Onweerstaanbare drang!
dcav0304
Sinds zaterdag heb ik een onweerstaanbare drang naar zoet. Ik moet gewoon iets hebben of ik loop de ganse tijd als een leeuw in een kooi rond. De zonden stapelen zich dan ook op... taart, koeken, snoep, ijs volgen elkaar in sneltempo op. Ben weliswaar kwaad op mezelf en probeer me in te houden maar mijn humeur is er dan ook naar. Iemand enig idee wat er loos is en wat er aan te doen valt?
0
Reacties
-
Frustrerend he!!! Bij ons (mij) vrouwen is het vaak hormonaal.. Ik weet niet hoe dat bij mannen werkt. Heb je op het moment veel stress?0
-
Ik heb vorig jaar precies hetzelfde gehad.
Was toen al bijna een jaar bezig met een strikt voedingsplan, had nooit problemen gehad om mij aan mijn plan te houden, nooit de drang gehad om zoet (/slecht) te eten (at trouwens nooit snoep/koek/ijs et cetera).
En ineens uit het niks kreeg ik ook een onweerstaanbare drang naar zoet (letterlijk van de een op de andere dag). Zo'n grote drang om iets te zoets te eten had ik nog nooit gevoelt, ik moest het gewoon eten. Dit heeft een aantal weken volgehouden (heb toen ook gewoon gegeten waar ik zin in had) en daarna stopte het weer.
Ik weet niet precies waarom dit nou is gebeurt, maar ik denk dat ik misschien te weinig at op dat moment. Ik was toen net een aantal weken/maand begonnen aan een nieuwe stage waarbij ik lichamelijk vrij actief was (in plaats van alleen maar les te krijgen en op mijn kont te zitten). Stress had ik geen last van.
Misschien moet je even kijken naar je voedings/activiteiten patroon van de afgelopen weken. Het kan zijn dat hier veranderingen in zitten en dat je misschien te weinig hebt gegeten.0 -
Bedankt mamalin2015 en Nepq voor het meedenken.
Ik denk dat Nepq er wel eens pal op zou kunnen zitten. MFP heeft mijn aantal calorieën nl. bijgesteld aan mijn nieuwe gewicht waardoor ik maar 1270cal. meer mag eten en dat is misschien wel maar 100cal.. minder dan vorige week maar het is toch een moeilijke zoektocht om dat nieuwe doel aan te houden. Misschien kan ik beter mijn doel om 750gr./week te verliezen bijstellen naar 500gr./week om zo wat extra calorieën te krijgen van MFP. Ik kijk het nog even aan of ik die drang onder controle kan krijgen en anders stel ik die waarden bij om te zien of de zin naar zoet dan afneemt. Mijn schrokpartij van vorig weekend heeft alvast zijn sporen nagelaten waardoor ik 1/2kg. bij ben gekomen en daar ben ik behoorlijk "pissed off" over.0 -
Ik plan elke dag iets zoet in mijn programma Zo probeer ik die zoetaanvallen te beperken. Want als je geen zoet meer eet, kan je, je programma niet volhouden
Allé ik toch niet
0 -
Ben ik van plan zodra ik mijn streefgewicht bereikt heb. Ben gek op pralines, dus elke dag één lekkere praline moet dan kunnen, maar voorlopig ban ik ze liever uit mijn gedachten, 't is zo al moeilijk genoeg om onder de opgegeven calorieën te blijven.0
-
Als noodoplossing (want zelf zou ik er niet zo snel voor kiezen...): chroomtabletten slikken voorkomt trek in zoet. Heb ik me laten vertellen0
-
En toch dcav, geef ik je de raad om zo een praline in te plannen. Kben zeker dat je dat kunt hoor.
BV voor zondag middag bij de koffie zou ik die calorieën al inplannen bij mijn ander eten.
Want anders zit je der toch maar elke dag aan te denken en je humeur word er niet beter door. En dan zou je iets hebben om naaruit te kijken En iets lekkers plan ik ook altijd als ik met familie of vrienden samen ben. Zo voel ik mij der ook bij horen Ik had dat met chocolade. Ik had dat ook geband uit mijn programma en op den duur werd het een obsessie voor mij
Succes maatje0 -
Zo herkenbaar! Vreselijk dat soort momenten... Nu ik weer mijn gezonde voedingspatroon heb aangenomen en pas om 11:00 ontbijt (IF) heb ik mijn snackattacks goed onder controle! Daarbij gun ik mijzelf 1x in de week wat meer en lekker eten. Gisteren heerlijk uitgebreid uit eten geweest, incl. dessert en wijn. Dat betekent vandaag weer 'normaal'!
Tijdens mijn maandelijkse periode blijft het ook een uitdaging
Hoe gaat het nu bij jou @dcav0304? De aanvallen weer wat meer onder controle?0 -
Aanvallen waren van voorbijgaande aard, heb mezelf weer onder controle en nu mijn streefgewicht bereikt is kan ik al eens een "zonde" begaan.0
-
Goed van je @dcav0304 ! Ik had vanavond zo'n snackattack en heb mezelf iets teveel laten gaan! Slecht0
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 855 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten
- 38 Kletsen, gezelligheid en spelletjes
- 473 MyFitnessPal-Fora