dat is inderdaad een ander verhaal :wink:
  • nt199419
    nt199419 Berichten: 40 Member
    Opties
    janeckbear schreef: »
    eiwitten zijn essentieel voor spiergroei. Zorg dus dat minimaal 50% van je voeding uit eiwitten bestaat. Dit red je niet zonder eiwitshakes

    Waar baseer je dat op?