Eindelijk ben ik er ook klaar voor! — Dutch (Netherlands)

Eindelijk ben ik er ook klaar voor!

Opties
Sandraklneng
Sandraklneng Berichten: 19 Member
Hoi, ik ben Sandra, 41 jaar en op zoek naar motiverende vrienden, zodat we elkaar kunnen steunen om af te vallen en om evt. recepten uit te wisselen (ik ben nog niet zo thuis is heel gezond eten en moet me nog inlezen). Naar jarenlang te hebben gejojo-t, wil ik nu mijn levensstijl aanpassen, meer bewegen, en gezonder eten.

Reacties

  • LiesbethCouperus
    LiesbethCouperus Berichten: 76 Member
    Opties
    Hoi Sandra! Succes!
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Welkom Sandra en veel succes!
  • Sandraklneng
    Sandraklneng Berichten: 19 Member
    Opties
    Dank jullie wel, ik ga mijn best doen!
  • iepsje
    iepsje Berichten: 9
    Opties
    Heel veel succes :)
  • Kimberly1986W
    Kimberly1986W Berichten: 28 Member
    Opties
    Succes!
  • Adnilleke
    Adnilleke Berichten: 162 Member
    Opties
    Samen lukt het ons wel hoor Sandra ;) Succes he !
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Hoi Sandra,

    Welkom en succes! Ik ben van mening dat gezond eten vooral met gezond verstand te maken heeft.
  • dinnekefleerackers
    dinnekefleerackers Berichten: 2 Member
    Opties
    Hallo Sandra,

    Ik ben sinds vorige week woensdag gestart en zou het ook leuk vinden wat gelijkgestemden te vinden.
  • ellenclyro
    ellenclyro Berichten: 27 Member
    Opties
    Welkom Sandra en Dinneke!
  • Sandraklneng
    Sandraklneng Berichten: 19 Member
    Opties
    Welkom Dinneke!
  • hellie1111
    hellie1111 Berichten: 1 Member
    Opties
    Hi Sandra,

    Ik ben wel redelijk thuis in gezond eten en ik vind het ook heerlijk om gezond te eten.
    Misschien zit het tussen de oren maar ik voel me zoveel lekkerder bij gezond en licht eten.
    Ik ben een jaar geleden helemaal gestopt met suiker en dat maakt zo'n verschil. Ik zou zeggen, begin daar eens mee.
    Niet stoppen met vetten eten. Die heb je gewoon nodig. Maar haal je vetten uit gezonde voeding, zoals avocado's, vette vis, noten.
    En vergeet niet, om af te vallen moet je niet lijnen maar eten!! Afvallen is niet minder eten, maar anders eten. Probeer er een way of life van te maken. Gezond eten en bewegen. Je lichaam zal er heel blij van worden.
    En kijk eens op de website van Chicks love food voor lekkere en makkelijke recepten. Kijk om af te vallen vooral bij de Skinny Six recepten. Echt heel lekker en niet ingewikkeld.

    Ben je ook al wat begonnen met bewegen?

    Groetjes, Hellie
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    En vergeet niet, om af te vallen moet je niet lijnen maar eten!! Afvallen is niet minder eten, maar anders eten

    Euhm, dat is niet geheel correct hoor (tenzij je het heel anders bedoeld, dan ik nu interpreteer). Om af te vallen dien je in een negatieve energiebalans te zitten en daar horen het verminderen van kcal wel degelijk bij (kcal in vs kcal out). Je dient dus minder kcal tot je te nemen dan je verbrandt. Dit is de wet van de thermodynamica en geldt voor iedereen. Of deze kcal nu uit alleen vetten, eiwitten of koolhydraten bestaan maakt niets uit. Ten tweede heeft iedereen een persoonlijke voorkeur qua verhouding; de een zit sneller vol van eiwitten of vetten, de ander van koolhydraten. Dus kijk en voel vooral waar jij je het meest prettig bij voelt.
  • Sandraklneng
    Sandraklneng Berichten: 19 Member
    Opties
    Hoi Hellie,

    Suikers krijg ik alleen maar binnen van fruit en karnemelk, en 1 blikje cola in de week, gelukkig ben ik geen zoetekauw :). Ik zat eerst altijd rond de 1500 calorieën, en viel niet af, maar kwam ook niet aan. Nu ben ik gezakt naar de 1340 calorieën, en val ik langzaam af. Maar het hoeft ook niet snel, want dan kom ik ook zo weer aan. Mijn "probleem" is toch het bourgondische levensstijl, de weekenden veel feestjes en gezellig met wijn en bier, toastjes, allemaal lekkere hartige dingen, waar ik wel heel verzot op ben, en dus moeilijk kan weerstaan. Ik weet dus wel waar het probleem zit, alleen om de knop helemaal om te draaien lukt niet, nou ja...is nu een half slag gedraaid. ;)
    Water drink ik altijd al heel veel, dus de frisdrank en sapjes hoef ik niet te laten staan, dat neem ik al bijna niet.
    Ik beweeg altijd al wel regelmatig, wij wandelen gem. 25 km per week, fiets dagelijks 10 km naar mijn werk heen en terug, en loop ook best veel op mijn werk. (vul het niet in bij mfp) Ik val liever een 0,5 kilo per week af, zodat ik af en toe toch nog mee kan smullen met de anderen, dan 1 kilo per week en echt alles moet laten staan. Dan weet ik van mijzelf dat het een maand goed gaat en ik dan terugval. Het bijhouden vd calorieën gaat nu goed, vaak zit ik er onder, en heel soms iets er boven.

    Op de sites die je aangeeft zal ik zeker kijken, ben wel dol op recepten. :) Vooral in het weekend om uit te proberen, doordeweeks eet ik vaak op het werk (Tussen de middag). Gemakzucht, ik weet het, maar daar staat alles klaar om te maken en is gratis. (horeca)

    Gezond eten is zeker heerlijk, maar ik heb soms toch echt behoefte om minder gezond te eten (1 dag in de week). En omdat ik thuis ook rekening moet houden met 3 pers. waarvan de 1 liever geen aardappels eet, de ander geen pasta/rijst,en een dochter met een eetprobleem, (alleen maar ananas,aarbeien, banaan, ijs, kipsnitzels en brood eet, daarvoor in behandeling) als ik dan voor mijzelf ook nog is apart moet gaan koken, daar heb ik geen puf meer in. (gemakzucht) Ik eet elke dag aard./rijst of pasta met veel groente en een stukje vlees/vis. Alleen moet ik het nu gaan wegen, dat gaat steeds beter. :)

    Ik ben wel blij met mfp, ik noteer alles keurig, en krijg nu toch wel meer een beeld van wat ik naar binnen werk. Soms is het schrikken, maar dan weet ik wel dat de dagen erna gezonder geleefd moet worden.