Spinazie in de oven — Dutch (Netherlands)

Spinazie in de oven

mennekevansolt
mennekevansolt Berichten: 37 Member
Hallo allemaal,


ik heb alweer een vraagje over kcal van een bepaalde maaltijd :smile: .

Vanavond eten we spinazie in de oven. Dit is dus spinazie, puree, gehakt en kaassaus in één en dit allemaal in de oven gezet.

Je zou kunnen zeggen: tel alles apart en ... Dat zou ik inderdaad kunnen doen, ware het niet dat dit in de diepvries zit en dus reeds klaar is allemaal. Dus alles apart tellen, is onbegonnen werk.

Maar hebben jullie enig idee hoeveel kcal ik hiervoor zou moeten tellen per 100 gram?

Alvast bedankt!


gr.

M

Reacties

  • SteadfastDharma
    SteadfastDharma Berichten: 133 Member
    Dat ligt heel erg aan de verhoudingen natuurlijk. Puree en kaassaus zijn kCal-rijk. Gehakt is ook niet bepaald calorie-arm. Alleen de spinazie heeft bijna niets aan calorieën in zich.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Ik vind dit altijd grappige vragen... Ik snap dat je graag een antwoord wil, maar als jij al niet eens weet hoeveel de porties ongeveer zijn, hoe moeten wij dit dan weten? Je geeft aan dat het apart tellen onbegonnen werk is, maar ik denk dat je daar wel aan moet. Ik kan op basis van je bovenstaande verhaal absoluut geen schatting maken en wat SteadfastDharma ook al zegt; dit ligt aan de verhoudingen. Ik zou zeggen, maak zelf een ruwe, ruime, schatting op basis van wat je ziet.
  • mennekevansolt
    mennekevansolt Berichten: 37 Member
    Dank je wel voor jullie antwoorden.

    Ik ga dus iets anders eten :smile: . Ben te goed bezig om me nu te laten vangen aan iets wat meer kcal zou hebben dan ik had gedacht...
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Haha, dat kan natuurlijk ook :smiley: