Alle activiteiten toevoegen?? — Dutch (Netherlands)

Alle activiteiten toevoegen??

Opties
Hoi, ik zit sinds een paar dagen op MFP en ben ik nog zoekende naar hoe en wat, maar zie dat mensen activiteiten neer zetten van tuinieren, fietsen enz enz, is dat belangrijk om toe te voegen, of alleen van toegevoegde waarde als je veel aan fitness doet, hardloopt, veel fietst of veel wandelt?

Reacties

  • SteadfastDharma
    SteadfastDharma Berichten: 133 Member
    april 2015 aangepast
    Opties
    Het hangt samen met het activiteitsniveau dat je in MFP hebt opgegeven. Als je -zoals ik eerst deed- activiteitsniveau 'kasplantje' o:) invult, is het verstandig om alle -althans de meeste- activiteiten die je wel onderneemt, in te voeren, zodat je (1) je echte verbruik in kaart brengt en (2) de kCalorieën kent die je extra mag eten. Als je echter een reëel activiteitenniveau hebt ingevuld (bijvoorbeeld 'matig actief') dan laat je activiteiten als stofzuigen en tuinieren weg, maar voer je een hardlooprondje wel in. Als je jezelf als 'sportief' hebt gekenmerkt in MFP, voer je niets extra's in.

    Ik heb zelf een slecht idee bij wat ik nou eigenlijk verbruik, net zoals ik een slecht idee heb bij wat in aan kCal tot me neem (al begin ik bij beide nu wel een beetje beeld te krijgen, gelukkig). Daarom gebruik ik een activity tracker om mijn verbruik bij te houden en schrijf ik in MFP nauwkeurig op wat ik tot me neem. En dan maar evenwicht bewaren, hè ;)
  • Sandraklneng
    Sandraklneng Berichten: 19 Member
    Opties
    Ik heb matig actief ingevuld :), ik sta/loop 3 dgn in de week op het werk, ik wandel regelmatig een aantal kilometers. Wat ik verbruik weet ik ook "nog"niet, zal ik ooit ook wel een beeld bij krijgen ;) Een activity tracker lijkt mij ook wel wat, maar dat komt later wel, mijn man ziet me al aankomen hahaha. Eerst het gezonder eten en meer bewegen onder de knie krijgen en volhouden! Ik schrijf alles wel nauwkeurig op, en weeg alles af! Thnx voor je advies.
  • famdecibel
    famdecibel Berichten: 9
    Opties
    Ik heb zittend ingevuld. Immers zit ik hoofdzakelijk achter mijn pc. De enige activiteiten die ik invul is als ik actief ga wandelen of fietsen. Ik wandel 2x per week minimaal 12 km.
    Ik eindig soms een dag op - kcal... daarom tel ik dus de kcal niet maar blijf ik mij kh tellen.
    Wanneer ik strijk of de was aan het vouwen ben tel ik niet. Ik kan enkel lichte huishoudelijke taken doen. Ik zou niet eens weten wat ik daarvoor moet tellen.
  • Sandraklneng
    Sandraklneng Berichten: 19 Member
    Opties
    Ik ga de huishoudelijke taken ook niet invullen, ik blijf ook alleen het wandelen invullen of het fietsen mits het meer is dan 10 km ;) Ik wandel ook 2 a 3 x in de week, doordeweeks een kilometer of 8 en in het weekend meestal een kilometer of 20. Kh tel ik niet, ik heb het ooit geprobeerd, maar kan echt niet zonder aardappels. Daar kun je mij voor wakker maken! :)
  • Zenow
    Zenow Berichten: 22 Member
    Opties
    Mijn hardlooptrainingen worden automatisch gekoppeld vanuit Strava, hoef ik niets voor te doen. Verder voer ik niets in. Het gaat erom dat je de dingen toevoegt die boven je normale activiteitenniveau liggen, dus alles waarmee je extra calorieën verbrandt bovenop je dagelijkse bezigheden. Tuinieren kan best vermoeiend zijn, en je doet het niet vaak, dus waarom zou je het niet invullen? ;)