Help! — Dutch (Netherlands)

Help!

Opties
Oke.. 30 dagen zit ik al onder me calorieën doel...
Er is wel wat af maar de ene dag zit dat er weer aan en de andere dag niet...
ik eet gezond, met her en der de uitzondering...
Met een vetmeter gemeten en mijn % is heel hoog..(46)..
Maar dit is voor een groot deel inwendig want 15 kilo lichter was mijn % nog steeds op obesitas dat zelfs de sportschool het toen der tijd niet meer wist...
Wat doe ik fout? Wat moet ik doen? :(
Ik wil van dat hoge % af!
«1

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik kan hierop maar één ding zeggen; meten = weten. Dit soort vragen zijn al eerder gepost en mijn advies is om die eerst even door te lezen.
  • Patrickhard
    Patrickhard Berichten: 46 Member
    Opties
    "Her en der een uitzondering"? Als je echt onder je calorieën zit. Dan moet je afvallen. Zo niet dan zit je er niet onder. Simpel zat
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    april 2015 aangepast
    Opties
    Dus... wat @Patrickhard zegt... Ik heb dit al zo vaak verkondigd, maar dit werd al snel als onvriendelijk beschouwd. Maar goed... wat patrick dus zegt. Als je niet afvalt, zit je nog niet in een tekort voor jouw lichaam. Houd je alles wel exact bij? Weeg je alles af? Ook je bakboter/olie e.d.; meten = weten.

    Plus, als jij bij wijze van netjes in je deficit zit in de week, maar op zaterdag en zondag dubbel zoveel eet, dan is je netto aantal kcal ook anders van die week. Dan zit je dus niet meer in deficit, maar in de plus.
  • aischari40
    aischari40 Berichten: 64 Member
    Opties
    Je komt soms misschien wat onvriendelijk over @itzhanne82, maar wat je zegt klopt wel. ;) Ik val niet snel af qua kilo's maar de centimeters schieten er wel af. :) Mijn vet was eerst 39% nu 31, kilo's waren 102, nu 94,5 bij 1.84m, nog 15 te gaan. :'( Ik verdiep me er steeds meer in, en je kan wel onder je calorieën zitten, maar als je te vet eet of teveel suiker binnen krijgt, schiet je er nog niets mee op! En val je nog niet af.
  • Kimberly1986W
    Kimberly1986W Berichten: 28 Member
    Opties
    Thanks! Suikers krijg ik niet binnen... Vetten misschien wel meer maar goed ik ga me wat meer inlezen!
  • Kimberly1986W
    Kimberly1986W Berichten: 28 Member
    Opties
    Ik krijg wel veel koolhydraten binnen trouwens.. Dat zegt die tabel iedere dag.. Ik zit daar wel steeds boven...
  • Patrickhard
    Patrickhard Berichten: 46 Member
    april 2015 aangepast
    Opties
    En waar basseer je dat op? Minder calorieën binnen krijgen dan je verbrand is afvallen. Dus misschien komt /itzhanne82 niet vriendelijk over. Maar jij verkondigd onzin. Dus misschien iets meer verdiepen erin. En mijn excuses voor mijn botte reactie. Maar het is allemaal vrij simpel.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik verdiep me er steeds meer in, en je kan wel onder je calorieën zitten, maar als je te vet eet of teveel suiker binnen krijgt, schiet je er nog niets mee op! En val je nog niet af.
    Incorrect! Ben wel benieuwd waar je dit op baseert.

    Negatieve energiebalans = afvallen of dit nu uit suikers en vetten bestaat of niet maakt niets uit. Je lichaam denkt alleen in koolhydraten, vetten en eiwitten en onderscheid geen voeding (dus dat je lichaam weet wanneer jij aan bijvoorbeeld Ben & Jerry's zit of havermout).
  • aischari40
    aischari40 Berichten: 64 Member
    Opties
    Jij kan het vrij simpel vinden, maar zo simpel is het allemaal niet als je veel moet afvallen! en wat itzhanne betreft, door haar ben ik me meer bewust van alles en door haar ben ik me er meer in gaan verdiepen, niet zoveel als jullie beiden, ik ben maar een leek, staat ook een knipoog achter mijn zin over itzhanne.Je komt soms misschien wat onvriendelijk over @itzhanne82, maar wat je zegt klopt wel. ;) Ik zit onder mijn calorieën van een dag, maar als ik een paar dagen eronder zit, maar wel teveel vet heb binnen gekregen, val ik niet af hoor!! Ik heb mijn BMR uitgerekend, ik mag 1700 calorieën, zegt de berekening. Ik heb licht actief ingevuld, terwijl ik hele dagen loop op mijn werk, 's avonds wandel ik ook 3x in de week min. 10 km, in het weekend/vrije dagen min. 20 km, zet meer dan 10000 stappen per dag, ik verbruik dagelijks onder de 1500 calorieën. En ja.. ik val langzaam af, maar als ik een paar dagen teveel vet heb gegeten (maar nog wel onder/aan 1500 calorieën zit) val ik echt niet af!! Dan kom ik zelf een paar ons aan! Maar net zoals veel mensen hier denken , zal ik ook niets meer op het forum zetten, want blijkbaar mag je je eigen ervaring hier niet neerzetten want dan verkondigen de "dikke" mensen onzin, in de ogen van sommige sport/voedselfanaten.
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Patrickhard...4 berichten en al meteen met de botte bijl erin!!! Beetje genuanceerder mag ook wel hoor.
  • Patrickhard
    Patrickhard Berichten: 46 Member
    Opties
    De meeste mensen verkopen ook onzin. Daarom hebben ze ook overgewicht. (Niet rot bedoeld). Blijkbaar is jou manier niet de goede. Want anders .... Je begrijpt wat ik bedoel. En over je calorieën inname. Blijkbaar neem je toch teveel calorieën tot je. Als je onderhoud 1500 is. En je eet er 1300. Dan val je minder snel af. Dan als je onderhoud 1500 is en je eet er 1000. Dat is gewoon het verhaal. En als je echt alles bijhoud optelt en aftrekt. Sportbelasting enz. Dan moet er verbetering in komen. Want met jou gewicht en lengte. Moet het toch wat sneller kunnen.
  • Patrickhard
    Patrickhard Berichten: 46 Member
    april 2015 aangepast
    Opties
    null
    Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. :#
  • LiesbethCouperus
    LiesbethCouperus Berichten: 76 Member
    Opties
    Wat jammer! aischari40 heeft haar account gedeactiveerd..
  • Patrickhard
    Patrickhard Berichten: 46 Member
    Opties
    Tjaaaa de waarheid kan hard aankomen :'(
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Ah man...ga toch elders je wijsheid verkondigen!
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    april 2015 aangepast
    Opties
    Houden wij het wel netjes heren? Onderlinge problemen/irritaties mag je met elkaar delen/uitten via de privéberichten, niet op het forum.

    Dan gaan we nu weer normaal verder met het probleem van @Kimberly1986W ;)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik zit onder mijn calorieën van een dag, maar als ik een paar dagen eronder zit, maar wel teveel vet heb binnen gekregen, val ik niet af hoor!!
    Dat heeft écht niets met vet te maken. Het is zeker niet lullig bedoeld, maar mensen willen graag de uitzondering op de regel zijn. Kcal in vs kcal out is een natuurwet, een basisregel if you will. Er is maar iets van 4% (als het niet minder is) die écht door een medische aandoening niet onder deze "wet" vallen en gaat het kcal is vs kcal niet op. Uiteraard kan iedereen anders reageren op voeding, maar de regel is toch echt dat je afvalt met een negatieve energiebalans. Wanneer dit dus niet gebeurd, dan eet je in feite nog steeds "teveel".
  • Tries80
    Tries80 Berichten: 15 Member
    Opties
    als aischari40 nog wel mee leest, het kan ook zijn dat je van het vetter eten gewoon wat vocht vasthoudt. Dan lijk je opeens aan te komen, ook al zit je onder je kcal doel, maar raak je dat extra gewicht in de loop van de week toch gewoon weer kwijt. Ik ben zelf 'kampioene' vocht vasthouden, heb zelfs een aantal maaltijden die ik graag op de avond voor weegdag eet, gewoon omdat ik weet dat ik daar iig geen vocht van vasthoud :)

    En hoewel ik uiteraard niet durf te tornen aan de natuurwet van kcal in vs out, denk ik toch ook wel dat het toch wel belangrijk is waar je je kcal uit haalt. Je bordje havermout heeft immers toch wat meer voedingswaarde dan die big mac, ook al is het mss in kcal hetzelfde (geen idee hoeveel er in een big mac zit). Dan voed je je lijf waardoor toch al de processen in je lijf (zoals je stofwisseling) beter zullen verlopen. Geen literatuurverwijzing, gewoon het geloof in gezonde goede voeding!
  • Patrickhard
    Patrickhard Berichten: 46 Member
    april 2015 aangepast
    Opties
    En hoewel ik uiteraard niet durf te tornen aan de natuurwet van kcal in vs out, denk ik toch ook wel dat het toch wel belangrijk is waar je je kcal uit haalt. Je bordje havermout heeft immers toch wat meer voedingswaarde dan die big mac, ook al is het mss in kcal hetzelfde (geen idee hoeveel er in een big mac zit). Dan voed je je lijf waardoor toch al de processen in je lijf (zoals je stofwisseling) beter zullen verlopen. Geen literatuurverwijzing, gewoon het geloof in gezonde goede voeding!


    Ik snap je punten. Alleen maakt je lichaam geen onderscheid tussen. Een big Mac of havermout. Het haalt alleen de vetten koolhydraten en eiwitten eruit. Neemt niet weg dat er veel betere voedings waarden zitten in havermout. Dus vitaminen mineralen enz. En dat er voor havermout bv langer energie nodig is om dat te verbranden . Omdat het complexeren koolhydraten zijn dan bv de suikers (koolhydraten ) in een bic mag. Na een big mag zul je dus ook weer sneller honger hebben. Dan een boord havermout
  • Kimberly1986W
    Kimberly1986W Berichten: 28 Member
    april 2015 aangepast
    Opties
    Ben even bij de HA geweest en net bloed wezen prikken... Ze wil zeker weten dat inwendig iets niet de boel saboteert aangezien er aardig wat kwaaltjes in mijn familie heersen... Ga vandaag proberen om nog iets meer onder t doel te zitten als wat mfp aangeeft en kijken wat de weegschaal doet...
  • LiesbethCouperus
    LiesbethCouperus Berichten: 76 Member
    Opties
    Mijn ervaring, als ik veel te weinig eet val ik ook niet af. Ik eet een gedeelte van mijn training (7/8 km wandelen) ook weer op. Bij mij gaat het heel snel. nu 14 kilo kwijt en 18 januari begonnen!
  • Patrickhard
    Patrickhard Berichten: 46 Member
    april 2015 aangepast
    Opties
    Veel te weinig moet je ook niet doen Max 500 cal onder je verbruik.
    Maar 14 kg. Is iets meer dan een 1kg per week. Netjes hoor Hou vol. En hoeveel nog te gaan?
  • LiesbethCouperus
    LiesbethCouperus Berichten: 76 Member
    Opties
    Ik ben 1.86 en kom van 94 kilo. Mijn ideale gewicht zou 75.9 zijn. Ik denk dat ik daar zo ben! Dan maar zien op gewicht te blijven of misschien nog iets lager in gewicht te gaan.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    @LiesbethCouperus, pas inderdaad wel op met een te laag aantal kcal. Je kunt het in mijn ogen beter verantwoord doen, ipv te kiezen voor een te snelle oplossing (veel te laag in kcal en heel snel gewicht verliezen). Je lichaam vindt dit alles behalve dan leuk. Maar uiteraard goed dat je al zoveel bent verloren!
  • LiesbethCouperus
    LiesbethCouperus Berichten: 76 Member
    Opties
    Precies! Ik mag 1200 kcal hebben maar krijg gemiddeld 1500 binnen. Met wandelen "verdien" ik minimaal 400. Als ik 100 over heb op een dag ben ik tevreden en dat gaat heel goed! Ik eet normaal, ook wel eens een koekje of snoepje. Ik drink elke avond een wijntje. Laat er dus eigenlijk niks voor staan